wszystko zależy od warunków w jakich poruszasz się jako przewoźnik.
powiedzmy, że masz ofertę kursu z Wrocława do Dortmundu za 700 euro musisz podjąć decyzję czy podjąć się go czy nie?
jesteś powiedzmy z Opola i jeżeli policzysz sobie 900km (Wrocław - Drotmund) + dojazd z Opola 100km razem wychodzi Ci 1000km za 700euro. ale jest problem, bo nie masz powrotu i musisz liczyć na internetową giełdę ładunków, gdzie ceny są najniższe i musisz przyjąć 0,65 euro za km, dodatkowo pewnie nie trafisz z samego Dortmundu do samego Opola więc musisz dodać jakieś 100-200km na dojazdy.
w sumie zrobisz 2200km a przychód będziesz miał około 1350 euro.
jeżeli odliczysz opłaty za autostrady MAUT 180 euro zostanie Ci 1170 euro. jeżeli podzielisz przez 2200km wyjdzie Ci 0,53 euro za km. przeliczając na złotówki będziesz miał 2,06zł za km.
według mnie nie jest to opłacalne.
musisz albo wytargować 800euro za eksport, albo mieć samochód we Wrocławiu, aby nie stracić na dojeździe, albo mieć import za 0,75 euro za km.
musisz jeszcze pamiętać, że jeżeli mamy dzisiaj 4.12 a termin płatności jest 45 dni (taka jest przeciętna), to wystawiając fakturę VAT na owe 1350 euro, a będzie to 5240zł netto, czyli brutto 6390zł, to pieniądze te otrzymasz dopiero w styczniu, jednak do końca grudnia musisz zapłacić od tego VAT czyli 1150zł, które dostaniesz dopiero po zapłaceniu faktury. do tego będziesz musiał zapłacić MAUT 180 euro czyli 700zł.
czyli nic nie dostawszy już wydasz 1850zł. a jeszcze za paliwo musisz zapłacić już; kierowcy też musisz zapłacić przed upływem miesiąca.
to wszystko są koszty, które musisz brać pod uwagę planując kursy ponieważ łatwo wpadniesz w niekntorlowane wydatki, a od tego tylko krok do bankructwa.
w kalkulacji kosztów może Ci pomóc to:
http://www.przewoznicy.wroc.pl/kalkulator.html