Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Dalekie dystanse - Scania Polska

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radiaNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 07 paź 2008, 19:35 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2007, 12:52
Posty: 2344
Lokalizacja: DWR
Pytanie ode mnie: pewnie było dziesiątki razy o tym, słyszałem wiele opinii, ale nadal nie wiem - podczas jazdy selektor na tachografie może być ustawiony na łóżko czy w powinien być w innej pozycji?


Na górę
PostWysłano: 07 paź 2008, 23:09 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa
'teoretycznie' - wskazanym było by żeby był na praca inna

a praktycznie to i tak wszyscy jeżdzą na łóżeczku ;)


kłopot polega ino na tym że czas pracy ci sie później inaczej rozliczy /PRACY nie jazdy, mowie o godzinach, nadgodzinach itd itp, wiem , dla wiekszosci to czarna magia ale takie cos istnieje/ no i drugi feler - jak cie ITD spotka z tacho ustawionym na łóżeczkach w czasie wymiany wewnętrznego koła na bliźniaku osi ciągnącej to zapewne dostaniesz mandat ;) oni inaczej postrzegają 'odpoczynek' i cięzko ich przekonać że wymiana koła to taka forma relaksu. A po prostu mało kto pamieta w takich momentach o tym zeby sobie te 'prace inną' ustawić ;)


W tacho cyfrowym jest prosciej - co bys nie robił, dokąd guzika nie nacisniesz, to masz praca inna.

_________________
Krzysiek


Na górę
PostWysłano: 08 paź 2008, 8:41 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2007, 12:52
Posty: 2344
Lokalizacja: DWR
krecik potrafię rozróżnić pojęcie pracy od jazdy. Czyli podczas jazdy i jakiejkolwiek innej pracy mam ustawić na młoteczki?


Na górę
PostWysłano: 08 paź 2008, 9:37 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6654
GG: 37985486
Lokalizacja: Wrocław
to znaczy co kontrolujący traktują jako praca inna?

jeszcze nie słyszałem aby jakiś kierowca ukarany został za nie oznaczenie za- i rozładunku jako pracę. jeżeli ta czynność polega na wtoczeniu palet na wózku to nie ma problemu, ale jeżeli kierowca wiezie płytę G-K i kontrolujący zdaje sobie sprawę, że załadunek trwał co najmniej 1,5h, łaczył się z rozbieraniem obu boków i skakaniu po naczepie i zapinaniu ponad 12 pasów, w takim wypadku kontrolujący, czy to w Polsce, czy to w jakimkolwiek innym kraju nie zwróci na to uwagi.

natomiast tak jak napisał Krecik, jeżeli kierowca wymienia koło na drodze to już jest zupełnie inna sprawa.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Na górę
PostWysłano: 08 paź 2008, 9:56 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2007, 12:52
Posty: 2344
Lokalizacja: DWR
Tylko wciąż nie wiem czy podczas jazdy ustawić na młoteczki?


Na górę
PostWysłano: 08 paź 2008, 10:05 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6654
GG: 37985486
Lokalizacja: Wrocław
możesz, tylko po co?
jezeli nikt tego się nie czepia to po co komplikować sobie życie?
a jak zapomnisz i zostawisz na młoteczkach idąc spać?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Na górę
PostWysłano: 08 paź 2008, 10:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2007, 12:52
Posty: 2344
Lokalizacja: DWR
To będzie praca z codziennym powrotem do domu więc spanie w aucie odpada.


Na górę
PostWysłano: 08 paź 2008, 11:22 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6654
GG: 37985486
Lokalizacja: Wrocław
spać napisałem przykładowo, ale jak czytamy dosłownie to napisałem: "idąc spać".
bez określenia miejsca, więc obejmuje to: samochód, dom, łóżko sąsiadki, a nawet niektóre odległe galaktyki.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Na górę
PostWysłano: 08 paź 2008, 11:38 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2007, 12:52
Posty: 2344
Lokalizacja: DWR
Cyryl pisze:
spać napisałem przykładowo, ale jak czytamy dosłownie to napisałem: "idąc spać".
bez określenia miejsca, więc obejmuje to: samochód, dom, łóżko sąsiadki, a nawet niektóre odległe galaktyki.


Zrozumiałem doskonale, że nie chodzi tylko o auto, ale w tym przypadku tak to zinterpretowałem.


Na górę
PostWysłano: 17 paź 2008, 14:52 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 kwie 2008, 16:11
Posty: 32
GG: 7569808
Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać.


Na górę
PostWysłano: 17 paź 2008, 16:56 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 maja 2008, 20:06
Posty: 63
GG: 7053436
Lokalizacja: Kuźnica Grabowska/Ostrzeszów-POT
semos pisze:
Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać.

Przyłączam się do prośby semos'a
mazacki@vp.pl

_________________
B- 22.06.2009
C- 02.10.2009

C+E- 20.10.2011
Kwalifikacja wstępna- 14.10.2011


Na górę
PostWysłano: 17 paź 2008, 21:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 paź 2008, 18:13
Posty: 28
GG: 7569808
Samochód: man
Witam po raz pierwszy, moja firma zakupiła samochód ciężarowy o dmc. 12 ton i ja jako, ze posiadam prawo jazdy kat. C oraz ważne badania psychologiczne zostałem mianowany na kierowce tego pojazdu, dodam, że nigdy nie pracowałem na ciężarowce i stad kilka pytań odnośnie obsługi tacho:

1. Zaczynam swoja podróż np. w niedziele o 20 i jadę 4,5 godz, robie 45 min przerwy i następne 4,5 godz. teraz wypada przerwa trwająca 11 godzin i teraz moje pytanie kiedy wymienić tarczę w tacho, wiem ze jest ona przeznaczona na rejestrowanie 24 godzin. czy należy to zrobić zaraz po zakończeniu tej przerwy (przerwa sie skończyła zakładam nowa tarcze i jadę dalej)??? A może jednak inaczej....

2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres??

3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować.


Bardzo proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam pomocnych


Na górę
PostWysłano: 26 paź 2008, 22:05 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 paź 2008, 18:13
Posty: 28
GG: 7569808
Samochód: man
rhsp pisze:
Witam po raz pierwszy, moja firma zakupiła samochód ciężarowy o dmc. 12 ton i ja jako, ze posiadam prawo jazdy kat. C oraz ważne badania psychologiczne zostałem mianowany na kierowce tego pojazdu, dodam, że nigdy nie pracowałem na ciężarowce i stad kilka pytań odnośnie obsługi tacho:

1. Zaczynam swoja podróż np. w niedziele o 20 i jadę 4,5 godz, robie 45 min przerwy i następne 4,5 godz. teraz wypada przerwa trwająca 11 godzin i teraz moje pytanie kiedy wymienić tarczę w tacho, wiem ze jest ona przeznaczona na rejestrowanie 24 godzin. czy należy to zrobić zaraz po zakończeniu tej przerwy (przerwa sie skończyła zakładam nowa tarcze i jadę dalej)??? A może jednak inaczej....

2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres??

3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować.


Bardzo proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam pomocnych



Pomocy!!


Na górę
PostWysłano: 26 paź 2008, 22:26 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 555
Cytuj:
2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres??


W takiej sytuacji szef musi wypisać ci zaświadczenie potwierdzające nieużyteczność pojazdu prezez kierowcę x (kiedyś to były żółte tarcze, teraz kartka formatu A4, koniecznie z podpisem właściciela pojazdu). Upraszczając, musisz mieć potwierdzone że nie jechałeś tym pojazdem przez określony okres.


Cytuj:
3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować.


Tego do końca nie jestem pewien, ale wydaje mi się że wystarczy ustawić na młotki niezależnie czy pracujesz czy odpoczywasz.


Na górę
PostWysłano: 26 paź 2008, 23:01 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 567
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko
Michał_91 pisze:
semos pisze:
Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać.

Przyłączam się do prośby semos'a
mazacki@vp.pl



wydawało mi się, że pisałem już posta z aktualnym linkiem do tych plików.. no ale zrobię to jeszcze raz..

http://k.2a.pl/pliki/tacho

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Na górę
PostWysłano: 03 cze 2009, 13:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 cze 2009, 11:52
Posty: 13
GG: 0
czy jest gdzies w sieci do pobrania pakiet treningowy dla kierowców?
http://www.sklep.netpolska.com/cgi-bin/ ... war=342481


Na górę
PostWysłano: 26 sie 2009, 23:35 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 26 sie 2009, 16:37
Posty: 2
GG: 0
Panowie pomóżcie. Mam kilka pytan. Bardzo prosilbym o udzielenie odpowiedzi. W sumie wcześniej jeździłem troche solówką, ale od przyszłego tygodnia dostaję pracę na zestaw i regularne trasy, a niechciałbym z pierwszego wyjazdu przywieżć mandatu na 10 000 zł :P

1) Czy schemat czasu jazdy powinien mniej wiecej wygladac w ten sposob?:

I tydzień

4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 h = 9 h jazdy + odpoczynek tygodniowy 45 h

= 54 h jazdy

II tydzień

4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 ? h = 9 h jazdy + odpoczynek 45 h ?

= 36 h jazdy

III tydzień

4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 h = 9 h jazdy + odpoczynek tygodniowy 45 h

= 54 h jazdy
etc.

2. Czy inne prace takie jak zaladnek nalezy wliczac do czasu jazdy? np. mam 2 godziny rozladunku co oznacza, ze moge jechac jeszcze 2,30 h + 45 min + 4,30 h + 11 h odpoczynku?

3. Gdy wyjdzie mi tarczka po 24 godzinach to nalezy wtedy miec ustawiony symbol mloteczkow i wylaczony silnik auta podczas zmiany tarczki?

4. I co w przypadku gdyby 24 h tarczki wyszly podczas dobowego 11 godzinnego odpoczynku?

Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc.


Na górę
PostWysłano: 27 sie 2009, 11:42 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 1501
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie
1 tak

2 nie załadunki i rozładunki to inna praca i czas wykorzystany podczas tych zajęć wlicza się do czasu pracy a czas jazdy to czas wykorzystany na jazde.

3 Nie ważne jak ustawiony masz selektor i czy silnik zgaszony czy nie ważne abyś nie zmieniał tarczki w czasie jazdy.

4 Jeśli zmiana tarczki wychodzi ci w czasie pauzy to zmień ja przed pauza

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Na górę
PostWysłano: 27 sie 2009, 17:36 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 26 sie 2009, 16:37
Posty: 2
GG: 0
Dzieki wielkie za pomoc. Ponoc teraz byly jakies zmiany dotyczace czasu pracy kierowcow. Niestety na stronie ITD jest tylko wskazowka dotyczaca czasu prowadzenia pojazdu a nie ma nic dotyczącego ogolnego czasu pracy. W nocy chyba jest tak ze mozna jechac 9 h a ogolnie pracowac 10 h czyli daje nam to 1 godzine innej pracy i 9 h prowadzenia pojazdu. A w ciagu dnia jak to teraz wyglada?


Na górę
PostWysłano: 27 sie 2009, 20:26 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 1501
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie
O to ci chodzi??

viewtopic.php?f=45&t=20440&p=299142&hilit=praca+w+porze+nocnej#p299142

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy