Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Podobną historie widzieliśmy z Pitrem w okolicach Jelcza Laskowice...
Gość szedł firaną i na ostrym łuku krąg blachy powiedział papa i poszedł bokiem do aż za rów, reszta oparła się tylko o plandekę...

Z tego co widziałem (jeździłem jeszcze patelką i miałem w nosie pasy i inne maty) jechał facet raczej bez niczego... pasów nie widzieliśmy poszarpanych itp....
Kręgi były niskie, leżały na przekładkach na podłodze.... ale na szerokość ponad 2 metry miały...

Wracaliśmy z wysypu, to usiłowali wyciągnąć temat 30stką z tego rowu, ale nie szło im ta z bardzo... :)

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


W tym przypadku na szczęście skończyło się na wypchanej i rozprutej plandece, bez lądowania ładunku na drodze. Co nie zmienia faktu, że ktoś nie zabezpieczył należycie tego ładunku.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Z tymi naciskami na osie to ja sam mam zagwozdke. Ostatnio dzwoniłem do kolegi pytać czy będzie ok. Miałem 23 chep palet i wagę 22t. Jedna ładowana pojedynczo i reszta podwójnie do końca. Ładowane na chłodnie.
Innym razem 26 palet i podobna waga. Inaczej się nie da, a ja się zastanawiam po drodze, jaki nacisk na osi.

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Cytuj:
W tym przypadku na szczęście skończyło się na wypchanej i rozprutej plandece, bez lądowania ładunku na drodze. Co nie zmienia faktu, że ktoś nie zabezpieczył należycie tego ładunku.
Mogło się skończyć też tak. Może nie blacha.
http://faktykaliskie.pl/kategorie/fakty ... a,374.html

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Właśnie dlatego, gdy woziłem papier w rolkach 2,8m zawsze na każdą rolkę dawałem po dwa pasy. Wiele nie kosztuje, ciut pewniej się jechało. No a poza tym nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i patrzenia kilkaset metrów w przód, o odstępie nie wspominając.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Z tymi naciskami na osie to ja sam mam zagwozdke. Ostatnio dzwoniłem do kolegi pytać czy będzie ok. Miałem 23 chep palet i wagę 22t. Jedna ładowana pojedynczo i reszta podwójnie do końca. Ładowane na chłodnie.
Innym razem 26 palet i podobna waga. Inaczej się nie da, a ja się zastanawiam po drodze, jaki nacisk na osi.

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka
Czyli miałeś około 3/4 naczepy? To raczej ośka ciągnąca była przewalona. Pamiętaj, że w chłodni agregat z przodu plus paliwo, które też jest w pierwszej części naczepy ważą około tony.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

To nie były euro palety. Miejsca miałem w naczepie na jeszcze jeden rząd tylko. Według tego co pisali chlopaki, jak w pierwszej części jest 10t to powinno być git.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Ale nie w chlodni ;)

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2009, 0:25
Posty: 57
GG: 7403842
Samochód: e39
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
To nie były euro palety. Miejsca miałem w naczepie na jeszcze jeden rząd tylko. Według tego co pisali chlopaki, jak w pierwszej części jest 10t to powinno być git.
Przy 23 pal mogłeś dać 1,2,1,2.... i na końcu jedną paletę do lewej lub prawej strony. Jak miałeś 22 tony na 26 chep paletach to towar rozłożony na całej przestrzeni naczepy więc ok.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Tox, ja chciałem dać 3 pojedynczo na przód, ale magazynier mówił, że nie wejdą. I z tego co pamiętam, to wiece j jak jeden rząd by mi już nie wszedł. Dlugi wiem, że o plandekach była mowa, ale wiesz, że człowiek zawsze próbuje robić sobie nadzieje, że jednak jest ok :)
Najgorzej wlasnie jest jak człowiek nie wie ile palet ładuje i jaka waga ładunku jest. A czasem nawet wstepu na magazyn nie ma.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 208

Zapewne chodzi Ci o palety 1000x1200. To przy 3 jedynkach wychodzi Ci 13 metrów długości to drzwi doliczając ich grubość powinieneś zamknąć. No chyba ze palety były rozepchane i nie dochodziły do siebie wtedy mogłoby się nie zmieścić. Mogłeś tez zrobić 2 jedynki i zakończyć trojka po długości.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2008, 12:00
Posty: 255
GG: 705962
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

Cytuj:
Najgorzej wlasnie jest jak człowiek nie wie ile palet ładuje i jaka waga ładunku jest. A czasem nawet wstepu na magazyn nie ma.
W takim przypadku odpowiedzialność spoczywa po stronie kierowcy, jak nie ma wagi itd.?

_________________
Pozdrawiam GRUBY131


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Wtedy wpisujesz w papierach, że nie bierzesz odpowiedzialności za ewentualne przeładowanie z powodu braku nadzoru nad załadunkiem.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2008, 12:00
Posty: 255
GG: 705962
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

O tyle dobrze.

_________________
Pozdrawiam GRUBY131


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Zapewne chodzi Ci o palety 1000x1200.
Mogłeś tez zrobić 2 jedynki i zakończyć trojka po długości.
szczególnie palety o podanym wymiarze da sie ustawić " trójką po długości"

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Cytuj:
Cytuj:
Najgorzej wlasnie jest jak człowiek nie wie ile palet ładuje i jaka waga ładunku jest. A czasem nawet wstepu na magazyn nie ma.
W takim przypadku odpowiedzialność spoczywa po stronie kierowcy, jak nie ma wagi itd.?
Wtedy się firma martwi i niech sobie wyjaśniają z kim trzeba.
Kiedyś ładowałem banana i spedytor nie wiedział ile palet i jaka waga.
A że często tam ładujemy, to już przywykli.
Dla nich ważne, że towar na aucie. O reszcie nie mają pojęcia, to nawet szkoda tematu zaczynać.
Zzx dobrze prawi. Nie da się tych palet ustawić 3 w rzędzie i nie było możliwości załadować ich inaczej jak były.


Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2016, 14:22
Posty: 2

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)?
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.

Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi.

Żeby rozwiać panów wątpliwości to o taki papier mi chodzi: pro-trans.pl/produkty/papier-antyposlizgowy-antim.html


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 208

zzx masz racje. Nie pomyślałem co napisałem. Normalnie aż mi głupio.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2017, 22:16
Posty: 3

jestem teraz na kwalifikacji wstępnej i wykładowca miał takie kółko z wartościami do obliczania ilości pasów . wiecie gdzie mogę je zakupić ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

kółko to nie wiem gdzie kupić ale tu poczytaj (jak dasz radę):
https://www.iru.org/sites/default/files ... ng-8th.pdf

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: