Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 27 lip 2007, 15:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2007, 15:43
Posty: 26

Cytuj:
nie znamy działania silnika spalinowego to lepiej nie powoływać się na logikę.
:D ja kiedys tak na logike wydedukowalem ze lepiej jest jezdzic na luzie z gorki ba jesli na biegu obroty dochodza do tych np 3000 no to silnik musi ciagnac mase paliwa z baku... :) wiec lepiej zeby sie toczyl sam a silniczek sobie robi te swoje 700 rpm

Czemu takich podstaw nie uczy sie na kursach? A moze juz sie pozmienialo i dzisiejszy nowicjusze sa znacznie lepiej poinformowani?


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lip 2007, 15:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2006, 3:24
Posty: 109
GG: 6579088
Samochód: Mercedes W124 200D
Lokalizacja: Wałbrzych

Cytuj:
ja kiedys tak na logike wydedukowalem ze lepiej jest jezdzic na luzie z gorki ba jesli na biegu obroty dochodza do tych np 3000 no to silnik musi ciagnac mase paliwa z baku... Smile wiec lepiej zeby sie toczyl sam a silniczek sobie robi te swoje 700 rpm
To pomyśl logicznie i powiedz nam/mi jak byś zatrzymał 40 tonowy zestaw pędzący z góry w którym silnik pracuje na biegu jałowym a hamowanie ci nic nie daje bo masz puste zbiorniki ze sprężonym powietrzem bo sprężarka nie napompuje ci tyle powietrza przez twoją jazdę na luzie...


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lip 2007, 15:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2007, 15:43
Posty: 26

o Boze czlowieku przeczytaj caly post...
czy naprawde ironia nie jest w nim wyczuwalna?

pozatym... pytanie powinno byc jak bym nim ruszyl a nie zatrzymal z pustymi zbiornikami :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lip 2007, 16:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Cytuj:
otóż pojazd zjeżdżając z góry poprzez obracające się koła napędzające przekazuje moment obrotowy silnikowi. wtedy można odciąć przewód paliwowy, odkręcić zbiornik z paliwem, zapchać filtr paliwa, wykręcić wtryskiwacze, wyjąć tłoki z korbowodami, a wał korbowy będzie się obracał. co prawda gdy koła przestaną się kręcić silnik stanie, ale od tego są elektroniczne systemy zasilania. w czasie kiedy moment obrotowy jest przekazywany w odwrotną stronę niż normalnie, czyli od kół do silnika zasilanie paliwem jest odcinane.
Prosze to zaraz na zawsze zrozumiec i skonczyc dyskusje na temat "spalanie a zjazd z gorki" ,a ci ktorzy nie moga/nie chca zrozumiec
niech przyjma to jako DOGMAT .

Wracajac do chamulcow ....tarczowe zapewne sa lepsze zwlaszcza wentylowane tylko zastanawia mnie czy nie latwiej sie przegrzewaja..
poniewarz matarialuy w tarczy jest mniej niz w bebnie i mniej ciepla
moze pochlonac , a tak na marginesie pare razy z kolega wymienialem
klocki przy osobowkach z tarczami wentylowanymi i wiecie ci ...z tej calej
"wentylacji " zostalo tylko wspomnienie gdyz ... od strony wewnetrznej
szparki byly calkiem zaklejone blotem ... ot takie z zycia wziete :)
nie wiem czy czesto sie tak zdarza z tarczami ...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lip 2007, 16:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
o Boze czlowieku przeczytaj caly post...
czy naprawde ironia nie jest w nim wyczuwalna?

pozatym... pytanie powinno byc jak bym nim ruszyl a nie zatrzymal z pustymi zbiornikami
To pomyśl logicznie jeśli będziesz zjeżdzał z góry na luzie wciśniesz pedał hamulca 3-4 razy i nie będziesz miał powietrza w zbiornikach bo spadnie cisnienie do około 5-6 atmosfer. Mi tłumaczyli na kursie że podczas hamowania jechać jak najdłurzej na biegu aby obroty były wyższe aby sprężarka nadąrzyła nabić powietrze.
slimmm_ns Tu niechodzi które hamulce się szybciej przegrzewają a o ich skuteczność hamowania kiedy się rozgrzeją. Przy hamulcach bębnowych po rozgrzaniu bębna skuteczność hamowania się zmiejsza poniewarz średnica bębna się zwiększa co skutkuje zmiejszeniem nacisku szczęk hamulcowych na bęben. Przy hamulcach tarczowych gdy tarcza się rozgrzeje klocki hamulcowe dociskają z większą siłą do tarczy hamulcowej.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lip 2007, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1359
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

A to dałem potężną plamę...Słyszłem nie raz podobne stwierdzenia do tych cytowanych przez Cyryla,ale sluchałem też wielu ''doświadczonych'' kierowców i więcej było komentarzy podobnych do moich-co było głupotą...Ja jestem młody i dopiero zaczynam,co mnie nie usprawiedliwia za takie stwierdzenia i chylę czoła przed tymi którzy nas czegoś uczą na tym forum-ale teraz mi wstyd,że słuchałem wielu starszych ode mnie kierowców z wikszym doświadczeniem i oni w takie bzdury wierzą... :/

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lip 2007, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2007, 15:43
Posty: 26

Cytuj:
To pomyśl logicznie jeśli będziesz zjeżdzał z góry na luzie wciśniesz pedał hamulca 3-4 razy i nie będziesz miał powietrza w zbiornikach bo spadnie cisnienie do około 5-6 atmosfer.
No dokladnie... i co sie wtedy stanie?
Czy przypadkiem nie dochodzi do automatycznego zablokowania kol?


Cytuj:
Mi tłumaczyli na kursie że podczas hamowania...


To juz jest calkiem inny temat- ja pisalem o moich dawnych przemysleniach na temat spalania podczas jazdy na lub bez biegu
w czasach kiedy dostalem prawko na samochod osobowy
Pisalem tez o tym ze jak to jest ze po ukonczonym kursie nie wie sie takich wydawaloby sie istotnych rzeczy.

Zamiast przeczytac prosty tekst i zadac sobie trud zrozumienia to wolicie mi tu wypisywac ze niby jak to ja sobie wyobrazam jazde z 40t na luzie...

Otoz odpowiadam- nie wyobrazam sobie i nigdy nikomu nie sugerowalem zeby tak robil
Sam tego tez nie robie- zycie mi mile...


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lip 2007, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
No dokladnie... i co sie wtedy stanie?
Czy przypadkiem nie dochodzi do automatycznego zablokowania kol?
Przy spadku ciśnienia ponirzej 5 atmosfer powinien zadziałać system bezpieczeństwa i zablokować siłowniki na których działa hamulec postojowy czyli z regóły tylna oś w ciagniku oraz jedna lub dwie osie w naczepie. Jesli nie dojdzie do zablokowania hamulców to siła hamowania bedzie mniejsza spowodowana niszym ciśnieniem w układzie hamulcowym.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lip 2007, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2006, 3:24
Posty: 109
GG: 6579088
Samochód: Mercedes W124 200D
Lokalizacja: Wałbrzych

Cytuj:
Zamiast przeczytac prosty tekst i zadac sobie trud zrozumienia to wolicie mi tu wypisywac ze niby jak to ja sobie wyobrazam jazde z 40t na luzie...

Otoz odpowiadam- nie wyobrazam sobie i nigdy nikomu nie sugerowalem zeby tak robil
Sam tego tez nie robie- zycie mi mile...
Ok Spoko :wink: Tylko że to forum o ciężarówkach i na priorytecie myśli się tu o nich. A tekst zabrzmiał trochę głupio i nie wyczułem nim ironii :D
Pozdro.


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lip 2007, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
nie znamy działania silnika spalinowego to lepiej nie powoływać się na logikę.
:D ja kiedys tak na logike wydedukowalem ze lepiej jest jezdzic na luzie z gorki ba jesli na biegu obroty dochodza do tych np 3000 no to silnik musi ciagnac mase paliwa z baku... :) wiec lepiej zeby sie toczyl sam a silniczek sobie robi te swoje 700 rpm

Czemu takich podstaw nie uczy sie na kursach? A moze juz sie pozmienialo i dzisiejszy nowicjusze sa znacznie lepiej poinformowani?
te 3000 obrotów dotyczy chyba silnika benzynowego w pojeździe osobowym.
więc gdybyś miał bogatszą wersję z komputerem to wskazania zużycia chwilowego przy zjeździe z górki na luzie wskazywało by na ileś tam litrów na godzinę, natomiast na biegu 0 litrów na km.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lip 2007, 15:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2007, 15:43
Posty: 26

Cytuj:
te 3000 obrotów dotyczy chyba silnika benzynowego w pojeździe osobowym.
no widze ze na forum jest tylko jedna osoba ktorej "zaswiecila sie kontrolka" gdy przeczytal o ilosci obrotow :)

Cytuj:
więc gdybyś miał bogatszą wersję z komputerem to wskazania zużycia chwilowego przy zjeździe z górki na luzie wskazywało by na ileś tam litrów na godzinę, natomiast na biegu 0 litrów na km
to byl duzy fiat z roku '76 jesli dobrze pamietam :)
dziadek tak sie sypal ze co tydzien lezalem pod samochodem...
do dzis nie moge przezyc ze go rodzice sprzedali :(


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lip 2007, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Pomijając spalanie przy jeździe na luzie itd., jazda na biegu jałowym jest niedozwolona, bo wtedy skrzynia nie jest smarowana, o ile skrzynie (manualne) w osobówkach są smarowane rozbryzgowo, to we współczesnych ciężarówkach są smarowane pod ciśnieniem i jeśli chcielibysmy jeździć na luzie z górki jak Autosanem to skrzynia rozleciałaby się bardzo szybko.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lip 2007, 17:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1359
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

A co z tymi skrzyniami,które same sie wyrzucają na luz-przykładem niech bedzie obecny I-shift lub Power Tronic...?

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lip 2007, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Kolego takie skrzynie mają inną budowę, a poza tym ona nie wyrzuci biegu jak zdejmiesz nogę z gazu kiedy samochód jedzie, luz wrzuci dopiero przy zatrzymaniu. Nie jestem specjalistą w automatach, więc jeśli coś pokręciłem to proszę o poprawienie mnie. :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lip 2007, 18:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...to byl duzy fiat z roku '76 jesli dobrze pamietam :)
dziadek tak sie sypal ze co tydzien lezalem pod samochodem...
do dzis nie moge przezyc ze go rodzice sprzedali :(
ale widocznie gaźnika nawet z ciekawości nie obejrzałeś, a ja ponieważ duży Fiat był rewolucją technologiczną i milowym krokiem polskiej motoryzacji obejrzałem.

[ Dodano: Sob, 28.07.2007, 18:45 ]
automatyczne skrzynie podczas włączenia jakiejkolwiek funkcji jazdy, czyli drive lub numeryczne, cały czas dobierają biegi według tego co narzuca komputer. zatrzymując taki pojazd gdy już stoi w miejscu trzymając nogę na hamulcu jest on na biegu, ale sprzęgło automatycznie rozłącza napęd. luz będzie po gdy lewarek przerzucimy na N - neutral. pojazdu nie odpalimy gdy dźwignia będzie w jakimś innym położeniu niż N.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lip 2007, 23:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ja tylko dodam, że to jeden z mądrzejszych tematów na forum. Szkoda tylko, że taka tragrdia musiała się stać aby powstał.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lip 2007, 0:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2006, 3:24
Posty: 109
GG: 6579088
Samochód: Mercedes W124 200D
Lokalizacja: Wałbrzych

I-Shift sam zrzuca na luz czasami podczas zjazdów, nie wiem na jakiej zasadzie się to odbywa i w jakich sytuacjach ale na pewno podczas jazdy gdy dźwignia jest ustawiona na A...


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lip 2007, 13:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Cytuj:
pojazdu nie odpalimy gdy dźwignia będzie w jakimś innym położeniu niż N.
W MAN-ie TGA ze skrzynią ZF AS-tronic mimo że jest ustawione na ''D'' samochód można odpalić tylko że nawet jak dodasz gazu to nie ruszy trzeba wrzucić na "N" i potem znowu na "D" i wtedy dopiero odjedziesz. Nie wiem czy tak powinno być ale tak jest


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lip 2007, 13:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1359
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

No właśnie czytałem w Polskim Trakerze w teście VOLVO FH480 I-shift o tym,że najnowsza odmiana tej skrzyni sama się wyrzuca na luz-jakaś inteligentna... :>

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lip 2007, 14:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Cytuj:
No właśnie czytałem w Polskim Trakerze w teście VOLVO FH480 I-shift o tym,że najnowsza odmiana tej skrzyni sama się wyrzuca na luz-jakaś inteligentna... :>
Zarówno Volvowski I-SHIFT jak i Mercedesowski Powertronic są wyposażone w funkcje EcoRoll, polega to na tym, że komputer zmieni przełożenie na N ale tylko wtedy gdy w auto ma odpowiednią ilość powietrza. Generalnie ma to powodować mniejsze opory podczas jazdy i dawać jakieś tam niewielkie procenty zaoszczedzonego paliwa.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: