Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 mar 2013, 9:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2013, 8:49
Posty: 4

Witam,

chciałem zapytać osób, które mają doświadczenie w takim trybie jazdy, jak to wygląda od strony organizacyjnej? Chodzi mi tutaj konkretnie o sytuację, gdzie otwieram działalność (nie koniecznie w polsce, ale na terenie krajów UE) świadcząc usługi jako kierowca, firma daje samochód, paliwo, serwis, ładunki.
Domyślam się, że płatność działa na zasadzie wystawienia faktury. Ale ciekawi mnie, czy sam jestem zobowiązany z rozliczenia się z tacho? Sam muszę wystawić sobie kwit weekendowy?
Kto odpowiada, za to, że na przykład tool collect jest nienabity? Ja, czy właściciel pojazdu?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Post Wysłano: 11 mar 2013, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lut 2009, 17:34
Posty: 49
GG: 8990977
Lokalizacja: Żuławy GDA

Cytuj:
płatność działa na zasadzie wystawienia faktury
Dokładnie tak, dostajesz info na ile masz wystawić fakturę.
Cytuj:
Ale ciekawi mnie, czy sam jestem zobowiązany z rozliczenia się z tacho?
Firma będzie przechowywać i rozliczać Twoje tacho, jeśli współpracujesz z kilkoma firmami musisz o tym informować wszystkie strony.
Cytuj:
Sam muszę wystawić sobie kwit weekendowy
Mogą wystawić sami, lub upoważnić Cię do wystawiania zaświadczeń.
Cytuj:
Kto odpowiada, za to, że tool collect jest nienabity?
Oczywiście kierowca odpowiada za wszystko.


Post Wysłano: 11 mar 2013, 13:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2012, 13:20
Posty: 204
GG: 0
Samochód: opel

Dyrektywa Unijna 2002/15.WE
Cytuj:
Artykuł 2
Zakres
1. Niniejszą dyrektywę stosuje się do pracowników wykonujących pracę w trasie w
zakresie transportu drogowego zatrudnionych przez przedsiębiorstwa transportowe mające
siedzibę w Państwie Członkowskim objętych rozporządzeniem (EWG) nr 3820/85 lub, nie
spełniając tego, Umową Europejską dotyczącą pracy załóg pojazdów wykonujących
międzynarodowe przewozy drogowe (AETR).
Bez uszczerbku dla przepisów następnego akapitu, niniejszą dyrektywę stosuje się do
kierowców pracujących na własny rachunek od dnia 23 marca 2009 r.
Art3
2. w przypadku kierowców pracujących na własny rachunek, tę samą definicję
stosuje się do czasu między rozpoczęciem i zakończeniem pracy, w którym
kierowca pracujący na własny rachunek pozostaje na swoim stanowisku pracy,
będąc do dyspozycji klienta i wykonując swoje zadania lub funkcje inne niż
ogólna praca administracyjna, która nie jest związana bezpośrednio z trwającą
operacją transportową.
Cytuj:
Sam muszę wystawić sobie kwit weekendowy?
Nie. Przewoźnik jest zobowiązany do wstawienia " kwitu"
Cytuj:
Kto odpowiada, za to, że na przykład tool collect jest nienabity? Ja, czy właściciel pojazdu?
Właściciel pojazdu.
Kierowca, czyli Ty nie masz prawa poruszać się po drodze płatnej nie mając środków na koncie żeby zapłacić za przejazd.Czyli mandat płacisz TY.

_________________
Śmiech jest dla mnie narkotykiem.Nie zabieraj mi go! Pisz dalej :D

Pliki przydatne dla kierowcy - do pobrania - link


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: