wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Kalkulacje.
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=99&t=45133
Strona 1 z 1

Autor:  marcinpesza [ 08 lis 2015, 14:30 ]
Tytuł:  Kalkulacje.

Witam.
Czy ktoś może powiedzieć mi ile faktycznie kosztuje utrzymanie jednego samochodu wraz z opłaceniem kierowcy w przeliczeniu na 1 km.

Mam zamiar kupić sobie nowe Volvo i potrzebuję to do oceny ryzyka zwrotu inwestycji.

Chodzi mi o:
- paliwo średnie zużycie
- koszt pracownika
- ubezpieczenie samochodu
- opłaty drogowe
- przeglądy
- serwisy
i wszystko co wpływa na koszt utrzymania samochodu.

Przyjmijmy do obliczeń ruch krajowy w zakresie 20 000 km na miesiąc.

Za pomoc dziękuję.

Autor:  dies_nefastus [ 08 lis 2015, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

Cytuj:
Przyjmijmy do obliczeń ruch krajowy w zakresie 20 000 km na miesiąc.
Obrazek
Lepiej kup starszy model, to przynajmniej klocek będzie się trzymał na impulsatorze...

Autor:  endriu007 [ 08 lis 2015, 14:45 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

20 tyś to jedynie na 2 kierowców :) .

Autor:  >lukasz< [ 08 lis 2015, 15:58 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

1. Paliwo- w zależności od ładunku, drogi, kierowcy i kilku innych czynników średnio można przyjąć 30-35l/100km (w skrajnych przypadkach +/- 5l/100km do tego co napisałem)
2.Całkowity koszt pracownika można przyjąć 40-50 gr/km (przy tym przebiegu co napisałeś x2 bo jeden kierowca nie da rady)
3.Zależy od tego ile masz zniżek i gdzie jest zarejestrowany samochód, OC+AC nowego samochodu (duża wartość) 7-12 tyś.zł rocznie + naczepa ok. 2 tyś. zł rocznie.
4.Jeśli chodzi o viatola to stawki możesz znaleźć na http://www.viatoll.pl+ podatek drogowy znowu zależy w dużym stopniu od tego gdzie jest zarejestrowana firma ale trzeba liczyć kilka tyś. zł rocznie.
5.Przegląd ok 350 zł zestaw (mowa o tym który jest wbijany w dowód rej.)
6.Serwis sprawa indywidualna jak bierzesz nową brykę to na pewno VOLVO szarpnie się na spore zniżki.
Nie sposób wymienić wszystkiego co wpływa na koszt utrzymania ale warto wspomnieć jeszcze o oponach, przy takim przebiegu 12 szt. rocznie zależnie od marki średnio po 1500 zł szt. co daje 10-15gr/km.

Autor:  Martinez [ 08 lis 2015, 17:31 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

Zadam Ci kilka pytań: Wiesz w ogóle co będziesz woził? Jaką naczepą? Pod spedycją, czy bezpośrednia robota?
Bo z tego co widzę to nie bardzo się orientujesz w REALNYCH przebiegach po Polsce, gdzie czasem ciężko jest w miesiącu zrobić 10 000 km, a co dopiero 20 000. Takich przebiegów to nawet na międzynarodówce się w pojedynczej obsadzie nie robi.

Autor:  Kierownik [ 08 lis 2015, 19:22 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

Mam dziś dobry dzień, więc uchronię Cię przed rozczarowaniem / bankructwem. Przy miesięcznym przebiegu ok 10tkm koszty zestawu za ok 200tkm to ok 2,30 za km. Na kraju pod plandeką zrobisz 8 - max 9tkm więc koszty w przeliczeniu na km odpowiednio rosną.
Każdy komu wychodzi inaczej myli się.

Autor:  marcinpesza [ 08 lis 2015, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

Trasa Gdańsk - Katowice - Gdańsk
Transport kontenerów.
Kontenerów mam do przetransportowania od wuja!!!
Towar lekki z kontenerem około 10 t.
Transport bezpośredni - bez spedycji.
Biorę kontener w Gdańsku, jadę do Katowic a tam w ciągu 30 min mam już załadowany nowy i do Gdańska.

Autor:  Martinez [ 08 lis 2015, 20:12 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

Taaaak i z całą pewnością na legalu zrobisz 20 000 km Polsce.

A tak drobnym druczkiem... na "nielegalu" też nie idzie tego zrobić. (Łódź, Częstochowa itp., itd ;))

Autor:  kuxi [ 08 lis 2015, 20:35 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

Nowym Volvem które sobie ma zamiar kolega kupić to bez problemu na szychtę Gdańsk - Zakopane zrobi ;) stąd te przebiegi - w ETSie śmiało takie trasy ;p

Autor:  Cyryl [ 08 lis 2015, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

Cytuj:
...Przyjmijmy do obliczeń ruch krajowy w zakresie 20 000 km na miesiąc...
przyjmując takie wartości kasa nigdy nie będzie Ci się zgadzała.
1. kierowca jest w stanie przejechać dziennie max 700-800km, ale po autostradach i to takich na jakich nie ma utrudnień w ruchu, a takich nawet w Niemczech nie ma. jeżdżąc stale do Zagłębia Ruhry musisz przyjąć jeden godzinowy Stau na A2 i zawsze godzinne stanie w samym rejonie zagłębia w godzinach od 6:00 do 19:00.
2. samochód - przejawia wszelkie cechy złośliwości przedmiotów martwych i psuje się. zawsze wtedy, gdy nie powinno to się stać, więc to kolejne ograniczenie.
3. kierowca jest człowiekiem i zdarzają mu się urlopy, choroby itp. więc kolejne niespodzianki z tych mniej przyjemnych.
4. przejechanie miesięcznie 10 000km na pewno nie jest do utrzymania w skali roku, dwóch czy dłużej.

jednym słowem w transporcie krajowym możesz przyjąć przebieg między 6 000-pesymistycznie, a 10 000-optymistycznie.

zużycie współczesnych (dzisiaj sprzedawanych) ciągników siodłowych przy kontenerze o wadze 10t powinno być w granicy 25l/100km. jednak przy dzisiejszym deficycie nie tylko kierowców, ale i posiadaczy praw jazdy uzyskanie zużycia poniżej 30l/100km graniczy z cudem.

jest jeszcze innych aspekt: piszesz o zleceniu bezpośrednio od klienta.
przypuśćmy, że podpiszesz stałą umowę, a co gdy awarię będzie miało auto lub nawali kierowca, czym to zastąpisz?
a jeżeli w zastępstwie puścisz kolegę ze swoim autem, to czy będziesz miał gdzie wracać?

poza tym jest jeszcze jedna sprawa: całe te wyliczanie można będzie sobie wsadzić w buty, gdy zmieni się cena paliwa. a musisz wiedzieć, że za chwilę zaczną rządzić geniusze gospodarczy, pragmatycy potrafiący umiejętnie negocjować z Rosją - w dalszym ciągu głównym dostawcą ropy do Polski.
i to jest największe zagrożenie przy podpisywaniu długotrwałej umowy.

Autor:  marek 62 [ 08 lis 2015, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

A może kolega usiadł przed kompem wpisał od....do.wyszło mu z GPS ile czasu mu zajmie przejechanie tej drogi.i 20000km później wychodzi.Kiedyś też tak woziłem pani zza biurka wyliczyła mi ile zajmie mi zrobienie kółka z Michelin Olsztyn do Bezledy.u niej było godzina i 80 km.a u mnie 2 godziny i 96 km.pozdrawiam logistykę . :lol:

Autor:  zzx [ 08 lis 2015, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

do pełnego wyliczenia opłacalności brakuje stawki (oczywiście netto + viatoll) oraz określenia ilości puszek do przewiezienia w określonym czasie.
jak sie pochwalisz tymi danymi to na pewno będzie możliwośc oceny opłacalności.

Autor:  FLYP [ 09 lis 2015, 0:50 ]
Tytuł:  Re: Kalkulacje.

Cytuj:
jeżdżąc stale do Zagłębia Ruhry musisz przyjąć jeden godzinowy Stau na A2 i zawsze godzinne stanie w samym rejonie zagłębia
Raczej kilka godzinowych korków. :roll: Z resztą nie dotyczy to tylko zagłębia, a całych Niemiec :lol: ... :(

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/