Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 cze 2007, 14:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2007, 14:52
Posty: 91
Samochód: LT46,LF 45.185, 18-272, 95XF 430

i jakie jest najkorzystniejsze przełożenie? Dopiero zaczynam jeździć dafem xf380 ale zauważyłem że z obrotami najlepiej 1400-1600 z ładunkiem 5.5bieg pod fest górkę z zakrętami a na pusto to fajnie ciągnie na 7.5 . Jak obroty spadną do jakiego poziomu to przeskakiwać na niższy bieg albo połówkę i od jakich obrotów zaczynać wspinaczkę?


Tytuł:
Post Wysłano: 15 cze 2007, 14:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Do tego musisz sam dojść w durzej mierze zalerzy od konkretnego pojazdu. Powinneś znać charekterystykę prziebiegu maksymalnego momentu obrotowego oraz mocy. Wtedy będziesz wiedział przy jakich obrotach przebiega ten moment i podczas podjazdu pilnować aby obroty nie spadły ponirzej tego momentu jeśli spadną to zaczną szybko spadać obroty i zacznie się wajchowanie biegami. Wtedy trzeba za wczasu zredukować bieg aby na niszym silnik ciągnął bez znaczącej utraty obrotów. Durzo zalerzy też od ukształtowania terenu i pomaga sama redukcja na początku wzniesienia tak aby utrzymać obroty w okolicy 1700-1900obr wtedy zregóły silnik uzyskuje maksymalną moc

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: