wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2657
Strona 3 z 5

Autor:  jamra [ 17 maja 2007, 22:53 ]
Tytuł: 

Pliki wrzuciłem na mój serwer:
Można je pobrać z pod adresu.
http://www.jamra.wagaciezka.com/pliki/

Sądzę, że przez najbliższe 2-3 lata nie zginą z serwera.
Jeśli ktoś ma inne ciekawe pliki to zapraszam.

Autor:  Pazdz [ 04 cze 2007, 15:35 ]
Tytuł: 

DLA ZAINTERESOWANYCH:

CZY TAK CIĘŻKO JEST KLIKNĄĆ W ODPOWIEDNI LINK, ŻEBY ŚCIĄGNĄĆ MATERIAŁY ZAWARTE W TYM TEMACIE???


Na pryszłość proszę nie wysyłać PW, tylko wykazać się chociaż minimalnym wysiłkiem (nawet nie nazwałbym tego tak) i poszukać w tym temacie. Linki działają i nie mam zamiaru każdemu indywidualnie wysyłać tego na e-mail!!!

Autor:  Marcin_mje [ 15 cze 2007, 17:17 ]
Tytuł: 

e a jest coś takiego jak zółte tarczki tacho??

Autor:  DamLen [ 15 cze 2007, 18:09 ]
Tytuł: 

Cytuj:
a jest coś takiego jak zółte tarczki tacho??
To są chyba tzw. tarczki weekendowe, postojowe. Poczytaj tutaj
viewtopic.php?p=137864#137864

Szukajcie, a znajdziecie :idea:

Autor:  Marcin_mje [ 16 cze 2007, 13:25 ]
Tytuł: 

jz znalazłem. Ale dzieki

Autor:  Arek_M [ 12 lip 2007, 16:27 ]
Tytuł: 

Cytuj:
mam pytanie odnoscnie tachografów cyfrowych. Czy tam tez zapis wszystkich parametrow odbywa się na tarczce, czy jest to zapisywane w foormie elektronicznej w pamięci tachografu? Może troche głupie pytanie, ale nie mam pojęcia jak to się teraz bedzie odbywać...
to nie jest głupie pytanie, ponieważ tacho cyfrowe pojawiło się nie dawno i jeszcze wielu ma z nim problemy, dane nie zapisują się na tarczce, lecz na takim niby dysku w środku tacho, przetymywane są ok 90 dni, a potem nakładają się nowe dane na stare, podobnie jest z kartą kierowcy tylko tam dane przechowywane są na chipie przez 28 dni :)

Autor:  Pazdz [ 20 gru 2007, 23:53 ]
Tytuł: 

Co jakiś czas dostaję wiadomości na PW z prośbą o przesłanie materiałów zawartych w tym temacie. Niestety miałem awarię dysku twardego i nie mam tych materiałów. Więc zwracam się z prośbą do kogoś, kto je posiada, żeby zuploadował na jakiś serwer i wrzucił linki do tego tematu. Z góry dzięki. Pzdr.

Autor:  makaron [ 16 sty 2008, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Czy na tachografie analogowym i cyfrowym jest tak samo ze czas jazdy kierowcy rejestruje sie po wcisnieciu mloteczkow na urzadzeniu tachografie? Czy taka sama zasada jest przy rejestrze czasu odpoczynku, ze trzeba samemu wcisnac przycisk na tachografie?

Autor:  krecik [ 17 sty 2008, 0:37 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

na bardzo niewielu analogach trzeba było wybierać selektor zeby wskazać że jedziesz ;)

zazwyczaj niezaleznie od tego co było wybrane to w momencie kiedy ruszyłeś automatycznie rysował 'praco/jazde' na tarczy

tak samo jest w cyfrowym - jak stoisz - to 'rysuje' (zapisuje na karcie) to co masz wybrane guzikiem (łózko, młotki) a jak ruszasz, to automatycznie przestawia - kierowcy ustawia prace (kółeczko z kropeczką) a drugiemu kierowcy koperte.

Po zatrzymaniu - kierowcy ustawia młotki, drugiemu kierowcy dalej koperte , wiec jak chcesz odpoczynek to musisz to zmienić guzikiem.

Stanie z niewybranym łóżeczkiem powoduje ze po 4.5h jazdy+stania tacho zaczyna sie domagać odpoczynku ;)

Autor:  Arek_M [ 12 lut 2008, 10:18 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Cytuj:
na bardzo niewielu analogach trzeba było wybierać selektor zeby wskazać że jedziesz ;)

zazwyczaj niezaleznie od tego co było wybrane to w momencie kiedy ruszyłeś automatycznie rysował 'praco/jazde' na tarczy

tak samo jest w cyfrowym - jak stoisz - to 'rysuje' (zapisuje na karcie) to co masz wybrane guzikiem (łózko, młotki) a jak ruszasz, to automatycznie przestawia - kierowcy ustawia prace (kółeczko z kropeczką) a drugiemu kierowcy koperte.

Po zatrzymaniu - kierowcy ustawia młotki, drugiemu kierowcy dalej koperte , wiec jak chcesz odpoczynek to musisz to zmienić guzikiem.

Stanie z niewybranym łóżeczkiem powoduje ze po 4.5h jazdy+stania tacho zaczyna sie domagać odpoczynku ;)
Dokładnie tak jak mówisz, lecz zuważyłem że w tachografie cyfrowym Simens VDO, czasami po zatrzymaniu pojazdu, tacho automatycznie nie przeskakuję, jest to chyba jakaś mała wada fabryczna ( zaznaczam czasami) więc lepiej zerknąć na tacho i sprawdzić czy wszystko ok się zapisuję.

Autor:  grege01 [ 20 kwie 2008, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Moze ktos wrzucic na jakiś serwer te pliki od Pazdz'a co je wrzucił na poczatku.

Autor:  bambi_2 [ 06 cze 2008, 17:30 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Dostałem specyfikacje nowego samochodu.

I napisane jest w niej wyposażenie: "nieplombowany tachograf"

co to znaczy?

ze sam mam sobie go zaplombowac? czy moze nie plombowac i cos w nim majstrowaC??

Autor:  Ketchup87 [ 24 lip 2008, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Cytuj:
Dostałem specyfikacje nowego samochodu.

I napisane jest w niej wyposażenie: "nieplombowany tachograf"

co to znaczy?

ze sam mam sobie go zaplombowac? czy moze nie plombowac i cos w nim majstrowaC??
Jechać na legalizację i kalibrację prędkości i tam zaplombują.

Czy ktoś może wrzucić te pliczki o tacho na jakiś serwer?

Autor:  piotrekdriver [ 17 sie 2008, 15:38 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Nie wiem koledzy ale klikam linki i jakoś nie działają ani nie można pobrać. Ewentualnie proszę o linki działające albo przesłać mi na maila, jeśli znajdzie się jakiś dobry człowiek.

Autor:  driver18 [ 20 sie 2008, 23:08 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Mam trochę inne pytanie, bo miałem już kontrole BAG oraz niemieckiej policji i nie miałem problemu z kartą choć tak krótko na niej jeżdżę.
Czy po każdym skończonym okresie kiedy wracam już na bazę i wyciągam kartę muszę robić wydruk i opisać zakończenie pracy :?:
Oraz jak jest z zaznaczaniem kraju rozpoczęcia, jeśli wkładam kartę zaznaczam wiadome start PL, potem jak już pauza wypada w niemczech to kraj zakończenia D, czy jak startuje na następny dzień po odpoczynku 11 godz. muszę wchodzić do menu i wpisywać kraj rozpoczęcia D, nie robiłem tego bo uważałem że przecież jak skończyłem w D i kręciłem jedenaste to raczej analogiczne jest iż start będzie w D :?:

Autor:  Thomsen [ 21 sie 2008, 9:55 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Cytuj:
bo uważałem że przecież jak skończyłem w D i kręciłem jedenaste to raczej analogiczne jest iż start będzie w D :?:
No i o to chodzi, wpisujesz tylko kraj zakończenia pracy, kraj rozpoczęcia tacho samo zapisze :)
A co do wyjmowania karty na bazie - wydruku nie musisz robić. Przy wyjmowaniu karty, tacho się zapyta o kraj zakończenia, a przy wkładaniu - kraj rozpoczęcia. Za okres od "zakończenia" do "rozpoczęcia" bierzesz sobie kartę urlopową z firmy - i wszystko jest OK :)

Autor:  Pazdz [ 21 sie 2008, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Cytuj:
kraj rozpoczęcia tacho samo zapisze :)




Mnie jakoś samo nie chciało wpisywać. Trzeba wpisywać kraj rozpoczęcia i kraj zakończenia. Obsługa tego tacha jest prosta jak konstrukcja cepa i nie ma co tu za dużo dywagować. A każde niewpisanie kraju zakończenia lub rozpoczęcia, to 30 euro. Wiadome z autopsji podczas kontroli policyjnej w Niemczech. Raz się zapomniało... :wink:

Cytuj:
nie robiłem tego bo uważałem że przecież jak skończyłem w D i kręciłem jedenaste to raczej analogiczne jest iż start będzie w D :?:

No nie wiem czy tak analogicznie. Dajmy na to sytuacje, że wjechałeś do D zakończyłeś pracę a tu nagle telefon, że masz podmianę. Inny kierowca przyjeżdża osobówką, zmienia cię a ty z powrotem do PL i rano wskakujesz w inne auto i jedziesz np. w kierunku UA. Nigdy nic nie wiadomo. To tak samo jakbyś na tarcze nie wpisywał miejsca zakończenia. Analogicznie.

Autor:  driver18 [ 21 sie 2008, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Trochę pomyliłeś sytuacje, ja wyraźnie napisałem z nikim się nie zmieniam i nie przesiadam do innego pojazdu. Jadę z PL to wiadome wtedy wkładam kartę i się pyta o kraj rozpoczęcia, jadę i np pauza mi już wypada w D więc staje włączam łóżko wchodzę w menu i daje wpis kraj zakończenia D, karty przecież nie wyjmuje na te 11 godz. i czy jak rano znowu zaczynam jazdę muszę robić wpis kraj rozpoczęcia D, o to mi chodzi jak już pisałem nie robiłem tego, a na radyjku słyszałem że trzeba to robić bo inaczej 70E kara jest.

Autor:  Pazdz [ 21 sie 2008, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Nie pomyliłem sytuacji. Podałem tylko hipotetyczny przykład, że nie zawsze kraj zakończenia pokrywa się z krajem rozpoczęcia następnego dnia. Dlatego trzeba wpisywać to za każdym razem. Pzdr.

Autor:  driver18 [ 21 sie 2008, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Ok czyli już wszystko jasne dajemy kraj rozpoczęcia i już, dzięki :wink:

Strona 3 z 5 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/