http://tacholab.pl/Kartakierowcy.aspx
Każdy kierowca musi używać własnej
karty, za każdym razem gdy używają pojazdu z cyfrowym tachografem. Kierowca może mieć tylko jedną kartę. Karta
kierowcy nie może być wyciągana z tachografu cyfrowego w ciągu dnia pracy, aby umożliwić pełen zapis aktywności
kierowcy.
W przypadku gdy karta jest uszkodzona, działa niepoprawnie, jeśli zostanie skradziona lub zgubiona, należy niezwłocznie wystąpić o duplikat do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. W takim przypadku kierowca może prowadzić bez używania karty. W przypadku prowadzenia pojazdu bez włożonej karty do tachografu cyfrowego, kierowca zobowiązany jest do wykonania wydruku z tachografu na początku i końcu swojej zmiany.
Kierowcy muszą się upewnić czy ich
karty są umieszczone w odpowiednim miejscu oraz muszą zarejestrować w tachografie kraj, w którym zaczynają i kończą dzień pracy. Wydruk ten powinien zawierać informację na temat okresów czasu zarejestrowanych przez tachograf podczas prowadzenia bez
karty oraz informacji pozwalających na identyfikację
kierowcy – imię i nazwisko i/lub numer
karty kierowcy i/lub numer prawa jazdy.
USTAWA
z dnia 26 kwietnia 2007 r.
o zmianie ustawy o czasie pracy kierowców oraz o zmianie niektórych innych ustaw1)
(Dz. U. z dnia 5 czerwca 2007 r.)
14) w art. 24 w ust. 4 pkt 4-6 otrzymują brzmienie:
"4) po zakończeniu przewozu drogowego wykonywanego bez użycia
karty kierowcy, która działała wadliwie, została zniszczona, zgubiona lub skradziona, nie
zrobił wydruku danych z tachografu cyfrowego odnoszących się do okresów rejestrowanych przez ten tachograf oraz nie
zaznaczył szczegółów, które umożliwiłyby jego identyfikację (imienia i nazwiska oraz numeru karty kierowcy lub numeru prawa jazdy), i nie
opatrzył wydruku swoim podpisem,
5) nie
zgłosił faktu uszkodzenia lub utraty karty kierowcy,
6) nie
zwrócił do podmiotu wydającego karty uszkodzonej karty kierowcy;".
http://bip.gum.gov.pl/pl/bip/akty_prawn ... cho_ustawa