Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 maja 2007, 16:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2007, 15:13
Posty: 2
Lokalizacja: Warsiawka

Witam
Po latach leasingowania nowych samochodów i wydawania wszystkich zarobionych pieniążków na raty leasingowe, zdecydowałem sie na zakup osławionego, starego, dobrego Mercedesa 814(żeby wreszcze zarobić coś dla siebie :D ).
Wóz jest z 1993 roku, na liczniku ma przejechane 750.000 km, silniczek 6 literków, tylko pięć biegów do przodu i właśnie moje pytanie....
Toto starsznie dużo pali i wolno jeździ. Wiem ze to nie wyścigówka ale 85km/h(obroty ok 2200)i spalanie przy tej prędkości o zgrozo ok 20 l/100km!!
Jest to izoterma na 15 palet, wiec dosyć duże pudło mam za plecami ale chyba 20 litrów to za duzo(a moze sie myle?).
Jeśli tak ma być to trudno ale na radyjku pytałem ludzi to twierdza ze to wina tylnego mostu, że wolny. Pytanie tylko, jak założę szybki most to czy ten dziadek wciągnie sia na górke z towarem. Poza tym jaki to ma być most tzn jakie ma oznaczenia, gdzie to kupić i ile kasy na to przeznaczyć muszę. Czy znaczenie ma również skrzynia biegów. Czy mogę założć turbinę do tego motoru...
Aha, fatanie prowadzi sie w koleinach, wozi go mało do rowu nie wpadne, co za cholera??
A z drugiej strony naprawde jestem pod wrażeniem. Auto które ma niemalże 15 lat, jest zwarte, nic nie puka, stuka,puka , nie dymi nie smrodzi, pali od pierwszego, nic sie nie urywa itp.

Przez ostatnie 6 lat przejechałem ponad 800 tys. km nowym Iveco Daily 65C15 i szczerze mówiąc lepiej jeździ mi sie tym 15 letnim klamotem :lol: niż tym super luksusowym badziewiem za które wywaliłem 200 tys złotych :evil: .
Jeśli możecie mi coś poradzić na w/w problemy to poproszę o pomoc. Gdzie kupować graty nowe i używane. Może macie jakieś swoje zaprzyjaźnione warsztaty które nie rąbią ludzi i pracują dzień i noc....
Ufff, dużo tego ale początki sa trudne(poczułem sie jak małolat :lol:)
Pozdrawiam Marcin

Ps. Szukam kontaktu z wariatami którzy mają fioła na punkcie tego wozu, bo pytań mam wiele więcej a moi znajomi z transportu uważają mnie raczej za wariata, ze zdecydowałem sie na zakup tej maszyny :lol: i nic mi nie potrafią doradzić :(


Tytuł:
Post Wysłano: 01 maja 2007, 17:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Kolego też mam od niedawna MB 814 :) W tym dziale jest już temat o tym samochodzie, i w nim znajdziesz odpowiedzi na nurtujące cię pytania.

Fachowiec i osoba która wyjasniła mi wszelkie niejasności dot. tego auta - kolega Cyryl :) Pozdr

_________________
Heavy metal and heavy transport


Tytuł:
Post Wysłano: 01 maja 2007, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2007, 15:13
Posty: 2
Lokalizacja: Warsiawka

Dziekuje Ci kolego, widziałem taki temat ale jedynie jedna wypowiedz jest konkretna, reszta to takie w stylu "fajne auto", lub "dobrze sie nim jeździ" itp. Liczyłem na kilka konkretnych odpowiedzi co do eksploatacji, ludzi którzy zęby na takim modelu zjedli.
Ale dziekuje za zwrócenie uwagi.
Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 01 maja 2007, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
jedna wypowiedz jest konkretna, reszta to takie w stylu "fajne auto", lub "dobrze sie nim jeździ" itp

Dlatego napisałem abyś szczególnie zwrócił uwagę na wypowiedzi kolegi Cyryla - czy to w temacie Mercedes 814 w dziale "Mercedes", czy też w dziale "mechanika"

_________________
Heavy metal and heavy transport


Tytuł:
Post Wysłano: 03 maja 2007, 13:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

kolego ja jezdzilem 814 tulko ze ecco power 4 cylindry a pozniej 1117 6cylindrow .Przy 80km\h mial1950 obr\min ale plandeką bez spoilera poptrafilem zejsc do 14l .Średnio powinienes sie miescic w granicach 16-17l ale wiem ze w starszych modelach byly montowane mosttywlasnie o wolnym przelozeniu.Asilnik jest bardzo dobry bo ma 6litrow i 6 cylindrow a nie4 ipoj 4,25.

[ Dodano: Czw, 03.05.2007, 12:03 ]
Jesli zawieszenie jest ok to moze dodam ze w koleiny to on sie niemiesci bo ma węższy rozstaw osi niz (tir)

[ Dodano: Czw, 03.05.2007, 12:04 ]
Ja uwazam ze juz tak dobrych aut to niebędzie ...............Pozdrawiam :U


Tytuł:
Post Wysłano: 05 maja 2007, 19:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Koleiny trzeba brać okrakiem jeśli się da:), części poszukaj na necie w ogłoszeniach jest ich mnóstwo:) taki most pewno w granicach 1,5-2tys, a na górke się napewno wytoczysz on ma mocną 2:).
Pozdrawiam

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Tytuł:
Post Wysłano: 20 maja 2007, 12:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2007, 19:04
Posty: 11

ja w Rabenie jeździłem 1114 i palił ...... 24 :mrgreen:
Ale ja deptałem bo inaczej nie szło się wyrobić w czasie.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 maja 2007, 19:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

ja tez jezdzilem w rabenie więc wiem ze tam ekonomicznie nieda się jezdzic


Tytuł:
Post Wysłano: 21 maja 2007, 17:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Ja mam 814 z chłodnia + winda

Dzis wróciłem z trasy 1100 km - 150 litrów ON - kocham ten samochód :))

Należy jednak dodac, że ok 500 km na pusto, reszta z ładunkiem 3 tony.
Drugie atko którym smigam - Iveco Daily z silnikiem 2,8 pali niewiele mniej. A to tylko do 3,5 tony :)

_________________
Heavy metal and heavy transport


Tytuł:
Post Wysłano: 22 maja 2007, 6:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

musze przyznać dość odważna decyzja z tym kupnem. 1993 rocznik to auto raczej juz nie do pracy, ale różnie bywa.
auto takie powinno się zmieścić w 18 l/100km jednak mogło mieć wielu kierowców, a wtedy wiek auto trzeba liczyć podwójnie.
w MB 814 stosowano dwa mosty napędowe: szybki i wolny. najczęściej na wolnym mości max prędkośc to 80km/h i obrotomierz jest na końcu zielonego pola. można to zmienić wstawiając wysokoprofilowe opony, ale trzeba pamiętać, że zmieni się współczynnik K i będzie inny odczyt tachografu. trzeba więc to zrobić gdy kończy się legalizacja. dodam że wtedy mamy dwa różne rozmiary opon na przodzie i na tyle.
utrata mocy przy zmianie opon jet niewielka.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 25 maja 2007, 13:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
w MB 814 stosowano dwa mosty napędowe: szybki i wolny. najczęściej na wolnym mości max prędkośc to 80km/h

Ha .. no własnie Cyryl, nie wiem o co u mnie kaman bo sytuacja jest taka:
Jak wiesz mam wolny most - Jadę 80km/h i wskazówka faktycznie jest idealnie na koncu zielonego pola. Poźniej zgaszam auto, załadunek - i znów jadę 80km/h a wskazówka od obrotomierza wchodzi juz na czerwone pole .. Nie wiem czemu, następnie znów załadunek i znów 80km/h i jest oki na zielonym polu.. nie wiem.. czyżby obrotomierz sie upsuł ??

_________________
Heavy metal and heavy transport


Tytuł:
Post Wysłano: 25 maja 2007, 13:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

obrotomierz jest zależny od regulatora napięcia zblokowanego ze szczotkotrzymaczem, może to być przyczyną. jednak nie mam pewności na 100%.
aby to sprawdzić, weź wkrętak krzyżakowy, wykręć szczotkotrzymacz z alternatora (dwa wkręty) i obejrzyj wysokość szczotek, które w trakcie eksploatacji zużywają się. jeżeli są już niskie to prędzej, czy później będziesz musiał je wymienić, a lepiej to zrobić w domu niż na drodze. jeżeli będą wysokie to trzeba dać sobie spokój i poczekać, lub jeżeli masz stary wymienić i zobaczyć jak obrotomierz się zachowa.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: