Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 cze 2008, 18:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2008, 17:48
Posty: 17
GG: 3088332

Obrazek

Powie mi ktoś do czego to służy?? Kupili u mnie w firmie Scanie z 2000 roku 114C 8X4. 340 KM.

POMOCY


Post Wysłano: 04 cze 2008, 18:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Tempomat.
acc -wyższe obroty
ret - niższe
res - powrót do poprzednich ustawień
on/off - główny włącznik tempomatu


Post Wysłano: 04 cze 2008, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2006, 21:00
Posty: 206
Lokalizacja: Garwolin

No właśnie. A nie "ręczny gaz"?
Tempomat jest do utrzymywania prędkości nie obrotów.
Polecam lekturę instrukcji obsługi... Kiedyś znalazłem tam zapis o mniej więcej takim sensie: "Ręcznego gazu nie należy używać jak tempomatu/do utrzymywania prędkości".

_________________
Wspomnień czar...
WTiE PW


Post Wysłano: 04 cze 2008, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2008, 17:48
Posty: 17
GG: 3088332

no dzieki. od razu po przyjsciu do pracy wyprobuje.... nie chcialem nic pstrykac nie wiedzac co to jest :) :)


Post Wysłano: 04 cze 2008, 20:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Cytuj:
No właśnie. A nie "ręczny gaz"?
Tempomat jest do utrzymywania prędkości nie obrotów.
Polecam lekturę instrukcji obsługi... Kiedyś znalazłem tam zapis o mniej więcej takim sensie: "Ręcznego gazu nie należy używać jak tempomatu/do utrzymywania prędkości".
To ja sie zapytam tak: czy jadac na tych samych obrotach nie masz przypadkiem tej samej predkosci (przyjmujac ze jedziemy tym samym biegiem)? pozdrawiam


Post Wysłano: 04 cze 2008, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2006, 21:00
Posty: 206
Lokalizacja: Garwolin

Cytuj:
To ja sie zapytam tak: czy jadac na tych samych obrotach nie masz przypadkiem tej samej predkosci (przyjmujac ze jedziemy tym samym biegiem)? pozdrawiam
Na płaskim tak. Ale przy wjeździe nawet na małe wzniesienie prędkość spadnie, a przy zjeździe wzrośnie. A tempomat to taki bajer, który steruje obrotami silnika tak, by utrzymać daną prędkość bez względu na ukształtowanie terenu (oczywiście do pewnych granic-na ostrzejszy podjazd nie wjedziesz na tym samym, wysokim biegu, i analogicznie na wysokim biegu nie wyhamujesz auta zjeżdżając z górki).

_________________
Wspomnień czar...
WTiE PW


Post Wysłano: 05 cze 2008, 7:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Cytuj:
Na płaskim tak. Ale przy wjeździe nawet na małe wzniesienie prędkość spadnie, a przy zjeździe wzrośnie. A tempomat to taki bajer, który steruje obrotami silnika tak, by utrzymać daną prędkość bez względu na ukształtowanie terenu (oczywiście do pewnych granic-na ostrzejszy podjazd nie wjedziesz na tym samym, wysokim biegu, i analogicznie na wysokim biegu nie wyhamujesz auta zjeżdżając z górki).
Cytuj:
No właśnie. A nie "ręczny gaz"?
Tempomat jest do utrzymywania prędkości nie obrotów.
Polecam lekturę instrukcji obsługi... Kiedyś znalazłem tam zapis o mniej więcej takim sensie: "Ręcznego gazu nie należy używać jak tempomatu/do utrzymywania prędkości".
Prosiłbym o wybranie jeednej z 2 opcji :P
Przeciez nie ma roznicy czy probuje utrzymac obroty czy predkosc bo jedno=drugie, pod górke jak spadna obroty to i spadnie tez predkosc i tempomat podciaga obroty/predkosc do ustawionych/ustawionej.


Post Wysłano: 05 cze 2008, 9:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2006, 21:00
Posty: 206
Lokalizacja: Garwolin

Cytuj:
Cytuj:
Na płaskim tak. Ale przy wjeździe nawet na małe wzniesienie prędkość spadnie, a przy zjeździe wzrośnie. A tempomat to taki bajer, który steruje obrotami silnika tak, by utrzymać daną prędkość bez względu na ukształtowanie terenu (oczywiście do pewnych granic-na ostrzejszy podjazd nie wjedziesz na tym samym, wysokim biegu, i analogicznie na wysokim biegu nie wyhamujesz auta zjeżdżając z górki).
Cytuj:
No właśnie. A nie "ręczny gaz"?
Tempomat jest do utrzymywania prędkości nie obrotów.
Polecam lekturę instrukcji obsługi... Kiedyś znalazłem tam zapis o mniej więcej takim sensie: "Ręcznego gazu nie należy używać jak tempomatu/do utrzymywania prędkości".
Prosiłbym o wybranie jeednej z 2 opcji :P
Przeciez nie ma roznicy czy probuje utrzymac obroty czy predkosc bo jedno=drugie, pod górke jak spadna obroty to i spadnie tez predkosc i tempomat podciaga obroty/predkosc do ustawionych/ustawionej.
Czytaj do końca.
Jedź autem i nie zmieniając położenia pedału gazu podjedź pod górkę-zwolni?
Tempomat przy podjeździe pod górkę podniesie obroty, by utrzymać prędkość.
Ręczny gaz będzie utrzymywał stałe obroty, czyli prędkość spadnie.
Taka subtelna różnica.

Już chyba prościej się nie da...

_________________
Wspomnień czar...
WTiE PW


Post Wysłano: 05 cze 2008, 13:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

Tempomat nie doda obrotów przy podjeździe pod górkę. On tylko zwiększy dawkę paliwa tak, by obroty (a więc i prędkość) pozostały na tym samym poziomie. A z górki odwrotnie - odetnie paliwo czyli zacznie silnikiem hamować.


Post Wysłano: 05 cze 2008, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Cytuj:
Czytaj do końca.
Jedź autem i nie zmieniając położenia pedału gazu podjedź pod górkę-zwolni?
Tempomat przy podjeździe pod górkę podniesie obroty, by utrzymać prędkość.
Ręczny gaz będzie utrzymywał stałe obroty, czyli prędkość spadnie.
Taka subtelna różnica.

Już chyba prościej się nie da...
czytam zawsze od poczatku do konca, a polecam pomyśleć bo piszesz różne wersje i każda nie trzyma sie kupy.
Tu ci kolega wyjasnił:
Cytuj:
Tempomat nie doda obrotów przy podjeździe pod górkę. On tylko zwiększy dawkę paliwa tak, by obroty (a więc i prędkość) pozostały na tym samym poziomie. A z górki odwrotnie - odetnie paliwo czyli zacznie silnikiem hamować.
Cytuj:
Już chyba prościej się nie da...
:)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: