Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 kwie 2007, 15:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 19:32
Posty: 18
Lokalizacja: podlasie

Witam mam pytanie może ktoś wie lub ma kody awari do retardera w scani 124 400KM 97r. Problem polega natym że jak sie zatrzymuje to zapala mi się pątrolka na desce żułta (ret) jak startuje to znika może ktoś się spotkał z takim cudeńkiem.
Posdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 26 kwie 2007, 15:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

Prawdopodobnie, a raczej napewno masz jakiś błąd retardera. gdzies w aucie powinieneś miec kontrolke która ilością mrugnięc pokazuje ci numer błędu. gdzie ta kontrolka to pytaj dalej bo ja niestety mam autokar :)

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Tytuł:
Post Wysłano: 26 kwie 2007, 16:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

No jak te kody to sie liczy na tym małym wyswietlaczu w prawym górnym rogu deski jest taki ekranik i tam sie wyswietla ta lampka tak ? to musisz odtworzyc ta klapke i tam nacisnac taki przycisk jak ci sie zapala lampka i liczyc ilosc mrugnac powinny byc szybkie a pózniej wolniejsze błysniecia , jak ci sie uda to podaj pózniej wynik
pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 28 kwie 2007, 14:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 19:32
Posty: 18
Lokalizacja: podlasie

Witam nie miałem jak sie pobawić ale pewnie w poniedziałek sprawdze. Rozmawiałem z kolegą ktury miał podobny problem tylko mu sie ta lampka paliła całyczas. Powiedział że może to problem wymiany lub zbyt małej ilości oleju. czy może wiecie czy on ma olej ze skrzyni czy jakiś oddzielny wlew. Jak so to powale na serwis.
Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 28 kwie 2007, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 12:47
Posty: 32
Lokalizacja: Katowice

Olej w retarderze ma swój obieg i jest zupełnie inny niż w skrzyni.
MINERALNE :SAE 10W ;SAE 20W20;SAE 30 Lub syntetyczne SAE 5W50 ; 5W40 ; 10W40. Klasa API CC/SF lub wyżej. Korek spustowy jest z dołu wlew i kontrola z boku. Na retarderze jest czujnik temperatury i zawór sterujący. Sprawdz pierwsze olej. Jak jest ok to sprawdź przewody elektryczne przy retarderze , czujnik i cewkę elektrozaworu. Oleje są bliższe silnikowym niż przekładniowym. Jak zalałeś przekładniowym to nie będzie działać.

[ Dodano: Sob, 28.04.2007, 13:51 ]
A swoją drogą to widziałem dziś tą Scanie z "Migrexu" którą uzywasz.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 kwie 2007, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

To jest Scania serii 4 , a wiec retarder jest troszeczke starszego typu. Nie ma tam przy nim zadnych czujnikow temperatury. Jedyne czujniki temperatury zwiazane z retarderem sa na metalowym kolektorze plynu chlodzacego (2 sztuki) - stojac do gory na skrzyni to po prawej stronie w ramie. Sam retarder ma tylko wejscie pneumatyczne z zaworu proporcjonalnego, ktore steruje przesuwka (co przeklada sie na skutecznosc hamowania). Sam zawor proporcjonalny jest po lewej stronie (stojac do gory na skrzyni). Calkiem mozliwe ze cos jest z przewodami, wtyczkami - polamane, zgnite itp, albo cos nie tak z jednostka sterujaca. Dzialanie retardera powiazane jest dosyc mocno z innymi podzespolami, tak wiec przyczyn moze byc bardzo wiele.

PS.1 Do retardera najlepiej zalewac olej hydrauliczny badz do skrzyn automatycznych - taki czerwony (np shellowski donax).

PS.2 Jezeli sprawdzasz poziom oleju w retarderze, badz tez zalewasz nowy to koniecznie musisz spuscic olej z akumulatora.

PS.3 Jezeli wyskakuja Ci bledy, zapala sie kontrolka to szukaj przyczyny od strony elektrycznej. Nie ma to nic wspolnego z poziomem oleju w retarderze (jezeli bedzie malo oleju to najwyzej moze slabo hamowac).

PS.4 Czy lampka orpocz lampki "ret" zapala sie w tm czasie cos jeszcze ?

PS.5 Odczytaj te kody bledow z retardera.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 kwie 2007, 22:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
PS.2 Jezeli sprawdzasz poziom oleju w retarderze, badz tez zalewasz nowy to koniecznie musisz spuscic olej z akumulatora.


??????


A nie masz problemów ze zmianą biegów ? mogło ci puścic uszczelnienie między skrzynią a retarderem i przerzuca oleje. Ja tak miałem i tez sie błąd świecił. niby ret. działał ale słabiej.

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Tytuł:
Post Wysłano: 30 kwie 2007, 18:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 19:32
Posty: 18
Lokalizacja: podlasie

Witam
Jedyne probleny mam z biegami na przejściu pomiędzy 4a6 bo mam puł automat ale ko sie działo jak padłu mi niepażyste i wymieniłem oring na zawoże góra dół wstawiłem troszke grubszy. a poprostu kabelek sie odlutował od czujnika.

co do lampek to jak wpadne na większą dziure to zapala mi sie jeszcze lampka od abs ale po restarcie znika.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 kwie 2007, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

w scanii jest tak ze jezeli abs nie dziala (pali sie kontrolka) to retarder tez nie dziala (zreszta hamulec wydechowy tez ).

PS. Do postu w sprawie akumulatora: W akumulatorze jest gromadzony olej, ktory jest uzywany pozniej podczas pracy retardera. Jezeli nie spuscimy z niego starego oleju i zalejemy nowy do stanu okreslonego kontrolka na obudowie to gdy olej z akumulatora zejdzie wowczas poziom podniesie sie ponad stan. Zwykle konczy sie to tym ze bedzie nam wyrzucac nadmiar tym odpowietrznikiem na gorze.
Olej z akumulatora spuszcza sie albo zaciagajac wajche retardera na max po czym na min, badz tez wciskajac guzik od diagnostyki retardera i nastepnie wylaczajac zaplon. Po tym zabiegu musi byc slychac takie charakterystyczne zejscie cisnienia.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 maja 2007, 19:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 19:32
Posty: 18
Lokalizacja: podlasie

witam miałem problem z netem nie miałem sie jak podpiąć ale może wiecie co znaczy kod retardera 468-49-3-28

[ Dodano: Wto, 08.05.2007, 19:30 ]
dzięki za podpowiedź widze że i tak sie nie obejdzie bez serwisu pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 09 maja 2007, 8:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

hm.... według książki retardera do 113 jest to poziom oleju.

ale tak jak piszesz. lepiej skontaktuj sie z serwisem

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Tytuł:
Post Wysłano: 09 maja 2007, 8:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2006, 20:48
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Serwisowy
Lokalizacja: Karlino

Wersja standardowa
Samochody ciężarowe z ABS mają kod konfiguracyjny 468.
Samochody ciężarowe bez ABS mają kod konfiguracyjny 453.
Autobusy z ABS mają kod konfiguracyjny 458 (wcześniejszewersje 438).

Znaczenie kodów konfiguracyjnych
Pierwsza cyfra:
1 Maks. moment obrotowy retardera 2400 Nm, 1500 Nm przed włączeniem hamulców kół.
2 Maks. moment obrotowy retardera 3000 Nm, 1500 Nm przed włączeniem hamulców kół.
3 Maks. moment obrotowy retardera 2400 Nm, 2000 Nm przed włączeniem hamulców kół.
4 Maks. moment obrotowy retardera 3000 Nm, 2000 Nm przed włączeniem hamulców kół.
Druga cyfra:
1 Bez automatycznej kontroli prędkości przy zjeździe z pochyłości, moc
retardera 300 kW.
2 Z automatyczną kontrolą prędkości przy zjeździe z pochyłości, moc
retardera 300 kW.
3 Bez automatycznej kontroli prędkości przy zjeździe z pochyłości, moc
retardera 400 kW.
4 Z automatyczną kontrolą prędkości przy zjeździe z pochyłości, moc
retardera 400 kW.
5 Bez automatycznej kontroli prędkości przy zjeździe z pochyłości, moc
retardera 500 kW.
6 Z automatyczną kontrolą prędkości przy zjeździe z pochyłości, moc
retardera 500 kW.
7 Bez automatycznej kontroli prędkości przy zjeździe z pochyłości, moc
retardera kontrolowana jest automatycznie.
8 Z automatyczną kontrolą prędkości przy zjeździe z pochyłości, moc
retardera kontrolowana jest automatycznie.
Trzecia cyfra:
1 Bez sterowania dźwignią ręczną, bez sterowania pedałem hamulca, bez
ręcznej kontroli prędkości przy zjeździe z pochyłości.
2 Bez sterowania dźwignią ręczną, sterowanie pedałem hamulca, bez ręcznej kontroli prędkości przy zjeździe z pochyłości.
3 Sterowanie dźwignią ręczną, bez sterowania pedałem hamulca, bez ręcznej kontroli prędkości przy zjeździe z pochyłości.
4 Sterowanie dźwignią ręczną, sterowanie pedałem hamulca, bez ręcznej
kontroli prędkości przy zjeździe z pochyłości.
5 Bez sterowania dźwignią ręczną, bez sterowania pedałem hamulca, ręczna kontrola prędkości przy zjeździe z pochyłości.
6 Bez sterowania dźwignią ręczną, sterowanie pedałem hamulca, ręczna
kontrola prędkości przy zjeździe z pochyłości.
7 Sterowanie dźwignią ręczną, bez sterowania pedałem hamulca, ręczna
kontrola prędkości przy zjeździe z pochyłości.
8 Sterowanie dźwignią ręczną, sterowanie pedałem hamulca, ręczna
kontrola prędkości przy zjeździe z pochyłości.

Kody usterek 01-10, 20, 30, 40, 50 oraz 60 nie istnieją (lampka diagnostyczna nie może wyświetlić cyfry 0).
Kody usterek 23, 24, 38 oraz 45 nie są aktualnie używane.

Kod usterki 28
Usterka:
Przez 30 minut moduł sterujący nie otrzymał potwierdzenia o zwolnieniu
pedału hamulca. Taka sytuacja powinna być niemożliwa i wskazuje na usterkę.

Kod usterki 49
Usterka:
Moduł sterujący otrzymał sygnał alarmowy z układu ABS. (Dotyczy wyłącznie pojazdów wyposażonych w ABS).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: