Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Intarder
Post Wysłano: 14 paź 2007, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2007, 21:20
Posty: 7
Lokalizacja: Recz

Witam

Jak sie uruchamia Intarder?
Chcem kupic w Niemczech autobus, ktory w opisie ma wpisane ze ma Intarder.
Do uruchomienia Intarder tez jest dzwignia jak przy Telmie czy retarderze?
Jego zasdada dzialania i moc hamowania jest zblizona do sily hamowania Telmy czy Retardera?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2007, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

O ile się nie mylę to Intarder działa tak samo jak retarder. Różnica jest tylko w budowie urządzeń.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 paź 2007, 5:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lip 2007, 9:31
Posty: 21
Lokalizacja: Częstochowa

Nie wiem jak w autobusach, ale myślę, że tak samo jak w samochodzie ciężarowym.
W Manie TGA jest dzwignia koło kierownicy i uruchamia się go przez naciśnięcie przycisku na niej, a siłę reguluje naciskając ja do przodu lub tyłu. Jest sześć stopni pracy intardera.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 paź 2007, 10:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2007, 21:20
Posty: 7
Lokalizacja: Recz

Ten Intrader jest w Neoplanie. Na zdjeciach nie widac zadnej dzwigni przy kierownicy czy na desce rozdzielczej. takze nie wiem jak go uruchomic.
A mowisz ze sila hamowania jest taka jak przy Telmie i Retarderze?


Tytuł:
Post Wysłano: 15 paź 2007, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Cytuj:
W Manie TGA jest dzwignia koło kierownicy i uruchamia się go przez naciśnięcie przycisku na niej, a siłę reguluje naciskając ja do przodu lub tyłu. Jest sześć stopni pracy intardera.
Zgadza się, jeśli chodzi o intarder w TGA to posiada on 6 stopni, a dzwignia służąca do jego uruchomienia znajduje się po prawej stronie kierownicy.

Podczas włączenia zwalniacza automatycznie uruchamia się także hamulec silnikowy, czyli tzw. "hamulec górski". Gdy ustawimy pierwszy stopień zwalniacza to wtedy działa tylko hamulec silnikowy, przy drugim stopniu "aktywuje" się 20% momentu zwalniacza (+ hamulec silnikowy). Wraz ze zwiększeniem stopnia moment ten wzrasta o kolejne 20%. 100% momentu zwalniacza osiąga się przy szóstym stopniu.

Podejrzewam, że sytuacja wygląda podobnie przy innych autach wyposażonych w intarder.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: