Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 sty 2014, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2014, 21:02
Posty: 2

Witam,

Nie wiedziałem gdzie umieścić temat, jeśli w innym dziale proszę o przeniesienie.

Wszędzie szukam pomocy i jakoś nigdy do końca nie mogę znaleźć. Dostałem pracę jako kierowca kat C. Jeżdżę codziennie "w koło komina" dwoma samochodami. Jednym z tacho cyfrowym drugim z analogowym.

Nie wiem już jak mam postępować z kartą i tarczkami. Przykładowo o 8 wsiadam na tacho analogowe jeżdżę godzinę i wsiadam na tacho cyfrowe. Co mam wykreślić na tarczce?

Druga sytuacja odwrotna. Wsiadam na cyfrowe i potem na analogowe. Czy na tarczce kreślić wcześniej pracę od godziny od której zacząłem jeździć cyfrowym?

I kolejna sytuacja. W poniedziałek jeżdżę cyfrowym na koniec dnia wyciągam kartę. Cały tydzień jeżdżę na analogowym i w piątek wsiadam na cyfrowy. Czy robić wpis manualny? Jeśli tak to jaki?

I jak to jest w końcu z tym końcem zmiany? Wsiadając na drugi dzień po włożeniu karty koniec zmiany na NIE, ustawić aktualną godzinę, łóżko i OK?

Proszę Was o pomoc zanim wyjaśni mi to ITD przy kontroli ;)


Post Wysłano: 23 sty 2014, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2013, 17:30
Posty: 484
Samochód: Focus/SCANIA
Lokalizacja: Łódź

Cytuj:
Witam,


Nie wiem już jak mam postępować z kartą i tarczkami. Przykładowo o 8 wsiadam na tacho analogowe jeżdżę godzinę i wsiadam na tacho cyfrowe. Co mam wykreślić na tarczce?

-----> Ja bym nie zaznaczał nic lub wyrzucił tarczke (no chyba, że na jej podstawie Ci płacą za godziny)

Druga sytuacja odwrotna. Wsiadam na cyfrowe i potem na analogowe. Czy na tarczce kreślić wcześniej pracę od godziny od której zacząłem jeździć cyfrowym?

-----> J.W

I kolejna sytuacja. W poniedziałek jeżdżę cyfrowym na koniec dnia wyciągam kartę. Cały tydzień jeżdżę na analogowym i w piątek wsiadam na cyfrowy. Czy robić wpis manualny? Jeśli tak to jaki?

-----> A po co? przecież masz tarczki... Przy kontroli pokazesz tarczki i karte i finał.

I jak to jest w końcu z tym końcem zmiany? Wsiadając na drugi dzień po włożeniu karty koniec zmiany na NIE, ustawić aktualną godzinę, łóżko i OK?

------> tego nie rozumiem. Ja codziennie wyjmuję karte i na nastepny dzien rano wkładam do tacho. Klikam kraj rozpoczęcia PL i wpis manualny na NIE.


Post Wysłano: 23 sty 2014, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Witam,


Nie wiem już jak mam postępować z kartą i tarczkami. Przykładowo o 8 wsiadam na tacho analogowe jeżdżę godzinę i wsiadam na tacho cyfrowe. Co mam wykreślić na tarczce?

-----> Ja bym nie zaznaczał nic lub wyrzucił tarczke (no chyba, że na jej podstawie Ci płacą za godziny)

Druga sytuacja odwrotna. Wsiadam na cyfrowe i potem na analogowe. Czy na tarczce kreślić wcześniej pracę od godziny od której zacząłem jeździć cyfrowym?

-----> J.W

I kolejna sytuacja. W poniedziałek jeżdżę cyfrowym na koniec dnia wyciągam kartę. Cały tydzień jeżdżę na analogowym i w piątek wsiadam na cyfrowy. Czy robić wpis manualny? Jeśli tak to jaki?

-----> A po co? przecież masz tarczki... Przy kontroli pokazesz tarczki i karte i finał.

I jak to jest w końcu z tym końcem zmiany? Wsiadając na drugi dzień po włożeniu karty koniec zmiany na NIE, ustawić aktualną godzinę, łóżko i OK?

------> tego nie rozumiem. Ja codziennie wyjmuję karte i na nastepny dzien rano wkładam do tacho. Klikam kraj rozpoczęcia PL i wpis manualny na NIE.
gratuluję udzielonej porady.
krótko prosto i ..... szykuj kase na mandat.

zgodnie z przepisami kierujący musi udokumentować "cały swój czas".
jak to zrobić???

tak jak nakazuje zdrowy rozsądek i przepisy.
jak jeździsz pojazdem z tachografem cyfrowym masz zapis automatyczny, jak sie przesiadasz na pojazd z tachografem analogowym zapis masz rejestrowany na tarczce - ręcznie w obu przypadkach nanosisz tylko zapisy o czasie który nie był rejestrowany przez żadne urządzenie.

by to wszystko udokumentować w czasie 28 dni wstecz musisz posiadać ze soba zarówno tarczki jak i karte kierowcy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 sty 2014, 23:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2014, 21:02
Posty: 2

Cytuj:
I jak to jest w końcu z tym końcem zmiany? Wsiadając na drugi dzień po włożeniu karty koniec zmiany na NIE, ustawić aktualną godzinę, łóżko i OK?

------> tego nie rozumiem. Ja codziennie wyjmuję karte i na nastepny dzien rano wkładam do tacho. Klikam kraj rozpoczęcia PL i wpis manualny na NIE.
Nie robiąc wpisu manualnego przy wydruku pokaże nam znak zapytania. A jak zrobimy tak jak napisałem to pokaże ten czas jako pauzę i wyczytałem, że tak jest prawidłowo.

Kolego zzx, a jeśli kończę dzień na cyfrowym i rano wsiadam w analogowy to na odwrocie powinienem zaznaczyć pauzę od 0 np. do 8 jeśli o 8 zaczynam pracę?

[EDIT]
I jeszcze takie pytanie. Cyfrowy tacho mam siemens i godzinę mam ustawioną poprawną a na wydruku pokazuje mi godzine wcześniej ?


Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, 2:38 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie piszemy posta-pod-postem, proszę korzystać z opcji "Zmień" - połączyłem posty


Post Wysłano: 24 sty 2014, 2:41

Czas na wydruku jest czasem UTC. W okresie zimowym masz między UTC a lokalnym godzinę, w lecie dwie godziny różnicy. Wszystko jest w porządku, nie stresuj się niepotrzebnie :)


Post Wysłano: 24 sty 2014, 5:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2013, 17:30
Posty: 484
Samochód: Focus/SCANIA
Lokalizacja: Łódź

Cytuj:
Cytuj:

Kolego zzx, a jeśli kończę dzień na cyfrowym i rano wsiadam w analogowy to na odwrocie powinienem zaznaczyć pauzę od 0 np. do 8 jeśli o 8 zaczynam pracę?
Raczej nie musisz. U mnie w firmie powiedzieli, że nie trzeba tego robić. Kierowcy mieli juz kontrole i to nie jedna i żaden zielony się nie czepiał. Jak byś miał przerwę powyżej 24H to juz muszisz mieć papier


Post Wysłano: 24 sty 2014, 16:30

Cytuj:
[...]Raczej nie musisz. U mnie w firmie powiedzieli, że nie trzeba tego robić. Kierowcy mieli juz kontrole i to nie jedna i żaden zielony się nie czepiał. Jak byś miał przerwę powyżej 24H to juz muszisz mieć papier
Dlaczego wprowadzasz kolegę w błąd. W WE 561/2006 jest wyraźnie napisane, że kierowca ma obowiązek dokumentowania czasu pracy i odpoczynku na karcie tacho bądź wykresówce. Jeśli nie ma takiej możliwości to robi to za pomocą odręcznych notatek (na odwrocie wydruku, wykresówki) lub przedstawia odpowiednie zaświadczenie za okres nieprowadzenia pojazdu.


Post Wysłano: 24 sty 2014, 19:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2013, 17:30
Posty: 484
Samochód: Focus/SCANIA
Lokalizacja: Łódź

u mnie ci co maja kartę to raz smigają na cyfrowym a innym razem na tarczce i nigdy ITD sie nie przyczepiło o takie coś. Nikt nie wpisuję, że odpoczywał całą noc


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: