Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 maja 2008, 23:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 paź 2007, 13:26
Posty: 67

Jak w scanii odpowietrzyc układ chłodzenia . Auto ma retarder . Pytam ponieważ ostatnio wymieniałem pompe wodną na trasie i w normalnych warunkach warsztatowych pomogł bym sobie spręzonym powietrzem . W serwisie niechętnie chcieli o tym mowic , wiadomo dlaczego :) . Byłbym wdzięczny za informacje , bo z tego co widziałem to sama raczej nie da rady :)
Pozdrawiam .

_________________
Najlepsza cięzarówka to taka... która sie nie psuje ;-d


Post Wysłano: 23 maja 2008, 13:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

kolego lej płyn do zbiorniczka wyrównawczego ,a jak ci sie napełni poprostu dmuchnij w otwór którym wlewasz ,i płyn wleje sie bo zaworek w ziorniczku pusci .pozdrawiam


Post Wysłano: 23 maja 2008, 13:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Możesz też pompować wężem z obiegu... Zalać cały zbiorniczek wyrównawczy a później pompować wężem, powinno pomóc.

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 23 maja 2008, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

wg prawidel powinno sie pompowac przez retarder - tzn tam jest szybkozlacze - takie same jak z przodu u dolu.


Post Wysłano: 25 maja 2008, 11:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
wg prawidel powinno sie pompowac przez retarder - tzn tam jest szybkozlacze - takie same jak z przodu u dolu.
Dokładnie.Nie zalewamy od góry, tylko zakładamy wąż od dołu (tak samo było w 113 już, a coś mi świta że i 112) i pompujemy płyn od dołu.A powietrze jak to powietrze wychodzi sobie do góry :)

_________________
ego


Post Wysłano: 27 maja 2008, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 paź 2007, 13:26
Posty: 67

Dzięki koledzy jak przeczytałem wasze 2 ostatnie posty to mi zaświtało coś w głowie ze rzeczywiscie jest szybkozłaczka. Dzieki jeszcze raz . Pozdrawiam . :)

_________________
Najlepsza cięzarówka to taka... która sie nie psuje ;-d


Post Wysłano: 29 cze 2008, 16:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 cze 2008, 11:57
Posty: 15
GG: 0

raczej nie ma szans na dopasowanie drugiej części do oryginalnej szybkozłączki Scania na retarderze lub u dołu chłodnicy( tak żeby się podpiąć do oryginalnych wejść) Ta końcówka to część warsztatowa i niedostępna w sprzedaży. Sposób: wykręć złączkę (tzn. tę część z rurką) z chłodnicy i zastąp ją jakąś uniwersalną do której dokupisz bez problemu szybkozłączkę. Zwróć uwagę bo gwint który wchodzi w chłodnicę jest stożkowy.
Należy pompować płyn od dołu. Może być od dołu chłodnicy - chyba najlepiej.


Post Wysłano: 03 lip 2008, 10:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
raczej nie ma szans na dopasowanie drugiej części do oryginalnej szybkozłączki Scania na retarderze lub u dołu chłodnicy( tak żeby się podpiąć do oryginalnych wejść) Ta końcówka to część warsztatowa i niedostępna w sprzedaży.
I tutaj się mylisz. Owszem jest to narzędzie ale nigdzie nie jest napisane że "zwykły Kowalski" nie może tego nabyć. Układ chłodzenia (każdy) w Scanii powinno pompować się poprzez złącze, które znajduje się w metalowym łączniku rur układu chłodzenia tuż pod chłodnicą. Złącze przy retarderze powinno służyć jako odpowietrznik, ale także może służyć do "dopełnienia" płynu. Złącze do "4 serii i R-ki" jest dostępne dla każdego chętnego w cenie 259,70 netto.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: