Grupa Transportowa - logistyka krajowa i międzynarodowa

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.eu



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 25 lut 2017, 3:50 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 lut 2017, 3:35
Posty: 6
Witam,

przeczytalem kilka watkow i wydaje mi sie ze wiele osob naprawde wie o czym pisze. Ja niestety zbytnio na transporcie sie nie znam,
dlatego chcialem was poprosic o opinie, przemyslenia badz inne porady. Zeby potem nie bylo niepotrzebnej, kolejnej, szybkiej plajty ;)
Zastanawiam sie, bo moge miec zalatwione ladunki ( Chociaz wiem jak to czasami bywa...) oraz skrocony termin platnosci (14 dni). Nie jezdzilbym jednak sam lecz zatrudnial kierowce.

Chcialbym zapytac jak oceniacie stawke 0,90€/km jezeli mowimy o tirach ktore mialyby jezdzic na trasie Niemcy - Francja, przy czym cena
za francuska autostrade jest juz wliczona w 0,90€/km ? Ciezarowka nie jezdzilaby zatem raczej po francuskich autostradach. Czy
w takim wypadku osiagniecie 3000km tygodniowo jest realne?

Stworzylem sobie prosta kalkulacje, ktora zawiera koszty miesieczne typu:
- leasing/wynajem 2 500 € (z vatem)
- diesel (bez adblue) 5 520 € (12 000 km * 40l * 1,15€) / 100km ( przy 40 litrach na 100km po cenie 1,15€ za litr)
- kierowca 1 635 € (z dietami) ??? + drugi na zmiane (+600€ ???)
- Ubezpieczenie OCP 125 € (1 500€ rocznie) ???
- Ubezpieczenie NNW ??? €
- Komorka 100 €
- Biuro rachunkowe 100 €

Koszty miesieczne = 9 980 € ( + x)

Przychody miesieczne = 10 800€ (12 000km * 0,90€)

Dochod miesieczny = 10 800€ - 9 980€ = 820€

Czyli miesiecznie firma moglaby odkladac okolo 820€. Wiem ze w kalkulacje nie wliczylem kosztow opon, napraw, wymiany oleju, podatku drogowego, oc/ac ( ciezko uzyskac ceny za polise oc/ac)...
wychodze z zalozenia ze ciezarowka bylaby wynajeta. Z tego co sie orientuje to przy leasingu trzeba praktycznie zawsze podpisywac
weksel. Jakos bardzo mi to nie odpowiada i wolalbym wypozyczyc, tylko nie wiem na ile to madre, rentowne i nieproblematyczne. Jakie sa wymagane zabezpieczenia
przy wynajmie? Czy kaucja w wysokosci 3* miesieczna rata wystarcza? Czy warto wziasc starszego, tanszego tira na wynajem?

Inna kwestia jest koszt kierowcy. Z tego co wiem to wiekszosc jest zatrudnionana zasadzie umowy o prace za minimalna krajowa (2000 brutto) a reszta diety ( Niemcy min. 37,5€ za noc, Francja min 45 € za noc)?
Nie chcialbym wykorzystywac kierowcy... dlatego chcialem zapytac czy mam racje z ww. hipoteza? Jak wygladaja standardowe kondycje kontraktow kierowcow? Rozumiem ze roznia sie od systemu (4/1, 4/2, ... )

Czy musze placic viatoll jezeli auto nie wracaloby do Polski?

Jak oceniacie kalkulacje? Nie uwzglednilem 2. kierowcy ktory by sie przydal na zmiane, bo nie do konca wiem jak dziala wynagrodzenie kierwocow. Ile zarabia jezeli nie jezdzi tylko siedzi w domu?
Tak samo brakuje kasy na mandaty i moze jakies inne wydatki typowe dla branzy transportowej?



Z gory dziekuje za komentarze/krytyke/uwagi i mam nadzieje ze odpowiedzi beda szczere.

Milego weekendu,
incognito


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 8:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 2453
GG: 997
Samochód: R410
Lokalizacja: CG
Nie ta pora na dorabianie się milionów w transporcie.
Wydaje mi się, że przeczytałeś wspaniale ogłoszenie w jakiejś gazecie czy innym etransporcie.


Daj spokój. Żyj bez stresu.

_________________
"...bo wie, że zostanie skazany zboczeniec nie przez sąd ale przez typową rękę jak to się mówi, Człowieka Charakternego..."


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 8:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 1965
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino
Za 850 euro miesięcznie nie opłaca się żyć w ciągłym stresie :)

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 12:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 lut 2017, 3:35
Posty: 6
Cytuj:
Nie ta pora na dorabianie się milionów w transporcie.
Wydaje mi się, że przeczytałeś wspaniale ogłoszenie w jakiejś gazecie czy innym etransporcie.


Daj spokój. Żyj bez stresu.
Dzieki za odpowiedz.

Zle Ci sie wydaje. O dorabianiu milionow tez nie bylo mowy. Raczej o 800€ "zysku" na jednym tirze.

Moze moglbys dopisac dlaczego nie ta pora na dorabianie sie? Czy cos konstruktywniejszego. Jak czytalem watki 5,6,7 lat starsze to ludzie to samo pisali (nie ta pora/nie te stawki/za duzo firm... moze mieli i maja racje nie wiem, nie znam sie za bardzo dlatego probuje sie dowiedziec. Ale stawke i prace bym mial... chodzi o to czy sie zmieszcze w 0,90 w tych warunkach i ile by okolo zostawalo).
Ogolnie z kalkulacja sie zgadzasz, czy gdzies za malo, za duzo czy czegos wogole nie uwzglednilem?

Cytuj:
Za 850 euro miesięcznie nie opłaca się żyć w ciągłym stresie :)
Zgadzam sie z tym w 100%. Tym bardziej ze nie jest wliczony drugi kierowca, odkladanie na nastepny zestaw i pewnie pare innych spraw.
Nie napisalem ze jezeli bede "zarabial" miesiecznie 850€ to juz jutro w to wchodze. Po prostu pytam o konstruktywna krytyke zeby moc sobie pokalkulowac...


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 13:14 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1275
GG: 1
Samochód: z bawarii.
Przy tak niskim zarobku to nic tylko się modlić, żeby nic poważnego się nie zepsuło, ani żadna opona nie strzeliła bo będziesz w dupie......

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 13:28 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 lut 2017, 3:35
Posty: 6
Cytuj:
Przy tak niskim zarobku to nic tylko się modlić, żeby nic poważnego się nie zepsuło, ani żadna opona nie strzeliła bo będziesz w dupie......
Czyli cena 0,90 centow za kilometr jest slaba?


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 13:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 3932
Samochód: Volvo FH
0.9 na przerzutach dostaje każdy jeleń z ulicy. Nie dziwi Cię, że akurat Ciebie spotkała taka okazja na biznes?

Nie sądzisz, ze gdyby to było oplacalne, molochy mające po 100 - 200 grotów zarzuciły by tą robotę autami?

Zastanów się, bierzesz na siebie ryzyko, szukasz kierowców, podpisujesz stertę papierów, bierzesz robotę od firmy której nie znasz, wystawiasz weksel pewnie na pól bani, tylko po to żeby zarobić 800euro? I to zakładając, że koszty które pominąłeś nie przekroczą tej kwoty?
Nie zapomnij, że jeśli jednak wykażesz zysk, to tak ze 42% zaniesiesz w zębach do US.

Inaczej, na tym forum są kierowcy którzy poszli na swoje, a za jakiś czas wyszło że lepiej dać sobie spokój.
Czemu sądzisz, że Ty mając dwóch kierowców na etacie bedziesz zarabiał?
Myślisz, że oni nie mieli roboty po 0,9eur /km. Wierz mi, jak by chcieli to by mieli.

Ten temat powinien skończyć sie na poście Długiego.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 13:45 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 620
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole
Koszt jaką poniosła firma przy wymianie opony w naczepie typu mega 600E. to było jakies 4 lata temu. Tak jak kolega napisał nie czas i miejsce.

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 14:00 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 sty 2017, 1:29
Posty: 7
Co z naczepą i jej kosztami, co z opłatami drogowymi? No i ewentualne zlecenie nie trwa wiecznie, tylko prędzej czy później się skończy, więc dojdą koszty spedycji itp., no i czas do pierwszej wypłaty też trzeba "przetrwać" :?


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 14:05 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 317
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata
Jak już mowa o tym euro....Wyskocz na Zachód, złap robotę (której teraz niemało). Po uwzględnieniu wszelkich opłat emerytalnych, socjalnych , podatkowych możesz dostać na łapę czystego piniondza 1500 - 2000 euro. Sam oceń, czy warto kręcić samemu na siebie bat :?: .

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 14:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4676
Samochód: Civic 1.5iLS VTEC
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
Zadam Ci pytanie:
gdzie w tych swoich różowych kalkulacjach masz wliczone opłaty MAUT? Od przyszłego roku cała sieć dróg (autostrady +"bundeski") będzie objęta opłatami drogowymi.
Na Francji chcesz poruszać się tylko "nacjonalkami"? Życzę sukcesu - większość ma zakaz.
Gdzie w Twoich kalkulacjach koszta przejazdu przez Benelux? Myślisz, że będziesz nadkładał kilometrów, żeby ominąć Belgię, Luxemburg? Pokaż mi proszę spedycję, która Ci za to zapłaci.
Przy tych Twoich optymistycznych kalkulacjach jeśli wyjdziesz na zero to będzie dobrze.

_________________
... stuk-puk!!!
- Kto tam?
- To ja, panewka
- Korbowodu nie ma, wyszedł bokiem


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 14:12 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 3932
Samochód: Volvo FH
Narobić się to każdy gupi umie.
Kolega chce nie swoim wozem, nie swoją pracą, nie swoimi kontaktami, tzn tak że on siedzi w domku popija drinka, a robota sama sie robi.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 15:06 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 lut 2017, 3:35
Posty: 6
Cytuj:
0.9 na przerzutach dostaje każdy jeleń z ulicy. Nie dziwi Cię, że akurat Ciebie spotkała taka okazja na biznes?

Nie sądzisz, ze gdyby to było oplacalne, molochy mające po 100 - 200 grotów zarzuciły by tą robotę autami?
Dzieki o to mi chodzilo. Dlatego pytalem co myslicie o stawce 0,9... I dlatego sie zastanawiam od jakiego pulapu czy stawki zaczyna sie to robic na tyle rentowne ze ponoszone ryzyko nie jest na tyle straszne. Wiem ze jezdza za takie stawki i sie trzymaja firmy, wiec sie troche dziwie jak to robia... wszystcy maja zlecenia bezposrednio od producenta? To by nie istnialy firmy spedycyjne. Wiekszosc firm spedycyjnych daje wyzsza stawke za km?
Cytuj:
Zastanów się, bierzesz na siebie ryzyko, szukasz kierowców, podpisujesz stertę papierów, bierzesz robotę od firmy której nie znasz, wystawiasz weksel pewnie na pól bani, tylko po to żeby zarobić 800euro? I to zakładając, że koszty które pominąłeś nie przekroczą tej kwoty?
Nie zapomnij, że jeśli jednak wykażesz zysk, to tak ze 42% zaniesiesz w zębach do US.
Chyba mnie zle zrozumiales. Nigdzie nie napisalem ze zalozylbym ta firme zeby "zarabiac" 800€. Raczej chodzilo mi o to czy kalkulacja jest w miare ok, a jezeli nie to co jest zle. Widze to pewnie tak jak ty, za 800€ i to nawet nie czystego "zarobku" nie oplaca sie brac na siebie tyle stresu i ryzyka.
Nie chcialbym podpisywac zadnego weksla.
Cytuj:
Inaczej, na tym forum są kierowcy którzy poszli na swoje, a za jakiś czas wyszło że lepiej dać sobie spokój.
Czemu sądzisz, że Ty mając dwóch kierowców na etacie bedziesz zarabiał?
Myślisz, że oni nie mieli roboty po 0,9eur /km. Wierz mi, jak by chcieli to by mieli.
Skad wnioskujesz ze uwazam ze bede zarabial?
Co do kwesti 0,9 za km to po prostu nie wiedzialem, i w sumie dalej nie wiem, jakie sa przecietne stawki. Dlatego pytalem. Pewnie masz racje ze mogliby.
Cytuj:
Ten temat powinien skończyć sie na poście Długiego.
Powinien jezeli wystarczyloby mi zwykle daj se spokoj. ;)

Cytuj:
Narobić się to każdy gupi umie.
Kolega chce nie swoim wozem, nie swoją pracą, nie swoimi kontaktami, tzn tak że on siedzi w domku popija drinka, a robota sama sie robi.
Spokojnie :) Kazdy by tak chcial, pewnie i Ty. Tutaj tak jak sam wyzej wymieniles: duzo pracy papierkowej i przedewszystkim ponoszenie duzego ryzyka.

Cytuj:
Koszt jaką poniosła firma przy wymianie opony w naczepie typu mega 600E. to było jakies 4 lata temu. Tak jak kolega napisał nie czas i miejsce.
W sesie przy wynajmie koszt za wymiane opon ponosi firma transportowa?
Cytuj:
Co z naczepą i jej kosztami, co z opłatami drogowymi? No i ewentualne zlecenie nie trwa wiecznie, tylko prędzej czy później się skończy, więc dojdą koszty spedycji itp., no i czas do pierwszej wypłaty też trzeba "przetrwać" :?
Z tego co widzialem to daloby rade zmiescic sie w 2 500€ za tira z naczepa. Oplaty drogowe dobry punkt. Dobrze tez ze mowisz o koszcie spedycji. Te zlecenie samo w sobie jest od spedycji/przez spedycje. A czas platnosci spedycja skrocilaby do 14 dni.
Wiem ze dochodza licencje i uprawnienia, ja staralem sie uwzglednic biezace koszty miesieczne (bez poczatkowej inwestycji).
Cytuj:
Jak już mowa o tym euro....Wyskocz na Zachód, złap robotę (której teraz niemało). Po uwzględnieniu wszelkich opłat emerytalnych, socjalnych , podatkowych możesz dostać na łapę czystego piniondza 1500 - 2000 euro. Sam oceń, czy warto kręcić samemu na siebie bat :?: .
Masz racje, mozna i tak. To wszystko zalezy kto co woli i ile mu wystarczy. I tutaj moze musze podkreslic, ze 1500-2000€ to dla mnie jest spoko zarobek. Bo inaczej znow bedzie jak z "zarobkiem" 800€...
Cytuj:
Zadam Ci pytanie:
gdzie w tych swoich różowych kalkulacjach masz wliczone opłaty MAUT? Od przyszłego roku cała sieć dróg (autostrady +"bundeski") będzie objęta opłatami drogowymi.
No i dziekuje bardzo za pomoc. Faktycznie Maut nie uwzglednilem tak samo jak viatoll.
Cytuj:
Na Francji chcesz poruszać się tylko "nacjonalkami"? Życzę sukcesu - większość ma zakaz.
I o tym nie wiedzialem. Chociaz jezdzac przez Francje widzialem tiry jezdzace po landowach/nacjonalkach.
Cytuj:
Gdzie w Twoich kalkulacjach koszta przejazdu przez Benelux? Myślisz, że będziesz nadkładał kilometrów, żeby ominąć Belgię, Luxemburg? Pokaż mi proszę spedycję, która Ci za to zapłaci.
Akurat za autostrady w Beneluxie placa. Nie placa za autostrady we Fracnji, co mnie wlasnie zdziwilo. Pewnie bo sa drogie i im sie nie oplaca.
Cytuj:
Przy tych Twoich optymistycznych kalkulacjach jeśli wyjdziesz na zero to będzie dobrze.
A orientujesz sie jakie stawki sa normalne dla Francji?


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 15:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4676
Samochód: Civic 1.5iLS VTEC
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
Cytuj:
(...)I o tym nie wiedzialem. Chociaz jezdzac przez Francje widzialem tiry jezdzace po landowach/nacjonalkach.
Również widziałem we Francji ciężarówki jeżdżące po drogach typu N oraz D. Musisz jednak wiedzieć, że większość wspomnianych typów dróg jest objęta zakazem typu: KLIK 1 oraz KLIK 2, czyli najprościej mówiąc wyłączenie spod zakazu: 1 - nie dotyczy ruchu lokalnego, 2 - nie dotyczy dostaw (zaopatrzenia).
Cytuj:
A orientujesz sie jakie stawki sa normalne dla Francji?
We Francji jest kilku operatorów autostrad. Co do kosztów - nie powiem Ci, bo się nie orientuję. Tutaj masz link do strony szerzej opisującej kwestię opłat autostradowych

_________________
... stuk-puk!!!
- Kto tam?
- To ja, panewka
- Korbowodu nie ma, wyszedł bokiem


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 17:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1313
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA
Cytuj:
Może pierwsze pytanie jaki należałoby zadać to: jaki masz budżet/ile kasy masz na start ?
Aha...no i dobra rada: musisz liczyć, że auto realnie jeździ 10 miesięcy w roku...


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 18:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 1965
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino
Pewnie eksport i import sam byś musiał ogarnac.

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 19:08 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 sty 2017, 1:29
Posty: 7
I jeszcze koszt założenia działalności, wszystkie kwity potrzebne do transportu.


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 19:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1466
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
proponuję nazwę DZIAD-TRANS


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 20:43 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 149
GG: 0
Samochód: W202
A gdzie Polska? Czemu żaden Niemiec albo Francuz nie chce się tego podjąć? Nie dziwię się, że nas potem nie lubią jak im się panoszymy na podwórku.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2017, 21:02 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3356
Samochód: orange i grafitowy
0,9 za każdy przejechany kilometr.
tyle mam w kraju no i nie robię 3000 tygodniowo tylko 1200 .
przychodu netto mam połowę twojego.
viatola płacę 360 zł/ miesiąc.
policz moje koszty i swoje oraz zarobek mój i swój.

jak to wyliczysz to zobacz jaka masz "super"stawkę.
powodzenia.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe