Cytuj:
a moglbys podpowiedziec jak wyglada ta wiazka EDC? jakies specjalne oznaczenie jej lub kolory?skad dokad idzie dokladnie. a jak sprawdzic czy nie jest to slabe polaczenie w obwodzie potencjometru gazu??
Jak otworzysz maske to patrzac z przodu masz po lewej stronie taka czarna "skrzynke" ze zlaczami (odkrecasz 2 + 2 srubki i masz zlacza na wierzchu). Wtyczka z numerem 13 i 14 (po prawej stronie na dole) ma napis EDC. To jest wlasnie ta wiazka. Teraz wystarczy miec schemat, odczepic wtyczki i posprawdzac przejscia na odpowiednich pinach (miedzy zlaczem jednostki przy silniku, a tymi zlaczami przy kabinie, oraz miedzy zlaczami przy potencjometrze, a wyprowadzeniami z kabiny). Do sprawdzenia radzilbym uzyc mocniejszej zarowki - zeby wyeliminowac slabe polaczenia (wiadomo wiekszy prad). Warto tez poruszac ta gumowa harmonia (pod kabina od strony pasazera) bo wlasnie w tym miejscu najczesciej sie przewody przelamuja (w miejscu mocowania ich).
Z pamieci niestety nie pamietam ktore to piny sa od potencjometru.
PS. Dobrze bylo by tez masy posprawdzac.
[ Dodano: Wto, 28.08.2007, 13:50 ]
Sluchaj posprawdzaj nastepujace przewody/zlacza:
od potencjometru idzie czerwony,brazowy, zolty (zlacze C190) - z tego zlacza wychodzi czerwony, czarny, zolty i to idzie poprzez wlasnie te zlacza po prawej stronie kabiny (te dwie wtyczki 13,14+ taka dodatkowa mala kostka) az do jednostki przy silniku E12.
I teraz:
czerwony idzie do E12 - 45 pin
czarny idzie do E12 - 17 pin
zolty idzie do E12 - 27 pin
Trzeba posprawdzac dokladnie przejscia pomiedzy tymi przewodami z potencjometru a tymi pinami przy jednostce EDC.