Autor
Wiadomość

Pytanie ode mnie: pewnie było dziesiątki razy o tym, słyszałem wiele opinii, ale nadal nie wiem - podczas jazdy selektor na tachografie może być ustawiony na łóżko czy w powinien być w innej pozycji?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

'teoretycznie' - wskazanym było by żeby był na praca inna

a praktycznie to i tak wszyscy jeżdzą na łóżeczku ;)


kłopot polega ino na tym że czas pracy ci sie później inaczej rozliczy /PRACY nie jazdy, mowie o godzinach, nadgodzinach itd itp, wiem , dla wiekszosci to czarna magia ale takie cos istnieje/ no i drugi feler - jak cie ITD spotka z tacho ustawionym na łóżeczkach w czasie wymiany wewnętrznego koła na bliźniaku osi ciągnącej to zapewne dostaniesz mandat ;) oni inaczej postrzegają 'odpoczynek' i cięzko ich przekonać że wymiana koła to taka forma relaksu. A po prostu mało kto pamieta w takich momentach o tym zeby sobie te 'prace inną' ustawić ;)


W tacho cyfrowym jest prosciej - co bys nie robił, dokąd guzika nie nacisniesz, to masz praca inna.

_________________
Krzysiek


krecik potrafię rozróżnić pojęcie pracy od jazdy. Czyli podczas jazdy i jakiejkolwiek innej pracy mam ustawić na młoteczki?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

to znaczy co kontrolujący traktują jako praca inna?

jeszcze nie słyszałem aby jakiś kierowca ukarany został za nie oznaczenie za- i rozładunku jako pracę. jeżeli ta czynność polega na wtoczeniu palet na wózku to nie ma problemu, ale jeżeli kierowca wiezie płytę G-K i kontrolujący zdaje sobie sprawę, że załadunek trwał co najmniej 1,5h, łaczył się z rozbieraniem obu boków i skakaniu po naczepie i zapinaniu ponad 12 pasów, w takim wypadku kontrolujący, czy to w Polsce, czy to w jakimkolwiek innym kraju nie zwróci na to uwagi.

natomiast tak jak napisał Krecik, jeżeli kierowca wymienia koło na drodze to już jest zupełnie inna sprawa.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tylko wciąż nie wiem czy podczas jazdy ustawić na młoteczki?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

możesz, tylko po co?
jezeli nikt tego się nie czepia to po co komplikować sobie życie?
a jak zapomnisz i zostawisz na młoteczkach idąc spać?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


To będzie praca z codziennym powrotem do domu więc spanie w aucie odpada.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

spać napisałem przykładowo, ale jak czytamy dosłownie to napisałem: "idąc spać".
bez określenia miejsca, więc obejmuje to: samochód, dom, łóżko sąsiadki, a nawet niektóre odległe galaktyki.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Cytuj:
spać napisałem przykładowo, ale jak czytamy dosłownie to napisałem: "idąc spać".
bez określenia miejsca, więc obejmuje to: samochód, dom, łóżko sąsiadki, a nawet niektóre odległe galaktyki.
Zrozumiałem doskonale, że nie chodzi tylko o auto, ale w tym przypadku tak to zinterpretowałem.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2008, 16:11
Posty: 32
GG: 7569808

Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2008, 20:06
Posty: 57
GG: 7053436
Lokalizacja: Kuźnica Grabowska/Ostrzeszów-POT

Cytuj:
Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać.
Przyłączam się do prośby semos'a
mazacki@vp.pl

_________________
B- 22.06.2009
C- 02.10.2009

C+E- 20.10.2011
Kwalifikacja wstępna- 14.10.2011


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 18:13
Posty: 28
GG: 7569808
Samochód: man

Witam po raz pierwszy, moja firma zakupiła samochód ciężarowy o dmc. 12 ton i ja jako, ze posiadam prawo jazdy kat. C oraz ważne badania psychologiczne zostałem mianowany na kierowce tego pojazdu, dodam, że nigdy nie pracowałem na ciężarowce i stad kilka pytań odnośnie obsługi tacho:

1. Zaczynam swoja podróż np. w niedziele o 20 i jadę 4,5 godz, robie 45 min przerwy i następne 4,5 godz. teraz wypada przerwa trwająca 11 godzin i teraz moje pytanie kiedy wymienić tarczę w tacho, wiem ze jest ona przeznaczona na rejestrowanie 24 godzin. czy należy to zrobić zaraz po zakończeniu tej przerwy (przerwa sie skończyła zakładam nowa tarcze i jadę dalej)??? A może jednak inaczej....

2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres??

3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować.


Bardzo proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam pomocnych


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 18:13
Posty: 28
GG: 7569808
Samochód: man

Cytuj:
Witam po raz pierwszy, moja firma zakupiła samochód ciężarowy o dmc. 12 ton i ja jako, ze posiadam prawo jazdy kat. C oraz ważne badania psychologiczne zostałem mianowany na kierowce tego pojazdu, dodam, że nigdy nie pracowałem na ciężarowce i stad kilka pytań odnośnie obsługi tacho:

1. Zaczynam swoja podróż np. w niedziele o 20 i jadę 4,5 godz, robie 45 min przerwy i następne 4,5 godz. teraz wypada przerwa trwająca 11 godzin i teraz moje pytanie kiedy wymienić tarczę w tacho, wiem ze jest ona przeznaczona na rejestrowanie 24 godzin. czy należy to zrobić zaraz po zakończeniu tej przerwy (przerwa sie skończyła zakładam nowa tarcze i jadę dalej)??? A może jednak inaczej....

2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres??

3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować.


Bardzo proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam pomocnych

Pomocy!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Cytuj:
2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres??
W takiej sytuacji szef musi wypisać ci zaświadczenie potwierdzające nieużyteczność pojazdu prezez kierowcę x (kiedyś to były żółte tarcze, teraz kartka formatu A4, koniecznie z podpisem właściciela pojazdu). Upraszczając, musisz mieć potwierdzone że nie jechałeś tym pojazdem przez określony okres.

Cytuj:
3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować.
Tego do końca nie jestem pewien, ale wydaje mi się że wystarczy ustawić na młotki niezależnie czy pracujesz czy odpoczywasz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Cytuj:
Cytuj:
Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać.
Przyłączam się do prośby semos'a
mazacki@vp.pl

wydawało mi się, że pisałem już posta z aktualnym linkiem do tych plików.. no ale zrobię to jeszcze raz..

http://k.2a.pl/pliki/tacho

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2009, 11:52
Posty: 13
GG: 0

czy jest gdzies w sieci do pobrania pakiet treningowy dla kierowców?
http://www.sklep.netpolska.com/cgi-bin/ ... war=342481


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2009, 16:37
Posty: 2
GG: 0

Panowie pomóżcie. Mam kilka pytan. Bardzo prosilbym o udzielenie odpowiedzi. W sumie wcześniej jeździłem troche solówką, ale od przyszłego tygodnia dostaję pracę na zestaw i regularne trasy, a niechciałbym z pierwszego wyjazdu przywieżć mandatu na 10 000 zł :P

1) Czy schemat czasu jazdy powinien mniej wiecej wygladac w ten sposob?:

I tydzień

4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 h = 9 h jazdy + odpoczynek tygodniowy 45 h

= 54 h jazdy

II tydzień

4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 ? h = 9 h jazdy + odpoczynek 45 h ?

= 36 h jazdy

III tydzień

4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 h = 9 h jazdy + odpoczynek tygodniowy 45 h

= 54 h jazdy
etc.

2. Czy inne prace takie jak zaladnek nalezy wliczac do czasu jazdy? np. mam 2 godziny rozladunku co oznacza, ze moge jechac jeszcze 2,30 h + 45 min + 4,30 h + 11 h odpoczynku?

3. Gdy wyjdzie mi tarczka po 24 godzinach to nalezy wtedy miec ustawiony symbol mloteczkow i wylaczony silnik auta podczas zmiany tarczki?

4. I co w przypadku gdyby 24 h tarczki wyszly podczas dobowego 11 godzinnego odpoczynku?

Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

1 tak

2 nie załadunki i rozładunki to inna praca i czas wykorzystany podczas tych zajęć wlicza się do czasu pracy a czas jazdy to czas wykorzystany na jazde.

3 Nie ważne jak ustawiony masz selektor i czy silnik zgaszony czy nie ważne abyś nie zmieniał tarczki w czasie jazdy.

4 Jeśli zmiana tarczki wychodzi ci w czasie pauzy to zmień ja przed pauza

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2009, 16:37
Posty: 2
GG: 0

Dzieki wielkie za pomoc. Ponoc teraz byly jakies zmiany dotyczace czasu pracy kierowcow. Niestety na stronie ITD jest tylko wskazowka dotyczaca czasu prowadzenia pojazdu a nie ma nic dotyczącego ogolnego czasu pracy. W nocy chyba jest tak ze mozna jechac 9 h a ogolnie pracowac 10 h czyli daje nam to 1 godzine innej pracy i 9 h prowadzenia pojazdu. A w ciagu dnia jak to teraz wyglada?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

O to ci chodzi??

viewtopic.php?f=45&t=20440&p=299142&hil ... ej#p299142

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: