Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Naczepa Firana
Post Wysłano: 03 cze 2007, 22:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2007, 21:11
Posty: 34
Lokalizacja: Slask

Czesc mam pytanie !

Chcialbym sie dowiedziec jakie sa dachy w naczepach typu firana i czym sie roznia !

- Dach podnoszony, dach edscha, wszystkie rodzaje jakie sa ?
- jaki dach jest wygodniejszy ( jesli ma byc ladowany przez sownice)

wielkie dzieki panowie


Tytuł:
Post Wysłano: 04 cze 2007, 0:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Z tego co wyczytałem to dach podnoszony, dach edscha ("hamburski") to to samo, i dzięki temu można regulować jego wysokość i ładować dźwigiem lub wózkiem z boku naczepy (bez tego też się da tyle że to już zależy od ładunku), co do tego typu dachu to nie jestem w 100% pewien.
A jeśli chcesz ładować suwnicą to najlepszy jest zsuwany dach, po złożeniu wygląda jak harmonia z przodu naczepy, i dzięki temu masz praktycznie całą powierzchnie dachu wolną przez co możesz włożyc do wnętrza naczepy coś naprawde dużego.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 cze 2007, 10:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

może inaczej:
dachy w firankach mamy stałe i rozsuwane.
rozsuwane są po to aby można było łatwo załadować od góry bez naruszania konstrukcji naczepy.
istotą rozsuwanego dachu jest nożycowy mechanizm, który porusza się na łożyskowanych rolkach w bocznych listwach wzdłużnych.
i teraz tak:
zwykle dachy są rozsuwane od tyłu, ale tutaj jest problem, bo zsunięty maksymalnie dach do przodu to około 1,5m więc trudno załadować krótki element do ściany przedniej.
są również takie dachy, które odsuwane są i od tyłu i od przodu, czyli można je otworzyć z każdej strony.
te dach otwiera się w ten sposób, że za pomocą linki zwalnia się zatrzaski zamykające tylną belkę dachu i całość idzie do przodu.
ale UWAGA!
są konstrukcje gdzie tylna belka jest stała i jeżeli załadunek będzie polegał na wsunięciu dużego elementu (np. maszyny) dźwigiem od tyłu na skrzynię ładunkową, będzie to niemożliwe.

inną sprawą są naczepy firanki typu Mega.
naczepy te zostały skonstruowane pod kątem przewozów ładunków w pojemnikach typu Gitterbox, który ma 1m wysokości. położone jedne na drugim 3 gitterboxy mają wysokość 2,87 ponieważ nożki wchodzą w drugi gitterbox.
te opakowania są ładowane bokiem i wszystko byłoby OK - wysokość skrzyni ładunkowej naczepy Mega jest 3m, jednak na górze z boku jest listwa która prowadzi firankę i rozsuwany dach, więc bokiem przechodzi tylko 2,75m.
aby załadunek był możliwy zastosowano mechanizm uchylanego dachu.
po przyjeździe do miejsca załadunku, kierowca odsuwa bok firanki i podności jedną stronę dachu o około 25cm. mechanizm uchylanych dachów są mechaniczne (Fligl) lub hydrauliczne (Krone).

innym rozwiązaniem w naczepach typu Mega jest regulowana wysokość dachu. przy przewożeniach standardowych łądunków można dach pouścić o 10-20cm w dół. takie rozwiązanie można rozpoznać po dwóch zamkach tylnych drzwi na górnej tylnej belce naczepy.

należy pamiętać, że naczepy burtowe również mogą być wyposażone w mechanizm osuwanego dachu.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 cze 2007, 11:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2007, 21:11
Posty: 34
Lokalizacja: Slask

Cyryl dzieki za odpowiedz :) Chyba wyczrpujaco mi odpowiedziales


Koledze skoczek69 rowniez bardzo dziekuje za info !

Pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: