Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Powietrze
Post Wysłano: 03 lip 2007, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2007, 22:52
Posty: 4

Pytanie pewnie dla niektorych smieszne. W jakim celu kierowcy ciezarowek musza duzo wczesniej przed ruszeniem wlaczyc silnik, lub "przygazowac"? Slyszalem, ze powietrze musi byc sprezone w zawieszeniu, ale wole sie upewnic...


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lip 2007, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
W jakim celu kierowcy ciezarowek musza duzo wczesniej przed ruszeniem wlaczyc silnik, lub "przygazowac"
Robią to po to, aby nabić "wiatru" w zbiorniki powietrzne, obsługujące hamulce lub poduszki zawieszenia.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lip 2007, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2005, 0:53
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa/Suwałki

Cytuj:
Robią to po to, aby nabić "wiatru" w zbiorniki powietrzne, obsługujące hamulce lub poduszki zawieszenia

Raczej zamiast "lub" powinno być "i".

Envy ogólnie wszystkie podzespoły mechaniczne w ciężarówkach oparte są na pneumatycznych systemach wspomagających. Bez tego praktycznie nie można było by opanować 40sto tonowego kolosa.

_________________
Witam po latach przerwy! ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lip 2007, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Raczej zamiast "lub" powinno być "i".
Racja, nie zauważyłem błędu.
Cytuj:
Envy ogólnie wszystkie podzespoły mechaniczne w ciężarówkach
Te podzespoły to np. sprzęgło.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lip 2007, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Dodam że w autobusach drzwi są sterowane również powietrzem


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lip 2007, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

mój znajomy miał problem związany z powietrzem w autobusie marki MAN, mianowicie zdechła mu sprężarka i pompowała tylko tyle że mu się drzwi otwierały i dzięki temu dojechał do bazy bo wcześniej wysadził ludzi, a całe powietrze z poduszek poszło, MAN oczywiście z Ekspres Busu

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lip 2007, 11:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Wystarczy popatrzeć na autobus który długo stoi, oczywiście oprócz Autosana H9 (resory), każdemu zawieszenie "siądzie". Poza tym takie zawieszenie daje możliwość tzw.przyklęku na przystankach w nowoczesnych autobusach. W ciągnikach siodłowych z tylną osią pneumatyczną też reguluje się wysokość zawieszenia, bardzo to jest pomocne przy łączeniu i rozłączaniu z naczepą.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 05 lip 2007, 0:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2007, 22:52
Posty: 4

Bog wam wszystkim zaplac, za pomoc :)


Tytuł: Re: Powietrze
Post Wysłano: 05 lip 2007, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2006, 18:40
Posty: 125
GG: 3796803
Lokalizacja: Zgierz

Cytuj:
Pytanie pewnie dla niektorych smieszne. W jakim celu kierowcy ciezarowek musza duzo wczesniej przed ruszeniem wlaczyc silnik, lub "przygazowac"? Slyszalem, ze powietrze musi byc sprezone w zawieszeniu, ale wole sie upewnic...

Najlepiej by auto pochodziło na wolnych obrotach, bo jest to rownież zalecane dla turbodiesli, ponieważ w o ile się nie myle można w ten sposób zatrzeć turbinę :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 05 lip 2007, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
onieważ w o ile się nie myle można w ten sposób zatrzeć turbinę
Tak, dokładnie, po rozruchu zimnego diesla nie wolno go "żyłować" bo jeszcze nie dotarł do wszystkich zakamarków olej.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł:
Post Wysłano: 05 lip 2007, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

i w szczególności w ziemie żeby pochodził min. 5 min na wolnych obrotach żeby się zagrzał silnik i turbina i żeby łatwiej wchodził na obroty, przyśpieszał i to co wyżej koledzy wymienili...
tak samo jak w osobówce jak zimny to słaby i nie powinno się gazować dopóki się nie zagrzeje...

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Tytuł:
Post Wysłano: 07 lip 2007, 16:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 18:22
Posty: 46
Lokalizacja: Gorzow Wlkp

A ja slyszalem, ze w osobowkach nie nalezy zostawiac zimnego silnika na wolnych obrotach, tylko od razu przystapic do jazdy.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 lip 2007, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Równierz w samochodach z katalizatorem nie należy odrazu po zapaleniu zimnego silnika odrazu gasić tylko odczekać te 3-4minutki aby sie układ rozgrzał ponieważ katalizator też ma swoją ustaloną temperature pracy przy której efektywnie pochłania szkodliwe cząsteczki, w innym razie te szkodliwe cząstki zostają w katalizatorze, zatykają go lub powodują jego niszczenie.
POZDRAWIAM

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lip 2007, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Cytuj:
ajlepiej by auto pochodziło na wolnych obrotach, bo jest to rownież zalecane dla turbodiesli, ponieważ w o ile się nie myle można w ten sposób zatrzeć turbinę
Turbiny nie zatrzez przez to ze po zapaleniu silnika go przegazujesz bo w kilka sekund po zapaleniu olej juz przeplywa przez turbo , z turbem jest inaczej w 2 strone :) tzn. po jezdzie w goracy dzien pod durzym obciarzeniem np. podjazd po gore nie wolno odrauz gasic silnika tylko
powinien on pochodzic przez 1-2 min. aby wlasnie olej przeplywajacy przez turbo go zchłodzil , nie ma to jakiegos straszliwego wplywu na jej zywotnosc ale napewno je wydluzy

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lip 2007, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1275
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

I po 9- cio godzinnej jezdzie nie zaleca sie natychmiastowego gaszenia silnika, gdyż wpływa to zle na turbine i zmniejsza się jej zywotność :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lip 2007, 23:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 20:13
Posty: 44
Lokalizacja: Legionowo

No to jest dobre dla turbiny aby samochód pochodził chwile na wolnych obrotach ale który kierowca co jeździ nie swojim zestawem bedzie dbał o nieswoja turbine "a co to moja turbina" :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: