Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 cze 2008, 17:39

Witam wszystkich. Jestem w trakcie kursu na prawo jazdy kat. C. Chciałbym pracować jako kierowca wywrotki. W związku z tym mam kilka pytań:
- Na co szczególnie zwrócić uwagę zaczynając taką pracę?
- Jakie trudności mogą mnie spotkać na początku?
- Czy to prawda, że pracując jako kierowca wywrotki nie obowiązuje mnie tachograf?
- Czy do jazdy betonomieszarką potrzebne są jakieś dodatkowe uprawnienia?


Post Wysłano: 19 cze 2008, 17:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Cytuj:
- Czy to prawda, że pracując jako kierowca wywrotki nie obowiązuje mnie tachograf?
- Czy do jazdy betonomieszarką potrzebne są jakieś dodatkowe uprawnienia?
-A z jakiej paki? Tachografy nie obowiązują w pojazdach o specjalistycznym przeznaczeniu (straż pożarna itp.) chyba że wywrotka jest zarejestrowana jako taki pojazd.
-Z tego co jest mi wiadome to nie, ale dobrze jest mieć świadomość działania zabudoway i np. konsekwencjami nie obracania napełnionej "gruszki"

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 19 cze 2008, 18:00

Cytuj:
Cytuj:
- Czy to prawda, że pracując jako kierowca wywrotki nie obowiązuje mnie tachograf?
- Czy do jazdy betonomieszarką potrzebne są jakieś dodatkowe uprawnienia?
-A z jakiej paki? Tachografy nie obowiązują w pojazdach o specjalistycznym przeznaczeniu (straż pożarna itp.) chyba że wywrotka jest zarejestrowana jako taki pojazd.
Dzisiaj podczas załadunku w pracy kierowca mówił mi, że do jazdy wywrotką np. przy budowie dróg nie obowiązuje tachograf, dlatego stąd moje pytanie, bo sam jestem tym zdziwiony.


Post Wysłano: 19 cze 2008, 18:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

chyba że jeździsz po budowie, a nie po DRODZE PUBLICZNEJ i przerzucasz np. ziemię z kupki na kupkę

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 19 cze 2008, 18:04

Cytuj:
chyba że jeździsz po budowie, a nie po DRODZE PUBLICZNEJ i przerzucasz np. ziemię z kupki na kupkę
Rozumiem. A co w przypadku, gdy wyjeżdżam na drogę publiczną? Wtedy zakładam tarczkę?


Post Wysłano: 19 cze 2008, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Z tego, co mi ostatnio znajomy mówił to wywrotka, która porusza się w obrębie 50 km od miejsca zarejestrowania lub bazy nie musi mieć tachografu, ale szczerze powiedziawszy nie bardzo mi się w to chce wierzyć, wujek, który śmiga wywrotką ma tachograf, co prawda robi kursy na odległość 100 km czasem większe.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Ostatnio zmieniony 19 cze 2008, 22:37 przez Kamil, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 19 cze 2008, 22:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

50 km to jest na trasach regularnych ale w przewozie osób.
Wywrotkę obowiązują takie same zasady jak inne pojazdy.
Jezeli nie będzie miała tacho to nie możesz wyjechać na drogę.(chyba ze do 3.5T- mini wywrot:D)
Zarejestrowanie na specjalistyczny zdarza sie raz na 600 wywrotek :P (strzelałem)
Jak jest tacho cyfrowe to na nim sie zapisze jazda bez karty, i z tego będzie sie ktoś musiał wytłumaczyć. Bo w sumie mógłbyś jeździć 10 godzin bez karty po budowie/placu i następne 10 po drogach. Panowie tachograf jest dla nas. Zeby ci ktoś nie mówił ze masz robić 14 godzin co dzień, bez przerwy - bo zjeść możesz podczas jazdy ...
Normy sa nie przesadzone wg mnie : 45 minut na 4,5 H to jest odpowiednio, 10 godzin jazdy tez uwazam ze wiecej to glupota. Pozatym na 9-10 godzin jazdy mozna miec 3-4 godziny innej pracy co daje dzien pracy -13-14 godzin. Jak komuś sie widzi pracowac wiecej to ja bym go przeszkolil ze by mu sie odechciało :P


Post Wysłano: 19 cze 2008, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Cytuj:
- Jakie trudności mogą mnie spotkać na początku?
- Czy to prawda, że pracując jako kierowca wywrotki nie obowiązuje mnie tachograf?
- Czy do jazdy betonomieszarką potrzebne są jakieś dodatkowe uprawnienia?
Na warunki zatrudnienie i płace. No i warto znać parę podstawowych zasad kiprowania.
Obowiązuje zawsze i wszędzie chyba że masz papier że pracujesz w ciągłym cyklu przy budowie drogi wtedy inaczej to się liczy.
Na trzecie pytanie odpowie ci pierwszy lepszy kierowca takiego auta.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 20 cze 2008, 8:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Do jazdy betonomieszarką, nie trzeba dodatkowych uprawnień. A z tachografem, też słyszałem od kumpla co jeździ betonomieszarką, że nie potrzeba do 50km, ale nie jestem tego pewnien, czy tak faktycznie jest.


Post Wysłano: 20 cze 2008, 10:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Tyle, że betonomieszarki są pojazdami specjalistycznymi a wywrotki bardzo rzadko

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 20 cze 2008, 10:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2006, 20:52
Posty: 196
GG: 90800
Samochód: Romet V8 4.3 TDI
Lokalizacja: POS

Tak, ale czy wywrotka nie jeździ na potrzeby własne ??

_________________
Tiry na tory, lokomotywy w pokrzywy
Jeśli nie chcesz wiedzieć jak rozpocząć inwestowanie w trakcie studiów i zapewnić sobie finanse na całe życie to nie klikaj....
Tutaj też nie klikaj :)


Post Wysłano: 20 cze 2008, 11:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Jeżeli jeździ na potrzeby własne to nie musi mieć tachografu.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 20 cze 2008, 15:40

Cytuj:
Na warunki zatrudnienie i płace.
Co masz na myśli? Rozmawiałem z wieloma kierowcami, którzy się u nas ładują i wielu mówiło, że jest to znakomita sprawa na początek takiej pracy, że można dobrze się nauczyć jeździć. Co do płacy też ponoć nieźle można zarobić.


Post Wysłano: 20 cze 2008, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 mar 2007, 12:23
Posty: 130
GG: 0
Lokalizacja: Gdynia

Praca kierowcy jeżdzęcego wywrotką to wcale nie taki łatwy chleb ,samo jezdzenie po ulicach nieróżni się niczym od prowadzenia innych samochodów problemy zaczynaja się dopiero w terenie czy na budowach .Ale tego bardzo szybko sie nauczysz (jak nie to stalowa lina lub łopata w ruch :D ).Tak jak napisał kolega wyżej kiprowanie z tym trzeba troche uważać ale niejest to nic strasznego.
Co do zarobków naprzykład w Gdyni średnio na początek dostał byś jakieś 10zł na godzine plus jakaś mała premia.


Post Wysłano: 20 cze 2008, 19:50

Cytuj:
Co do zarobków naprzykład w Gdyni średnio na początek dostał byś jakieś 10zł na godzine plus jakaś mała premia.
Mi mówili kierowcy, że ok 3 tyś można wyciągnąć miesięcznie.


Post Wysłano: 20 cze 2008, 20:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Cytuj:
Cytuj:
Na warunki zatrudnienie i płace.
Co masz na myśli? Rozmawiałem z wieloma kierowcami, którzy się u nas ładują i wielu mówiło, że jest to znakomita sprawa na początek takiej pracy, że można dobrze się nauczyć jeździć. Co do płacy też ponoć nieźle można zarobić.
No ale jak pójdziesz i będziesz jeździł od 5 rano do 18 za 2tys to lepiej na międzynarodówkę za 4tys i też cię w domu całymi dniami nie ma.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 20 cze 2008, 20:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Jeżeli jeździ na potrzeby własne to nie musi mieć tachografu.
Chyba że DMC nie przekracza 7,5t!
Kamil na litość boską!Spójż w przepisy


Post Wysłano: 20 cze 2008, 21:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Cytuj:
Cytuj:
Jeżeli jeździ na potrzeby własne to nie musi mieć tachografu.
Chyba że DMC nie przekracza 7,5t!
Kamil na litość boską!Spójż w przepisy
3.5 T


Post Wysłano: 20 cze 2008, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Cytuj:
- Na co szczególnie zwrócić uwagę zaczynając taką pracę?
- Jakie trudności mogą mnie spotkać na początku?
- Czy to prawda, że pracując jako kierowca wywrotki nie obowiązuje mnie tachograf?
- Czy do jazdy betonomieszarką potrzebne są jakieś dodatkowe uprawnienia?
Szczególną uwagę należy zwrócić na:
- dobrze rozmieszczony ładunek na wywrotce, żeby nie naładowali ci np. więcej na lewą stronę
- kiprowanie musi odbywać się na rónym terenie - sam jeżdżę wanną i często na budowie wychodzę z kabiny i patrzę jak stoi, bo nawet jak jest lekko krzywo to od razu się przestawiam
- musisz mieć własne zdanie i być odporny na "k*wa po h*j żeś tu wjechał", na budowie to standard, nawet jak poklepią cię 10 razy po plecach i pochwalą to za 11 razem zrównają się z ziemią, tam pracują głównie chamy włącznie z kierownictwem (bez urazy ale taką mamy rzeczywistość w Polsce)
- czasem każą się wyładowywać tam gdzie im pasuje albo wjechać ci w terez gdzie leżą ostre kamienie, bo im jest tak wygodniej gdyż będą mogli szybciej np. wyrównać teren, nie patrz na nich tylko rób tak żebyś nie uszkodził sprzętu.
- klapa z tyłu pamiętaj żeby ci się nie wbiła przy kiprowaniu, zawsze jak trochę materiału zleci to delikatnie odjedź od "kupki"
- robota to ogólnie harówa i ręce masz brudne od momentu wejścia do kabiny
- nie zawracaj na miejscu bo oponki mogą mieć wystrzał
- częste kontrole Policji

Ogólnie trochę tego jest ale nauczysz się w pare dni.

Ja jeźdżę na wywrotce ale tylko dlatego że mamy swoje auta. U kogoś nie jeździłbym nigdy w życiu.
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 20 cze 2008, 21:56

volvo83 dzięki za wyczerpujące info. A jak z zarobkami?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: