Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 sie 2007, 14:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2007, 14:00
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa

WITAM
MAM TAKIE PROBLEM ZE SCANIA 114 380KM 6X4 2000 ROK NA POMPOWTRYSKACH.
KIEDY JADE ZALADOWANYM SAMOCHODEM MAM TAKIE PROBLEM ZE AUTO RZUCA/TRZESIE SILNIKIEM, TAK DZIEJE SIE TYLKO GDY AUTO JEST OBCIAZONE.
BYLEM W SERWISIE SCANIA I PODLACZANY BYL POD KOMPUTERI JEZDZILISMY I NIC NIE WYKAZALO.
JESLI WLACZE TEMPOMAT TO NIE MA TEJ USTERKI I NIE TRZESIE. GDY WYLACZE TEMPOMAT I UZYWAM GAZU Z POWROTEM ZACZYNA TRZESC SILNIKIEM. PEDAL GAZU WYMIENIALEM I TEZ NIC SIE NIE ZMIENILO.

PROSZE O JAKIES PORADY MOZE KTOS MIAL TAKI SAM PRZYPADEK EWENTUALNIE PROSZE O NAMIAR NA DOBREGO MECHANIKA
POZDRAWIAM I CZEKAM NA ODP
aDAM
501 166 266


Tytuł:
Post Wysłano: 26 sie 2007, 21:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

a czy sprawdzili w scani czy pedał gazu jest dobrze ustawiony i czy działa poprawnie? może być przerwa w instalacji między pedałem gazu a komputerem edc, dlatego na tempomacie działa a bez trzęsie

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sie 2007, 7:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2007, 14:00
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
a czy sprawdzili w scani czy pedał gazu jest dobrze ustawiony i czy działa poprawnie? może być przerwa w instalacji między pedałem gazu a komputerem edc, dlatego na tempomacie działa a bez trzęsie
pedal byl wymieniany w serwisie na drugi, bylo jezdzone z komputerem serwisowym z serwisantem i w czasie przerywania nie wyskoczyl zaden blad.

a masz moze namiar na osobe ktora moglaby sprawdzic przejscie od pedalu do komputera?
pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sie 2007, 16:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

zajedz do szczecina, jest tu paru dobrych elektryków

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sie 2007, 18:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
pedal byl wymieniany w serwisie na drugi, bylo jezdzone z komputerem serwisowym z serwisantem i w czasie przerywania nie wyskoczyl zaden blad.
Blad wcale nie musi wyskoczyc. trzeba bylo obserwowac podczas tego szarpania jakie jest procentowe wcisniecie pedalu gazu (czy czasami nie skacze). Faktycznie moze to byc jakas przerwa lub slabe polaczenie w obwodzie potencjometru gazu.

Nie pasuje mi tylko to ze tak sie dzieje pod obciazeniem a na pusto nie :roll:

[ Dodano: Pon, 27.08.2007, 18:17 ]
Chyba ze cos z wiazka EDC (miedzy kabina a jednostka) sie dzieje (przewody przetarte, zlamane) ?


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sie 2007, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2007, 14:00
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Cytuj:
pedal byl wymieniany w serwisie na drugi, bylo jezdzone z komputerem serwisowym z serwisantem i w czasie przerywania nie wyskoczyl zaden blad.
Blad wcale nie musi wyskoczyc. trzeba bylo obserwowac podczas tego szarpania jakie jest procentowe wcisniecie pedalu gazu (czy czasami nie skacze). Faktycznie moze to byc jakas przerwa lub slabe polaczenie w obwodzie potencjometru gazu.

Nie pasuje mi tylko to ze tak sie dzieje pod obciazeniem a na pusto nie :roll:

[ Dodano: Pon, 27.08.2007, 18:17 ]
Chyba ze cos z wiazka EDC (miedzy kabina a jednostka) sie dzieje (przewody przetarte, zlamane) ?
a moglbys podpowiedziec jak wyglada ta wiazka EDC? jakies specjalne oznaczenie jej lub kolory?skad dokad idzie dokladnie. a jak sprawdzic czy nie jest to slabe polaczenie w obwodzie potencjometru gazu??


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sie 2007, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

idzie z pedału gazu, prawą strona pod kabiną i do komputera silnikowego. to zadna sztuka- sprawdz styki, kable i mocowanie wiązki

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sie 2007, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2007, 14:00
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
idzie z pedału gazu, prawą strona pod kabiną i do komputera silnikowego. to zadna sztuka- sprawdz styki, kable i mocowanie wiązki
SZKODA ZE W OKOLICACH WARSZAWY NIE MA KOGOS TAKIEGO KTO MA POJECIE BO DO SZCZECINA PONAD 600 KM MAM WIEC TROCHE DALEKO.
ZA TYDZIEN JADE ZNOWU DO SERWISU I BEDE IM PRZEKAZYWAL TE INFO CO UZYSKALEM OD CIEBIE.
A CZY MIERNIKIEM MOZNA SPRAWDZIC CZY PRZEWOD MA PRAWIDLOWE WLASCIWOSCI?
JESLI TAK TO JAK?


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sie 2007, 13:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
a moglbys podpowiedziec jak wyglada ta wiazka EDC? jakies specjalne oznaczenie jej lub kolory?skad dokad idzie dokladnie. a jak sprawdzic czy nie jest to slabe polaczenie w obwodzie potencjometru gazu??
Jak otworzysz maske to patrzac z przodu masz po lewej stronie taka czarna "skrzynke" ze zlaczami (odkrecasz 2 + 2 srubki i masz zlacza na wierzchu). Wtyczka z numerem 13 i 14 (po prawej stronie na dole) ma napis EDC. To jest wlasnie ta wiazka. Teraz wystarczy miec schemat, odczepic wtyczki i posprawdzac przejscia na odpowiednich pinach (miedzy zlaczem jednostki przy silniku, a tymi zlaczami przy kabinie, oraz miedzy zlaczami przy potencjometrze, a wyprowadzeniami z kabiny). Do sprawdzenia radzilbym uzyc mocniejszej zarowki - zeby wyeliminowac slabe polaczenia (wiadomo wiekszy prad). Warto tez poruszac ta gumowa harmonia (pod kabina od strony pasazera) bo wlasnie w tym miejscu najczesciej sie przewody przelamuja (w miejscu mocowania ich).
Z pamieci niestety nie pamietam ktore to piny sa od potencjometru.
PS. Dobrze bylo by tez masy posprawdzac.

[ Dodano: Wto, 28.08.2007, 13:50 ]
Sluchaj posprawdzaj nastepujace przewody/zlacza:

od potencjometru idzie czerwony,brazowy, zolty (zlacze C190) - z tego zlacza wychodzi czerwony, czarny, zolty i to idzie poprzez wlasnie te zlacza po prawej stronie kabiny (te dwie wtyczki 13,14+ taka dodatkowa mala kostka) az do jednostki przy silniku E12.

I teraz:
czerwony idzie do E12 - 45 pin
czarny idzie do E12 - 17 pin
zolty idzie do E12 - 27 pin

Trzeba posprawdzac dokladnie przejscia pomiedzy tymi przewodami z potencjometru a tymi pinami przy jednostce EDC.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sie 2007, 8:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2007, 14:00
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa

witaj
posprawdzane były wszystkie przewody i nic.
wymieniłem nawet sprzęgło na nowe!!! i nadal nic.
a może to są wtryski?? ale wtryski jak by byly to by wykazalo to na komputerze w serwisie...

dodatkowo powiem ze zaczyna mi sie ta usterka pojawiac tez na tempomacie ale na gazie jest bardziej wyczuwalna.

jeszcze jedno np jak wyjezdzam autem zaladowanym np ze żwirowni pod górkę to ani razu nie ma żadnej przerwy ani usterki i auto idzie jak burza ale jak jade juz po drodze to zaczynaja sie problemy


prosze jeszcze o jakies rady

pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sie 2007, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
jeszcze jedno np jak wyjezdzam autem zaladowanym np ze żwirowni pod górkę to ani razu nie ma żadnej przerwy ani usterki i auto idzie jak burza ale jak jade juz po drodze to zaczynaja sie problemy
Czy jak wyjezdzasz z tej zwirowni pod gorke to silnik jest rozgrzany do normalnej temp czy raczej samochod wczesniej dluzej stoi i silnik jest zimny ?

To szarpanie wystepuje przy dynamicznym rozpedzaniu (gaz w podloge) ? Jak utrzymujesz stala predkosc bez przyspieszenia (uzywajac pedalu gazu) to tez szarpie ?

Czy nie zauwazyles moze ze podczas tego szarpania mignie kontrolka od TC ? Kontrolka sprawna ? Sproboj wyciagnac bezpiecznik od ABS`U (nie pamietam dokladnie ale gdzie okolo numeru 18 - zobacz na spisie gdzie tam jest abs, ebs w okolicy tego numeru i powyciagaj te bezpieczniki, bezpiecznika pod numerem 1 nie ruszaj).Po wyciagnieciu tych bezpiecznikow powinno zapalic sie kontrolka braku powietrza (mimo ze powietrze jest). Nastepnie przejedz sie samochodem.

Czy jak zaczyna szarpac, i wcisniesz sprzeglo to silnik bedzie normalnie chodzil (rowno) na biegu jalowym czy zgasnie ?

Czy masz moze w tym samochodzie zamontowany immobilajzer ?

Jaka skrzynie biegow masz ? Reczna zmiana biegow czy opticrus ?


Tytuł:
Post Wysłano: 01 wrz 2007, 8:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2007, 10:44
Posty: 27
Lokalizacja: Świebodzice

WItam

Ja mialem takie cos w dafie ze jak byl obciazony albo ostro gazu dawalem to aczynalo telepac kabina.

okazalo sie ze po wymianie sprzegla jakis magik niedokrecil srub walu napedowego byly tylko zalapane palcami trzymalo sie bo na wale sa zeby ktore na szczescie nie poszy i tak na trzeci dzien jazdy sie zaczela trzasc kabina, stanelame na parkingu i zaczelame szukac nawet pod uwage bralem ze ciezarek z opony zostal zgubiony ale jak zerknelem na wal to mi wlosy deba stanely palcami dokrecilem a pozniej kluczem i do tej pory jest spoko.To oczywiscie u mnie tak wygladalo moze troche nie na temat ale roznie to bywa

Pozdrawiam

_________________
carson city


Tytuł:
Post Wysłano: 01 wrz 2007, 9:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2007, 14:00
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa

silnik przewaznie jest rozgrzany, trzesie raczej przy normalnym gazie a nie jak wciskam go do podlogi.
skrzynia biegow reczna.

wazna informacja ze ta usterka nie jest ciagla tylko raz sie pojawia a raz nie.
wiecej sie pojawia...
jesli sie jedzie i zaczyna szarpac i jedzie sie ciaglym gazem to obroty skacza.
wymieniłem też wtryskiwacze i nadal nic.
powoli zaczynam miec wrażenie, że dzieje się tak też bez cięzaru

a czy od resorów może tak sie dziać?bo tak mi sugerują w serwisie... że są za miekkie

immobilisera nie mam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: