Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Szwajcaria
Post Wysłano: 01 lut 2014, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2011, 21:01
Posty: 12
GG: 0

Witam. Za niedługo pierwszy raz jadę na Szwajcarię. Wcześniej nigdy nie przechodziłem odprawy celnej ani odprawy na granicy. Mógł by mi ktoś wytłumaczyć jak to wszystko się odbywa począwszy od odprawy po załadunku w Polsce co, gdzie, jak, jakie papiery, co muszę mieć. Jak to później odbywa się na granicy, czy gdzieś jeszcze w Szwajcarii muszę jechać przed rozładunkiem. Jak wygląda kwestia opłat w tym kraju?


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 02 lut 2014, 0:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2011, 5:04
Posty: 463
GG: 1
Samochód: Daihatsu Sirion
Lokalizacja: Glasgow

Cytuj:
Witam. Za niedługo pierwszy raz jadę na Szwajcarię. Wcześniej nigdy nie przechodziłem odprawy celnej ani odprawy na granicy. Mógł by mi ktoś wytłumaczyć jak to wszystko się odbywa począwszy od odprawy po załadunku w Polsce co, gdzie, jak, jakie papiery, co muszę mieć. Jak to później odbywa się na granicy, czy gdzieś jeszcze w Szwajcarii muszę jechać przed rozładunkiem. Jak wygląda kwestia opłat w tym kraju?
Zależy. Ja jeździłem z UK. Odprawialiśmy się u spedytora z Dover, potem się podbijało papiery na cle.

W Szwajcarii na przejściu granicznym "machałeś papierami" a potem trzeba było jechać do jakiejś agencji celnej i dopiero wtedy można było jechać na rozładunek.

_________________
Tak lubię: http://youtu.be/R15gD35BsiA

http://www.gazetae.com


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 02 lut 2014, 0:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Witam. Za niedługo pierwszy raz jadę na Szwajcarię. Wcześniej nigdy nie przechodziłem odprawy celnej ani odprawy na granicy. Mógł by mi ktoś wytłumaczyć jak to wszystko się odbywa począwszy od odprawy po załadunku w Polsce co, gdzie, jak, jakie papiery, co muszę mieć. Jak to później odbywa się na granicy, czy gdzieś jeszcze w Szwajcarii muszę jechać przed rozładunkiem. Jak wygląda kwestia opłat w tym kraju?
Zacząłbym od tego, że powinien Ci to wszystko wytłumaczyć pracodawca lub spedytor który ładunek do Szwajcarii zleca ale życie to życie i w większości przypadków żaden z nich tam nigdy nie był ;)

Odprawa po załadunku w Polsce - wszystko zależy od tego na jakich zasadach wieziesz dany ładunek czego dana firma wymaga. Na pewno potrzebujesz CMR i jakiś dodatkowy dokument pozwalający ów ładunek odprawić (faktura, rachunek, wyliczona wartość itd). Takie informacje musisz mieć od spedytora lub pracodawcy bo żaden z nas tego nie wie.

Na granicy (polskiej)- już jej nie ma w ale może się tak zdarzyć, że będziesz musiał zrobić odprawę np. w Świecku ale równie dobrze możesz ją robić w Poznaniu czy Szczecinie.

Na granicy (szwajcarskiej) - zależy jakie masz dokumenty i gdzie ów ładunek masz do odprawy w Szwajcarii. Spedytor musi Cię poinformować na które przejście masz jechać bo nie na wszystkich są wszystkie agencje a spedycje mają swoich agentów. Możesz też mieć dokumenty T1 lub T2 i przez granicę przejeżdżać bez kolejki pokazując jedynie dokumenty w budkach (najpierw Niemcom, potem Szwajcarom) wykupić autostradę i jechać dalej by odprawę robić gdzieś w głębi Szwajcarii. Jak masz odprawić się na granicy to wtedy czekanie w kolejce (bywa, że jej nie ma), zjazd na parking i drepczesz do agencji (wskazanej przez spedycję), czekasz na zrobienie dokumentów, drepczesz do celników, drepczesz do automatu wykupić autostradę, przekraczasz granicę (znów pokazujesz dokumenty celnikom) i na rozładunek.

Jeśli auto którym jedziesz nigdy nie było w CH to musisz dla niego wyrobić specjalną kartę do wykupowania myta - trzeba mieć do tego dowód rejestracyjny i (chyba) dokument poświadczający normę emisji spalin, oraz kartę płatniczą (paliwową lub bankową). Procedura jest dość prosta.

Poza tym wszystkim musisz się uzbroić w cierpliwość bo:
- w poniedziałki na wlocie czy piątki na wylocie kolejki mają po kilka kilometrów
- Szwajcarski niemiecki jest bardzo trudny do zrozumienia a im samym wcale nie zależy na tym byś ich zrozumiał i bardzo wielu z nich mówi tylko po francusku.
- moje doświadczenia z celnikami szwajcarskimi są dość negatywne więc zawsze staram się być przygotowanym na to, że cokolwiek może się im niespodobać (ostatnio np. nieistotny błąd w T1 na którego wyjaśnienie zmarnowałem ponad godzinę).

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 02 lut 2014, 10:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

musisz jeszcze wiedzieć, że w Szwajcarii samochody powyżej 3,5t DMC nie mają prawa jeździć w nocy 23-5.
urzędy na granicy nie są czynne w nocy, a na weekend granice dla pojazdów z odprawą celną po prostu zamyka się. w Como/Chiasso w sobotę o 15:00 opada taka krata jak we wrocławskim PDT za komuny. podnoszą w poniedziałek o 5:00.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 02 lut 2014, 12:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sie 2009, 12:44
Posty: 87
GG: 1234861
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Ostrołęka/Wishaw

Cytuj:
musisz jeszcze wiedzieć, że w Szwajcarii samochody powyżej 3,5t DMC nie mają prawa jeździć w nocy 23-5.
Od 22 do 5 rano.


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 05 lut 2014, 13:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2011, 21:01
Posty: 12
GG: 0

Wiem że odprawę w Polsce będę miał w Żarskiej Wsi a później na granicy w Waldshut - Triengen. Później na rozładunek do Herzogenbuchsee i z powrotem na pusto chyba do Basel i na Niemcy lub francje.

Bardziej opłaca się wracać do basel, miluza, dole, lyon i dalej na marsylię i nadrobić 200 km czy jechać na bern, geneve i tam na lyon i marsylię?


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 06 lut 2014, 0:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Wiem że odprawę w Polsce będę miał w Żarskiej Wsi a później na granicy w Waldshut - Triengen. Później na rozładunek do Herzogenbuchsee i z powrotem na pusto chyba do Basel i na Niemcy lub francje.

Bardziej opłaca się wracać do basel, miluza, dole, lyon i dalej na marsylię i nadrobić 200 km czy jechać na bern, geneve i tam na lyon i marsylię?
Nie ma sensu przez Basel bo z Genevy na Lyon nie masz gór żadnych a i pogoda w Szwajcarii łaskawa.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 10 lut 2014, 9:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 kwie 2008, 18:25
Posty: 264
Samochód: Jelcz
Lokalizacja: Międzyzdroje

Podpowiem tylko, że na Waldshut Tiengen terminal jest około kilometr przed mostem którym wjeżdżamy do Szwajcarii, jadąc od A81 mijasz tą miejscowość, mijając jedno z rond po prawej stronie ujrzysz terminal, skręcasz w prawo, następnie musisz podjechać do budki gdzie siedzi szwajcarski celnik który pyta czy wjeżdżasz do Szwajcarii z ładunkiem czy z niej wyjeżdżasz. Następnie odbijasz bilet który od niego dostałeś i wjeżdżasz do środka. Spedycje masz po prawej, celników na prosto. Teraz patrzę w gogle i widzę, że terminal mieści się przy ulicy Georg Wittig Strasse. Po odprawie wyjeżdżasz z terminalu, wracasz do ronda na którym skręcasz w prawo, po ujechaniu kilkuset metrów skręcasz w lewo i bardzo małym mostem przejeżdżasz granicę, na końcu stoi celnik któremu należy oddać Laufzettel. Dla pełnej informacji dodam jeszcze, że wjeżdżając przez tą granicę na pusto do Szwajcarii, nie trzeba wjeżdżać na terminal, automat do opłat drogowych znajduje się przed tym mostkiem, jednak trzeba mieć szczęście, żeby akurat trafić tam wolne miejsce, no i oczywiście trzeba mieć w takim wypadku wyrobioną kartę.

_________________
Tu 5 sekund, tam 10 sekund i masz godzinę

Poepen in de broek?


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 14 kwie 2015, 12:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1348
Lokalizacja: BIA

Płacił ktoś kiedyś gotówką za drogi w Szwajcarii? Euro trzeba wymienić na franka?

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 14 kwie 2015, 12:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
Płacił ktoś kiedyś gotówką za drogi w Szwajcarii? Euro trzeba wymienić na franka?
Płaciłem gotówką, euro łyknął bezproblemowo, resztę wydał we frankach.


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 15 kwie 2015, 0:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Cytuj:
Płacił ktoś kiedyś gotówką za drogi w Szwajcarii? Euro trzeba wymienić na franka?
Płaciłem gotówką, euro łyknął bezproblemowo, resztę wydał we frankach.
I pobrał 10CHF prowizji bo taką mają opłatę dodatkową przy płatnościach gotówką.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 15 kwie 2015, 12:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

DKV smiga w CH?


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 15 kwie 2015, 12:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Znudziła się Skandynawia? ;P

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 15 kwie 2015, 15:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Płacił ktoś kiedyś gotówką za drogi w Szwajcarii? Euro trzeba wymienić na franka?
Jak wybierzesz płatność gotówką przy drukowaniu biletu to możesz też później zapłacić kartą płatniczą/kredytową przy wyjeździe.


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 15 kwie 2015, 15:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Cytuj:
Znudziła się Skandynawia? ;P
nie że znudziła ale trzeba się zabezpieczać :)


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 21 kwie 2015, 13:13
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1893
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Cześć, czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak jest z weekendami w Szwajcarii? Prawdopodobnie będę tam dopiero na piątek i nie wiem jak to rozplanować i gdzie się zatrzymać (jadę w okolice Zurychu). Wjadę tam na dowód osobisty czy potrzeba paszport?
Cytuj:
Jeśli auto którym jedziesz nigdy nie było w CH to musisz dla niego wyrobić specjalną kartę do wykupowania myta - trzeba mieć do tego dowód rejestracyjny i (chyba) dokument poświadczający normę emisji spalin, oraz kartę płatniczą (paliwową lub bankową). Procedura jest dość prosta.
Czy ta karta jest tylko w języku D,F,GB?

to takie coś? http://kartypaliwowe.home.pl/szybkivat2 ... 20LSVA.pdf

edit 1

Jak jest z wysokościami? bo mam 1-2 cm ponad 4m - co w takiej sytuacji?

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 21 kwie 2015, 16:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1348
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Cześć, czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak jest z weekendami w Szwajcarii? Prawdopodobnie będę tam dopiero na piątek i nie wiem jak to rozplanować i gdzie się zatrzymać (jadę w okolice Zurychu). Wjadę tam na dowód osobisty czy potrzeba paszport?
Parkingi są małe, na większości masz napisane max 15 godz. w weekend się nie czepiają, ale w poniedziałek rano mogą przyjść i wygonić. W Szwajcarii masz zakaz jazdy codziennie od 22:00 do 5:00 a w sobote już chyba od 15:00 do poniedziałki do 5:00 jak dobrze pamiętam.
Wjedziesz na dowód,nie ma odprawy paszportowej, chociaż ostatnio na wyjeździe Niemiec chciał ode mnie paszport i to właśnie paszport a nie dowód osobisty.
Cytuj:
Cytuj:
Jeśli auto którym jedziesz nigdy nie było w CH to musisz dla niego wyrobić specjalną kartę do wykupowania myta - trzeba mieć do tego dowód rejestracyjny i (chyba) dokument poświadczający normę emisji spalin, oraz kartę płatniczą (paliwową lub bankową). Procedura jest dość prosta.
Czy ta karta jest tylko w języku D,F,GB?

to takie coś? http://kartypaliwowe.home.pl/szybkivat2 ... 20LSVA.pdf

edit 1

Jak jest z wysokościami? bo mam 1-2 cm ponad 4m - co w takiej sytuacji?
Karta dokładnie będzie wyglądać tak: http://www.eurotoll.fr/IMG/image/ID%20C ... 140505.jpg
Nie pamiętam, żebym przy jej wyrabianiu coś wypełniał. Dla celnika Szwajcarskiego dałem na pewno:
- licencje,
- dowód od ciągnika,
- papiery na ekologię.
Z wyrobioną kartą idziesz do automatu, po włożeniu karty język zmienia się automatycznie na Polski.
Generalnie 1-2 cm. nie powinno być problemu ale jak masz możliwość przed wjazdem na granicę opuści się na poduszkach (najlepiej tak żeby nikt tego nie widział). Jak trafisz na idiotę, co jest bardzo możliwe, to będziesz miał problem.
Cytuj:
moje doświadczenia z celnikami szwajcarskimi są dość negatywne więc zawsze staram się być przygotowanym na to, że cokolwiek może się im niespodobać (ostatnio np. nieistotny błąd w T1 na którego wyjaśnienie zmarnowałem ponad godzinę).
Potwierdzam, odnoszę wrażenie, że im wogóle nie zależy żebyś wjechał do Szwajcarii a jak już wiedziesz to żebyś mógł z niej spokojnie wyjechać. Generalnie zero rozmowy z celnikami z ich strony przeważnie można usłyszeć odpowiedzi "Ja" "Nain".

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 22 kwie 2015, 21:30
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1893
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

dziekuje za pomoc.

Czy możecie mi jeszcze napisać jak jest tam z jazda w sobotę? Tez do 22 i później zakaz do 5 rano w poniedziałek?

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 23 kwie 2015, 8:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1348
Lokalizacja: BIA

W sobotę możesz jechać do 22:00. Osobną kwestią jest, to do której godz. można przekraczać granicę, jeżeli robisz na niej odprawę. Jeszcze ważna sprawa, wjeżdzając do Szwajcarii trzeba wyłączyć wszelkiego rodzaju dodatkowe oświetlenie, np. diody w grilu, podświetlane tabliczki za szybą czy podświetlenie globka w Volvo.

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Tytuł: Re: Szwajcaria
Post Wysłano: 24 kwie 2015, 21:34
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1893
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

wybieram się tam jak sójka za morze... towar został oclony wczoraj a na druga część naczepy, ładunku nie było wiec jadę dopiero w poniedziałek. Czy może mi ktoś coś powiedzieć o trasie jaka wybrałem tam bo nie mam żadnej wiedzy jakimi to drogami tam jechać...

https://www.google.pl/maps/dir/Zollstra ... 0?hl=pl-PL

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: