Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 lut 2015, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2015, 14:31
Posty: 4

witam,mam pytanie czy łatwiej jest jezdzic i manewrować ciągnikiem z naczepą czy tandemem?


Ostatnio zmieniony 24 lut 2015, 21:18 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmieniona nazwa tematu. Temat przeniesiony do wlaściwego działu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2013, 17:30
Posty: 484
Samochód: Focus/SCANIA
Lokalizacja: Łódź

ja tam wole naczepe :wink: jak widze na magazynach kierowców co jezdza tandemami i co chwila musza sie rozpinac to az im wspolczuje :wink:
Jest to też kwestia przyzwyczajenia ze zestaw sie inaczej "łamie" :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Przyczepa na obrotnicy, jak już nauczysz się tym jeździć to nie będziesz chciał niczego innego, przyczepę da się dosłownie wszędzie wcisnąć.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1066
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Potrzebujesz mniej miejsca, żeby np. wyprostować mocno złamany zestaw z naczepą niż tandema. Za to tandem z podnoszoną ośką na solówce będzie miał lepiej w zimie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 206
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska

Poziom trudności w manewrowaniu jest taki sam, jeden punkt łamania itd. Jednak za naczepa przemawia fakt że nie trzeba się rozpinac aby rozładowac samochód, jedak z drugiej strony słyszałem że tandem jest lepszy na podjazdy bo można się dociążyc osią ... Tak że są i "za" i przeciw ....


Poza tym na tandemie trzeba bardziej uważać na wszelkie "przełamania" drogi - łatwo mogą się zejść ze sobą przednia ściana przyczepy i drzwi pojazdu ciągnącego.
Owszem, przejazdowa przyczepa to fajna rzecz, ale nie wszystkim na załadunku się to podoba i często trzeba osobno podstawiać się do załadunku.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2013, 17:30
Posty: 484
Samochód: Focus/SCANIA
Lokalizacja: Łódź

rozumiem, ze pytasz o to bo dopiero zrobiles prawko lub bedziesz robic i sie zastanawiasz czym w przyszlosci chcesz jezdzic? :mrgreen:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Poza tym na tandemie trzeba bardziej uważać na wszelkie "przełamania" drogi - łatwo mogą się zejść ze sobą przednia ściana przyczepy i drzwi pojazdu ciągnącego.
Owszem, przejazdowa przyczepa to fajna rzecz, ale nie wszystkim na załadunku się to podoba i często trzeba osobno podstawiać się do załadunku.
Zapraszam megą do Hiszpanii :D

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja tam wole naczepe, dzis byl wypadek w Jaromerze i zamkneli droge wiec zeby nie stac 2 godziny na szerokosci drogi sie zawrocilem na raz w miejscu bo akurat bylem pusty, inni solowkami robili to na kilka razy... wiec napewno tandem bardziej manewrowy jest...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2013, 17:30
Posty: 484
Samochód: Focus/SCANIA
Lokalizacja: Łódź

Cytuj:
Ja tam wole naczepe, dzis byl wypadek w Jaromerze i zamkneli droge wiec zeby nie stac 2 godziny na szerokosci drogi sie zawrocilem na raz w miejscu bo akurat bylem pusty, inni solowkami robili to na kilka razy... wiec napewno tandem bardziej manewrowy jest...
napisales ze wolisz naczepe a pozniej ze tandem bo jest bardziej manewrowy. Wiec jak to w koncu z Toba jest? naczepa czy przyczepa?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

No napisał przecież, że woli naczepę, bo np. Potrafił się zawrócić w miejscu na raz, a kierowcy tandemów muszą to robić na kilka razy.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

z przyczepami łatwiej się jeździ do przodu, a naczepami lepiej cofa.

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

najłatwej manewrować tym czym się jeździ na co dzień.
to czy to jest naczepa czy przyczepa nie ma znaczenia. jeżeli ktoś sie przyzwyczai, to nie ma problemu.
proszę sobie przypomnieć wrażenie jakie mamy gdy po dłuższej jeździe na łyżwach zdejmiemy je i staniemy na nogach.
a przecież chyba łatwiej chodzić niż jeździć na łyżwach?

mózg człowieka jest na tyle plastyczny, że potrafi się tak dobrze adaptować, iż to na czym bądź czym jeździmy zaczynamy odczuwać jako całość razem z sobą.
dość częstym zjawiskiem jest, że podczas jazdy autem wjechanie w dziurę, stłuczkę odczuwamy prawie jak ból fizyczny, jakby to ktoś uderzył bezpośrednio nie w zawieszenie czy zderzak, ale w nasze ciało.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: