Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 11:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

Jak w temacie
Niedługo będę robił kurs na E do C i mam takie pytanie z tym związane
Otóż jazdy będę robił na mercedesie z naczepa 1 osiową a egzamin mogę zdawać w 2 miastach:Bielsko-Biała i Jastrzębie i tutaj mam pytanie
W B-B na egz. mają tandem Renault Midlum+przyczepa a w Jastrzębiu ciągnik+naczepa
Gdzie radzilibyście zdawać :?: :?:
Wiadomo, że będę miał przyzwyczajenia z kursu(ciągnik+naczepa) ale może na tandemie łatwiej się jeździ
Proszę o jakąś radę kierowców którzy mieli styczność z oboma rodzajami zestawów 8)


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 12:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Witam.

Na kursie jak i egzaminie jeździłem tandemem, jakiś czas temu przez 2 tygodnie jeździłem zestawem (ciągnik+naczepa) i szczerze Ci powiem, że tandemem jeździło mi się o wiele łatwiej. Tym bardziej, że przez rok jeździłem solówką.
Na pewno jest to kwestia przyzwyczajenia i teraz jak Ty będziesz uczył się na zestawie (ciągnik+naczepa) to i zdawaj na zestawie.
Będziesz miał już mniej więcej opanowane kręcenie kierownicą, bo jak zapewne wiesz w tandemie kręci się odwrotnie niż w zestawie.

Pozdrawiam.

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 12:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

No właśnie też tak sobie myślałem
Tandemem do przodu bym raczej problemu nie miał ale to cofanie-może się być ciężko przestawić tak w ciągu 2 minut i jeszcze na stresie z powodu egzaminu :?
Na razie jeszcze 2 tyg. do egz.na C także się nie pali

_________________
gdzieś w unii


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 12:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Moim zdaniem na pewno łatwiej Ci będzie zdawać na zestawie tym bardziej, że na nim będziesz się uczył jeździć.
Jak usiadłem na zestawie (ciągnik+naczepa) to przy cofaniu miałem problemy mianowicie pierdzieliły mi się strony w którą kręcić. Kręciłem kierownicą tak jakbym jechał tandemem.

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 12:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Cytuj:
w tandemie kręci się odwrotnie niż w zestawie
No jasne, o ile jest to zestaw samochód + przyczepa na obrotnicy, bo jeśli chodzi o konia z naczepą to kręci się tak samo, gdyż tandem ma sztywny dyszel.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 13:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

odpowiedź jest prosta: człowiek robi dobrze to czym zajmuje się na codzień. więc zdawaj na tym czym jeździłeś.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 15:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

Dzięki za odpowiedzi i widze że namieszałem
Chodzi o samochód+ przyczepa na sztywnym dyszlu bez obrotnicy(no wiecie takie jak ich teraz sporo śmiga) i jakich jest sporo w WORDach :D

_________________
gdzieś w unii


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 15:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

nie ma znaczenia

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 16:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Sam uczyłem się jeździć na tandemie [ze sztywnym dyszlem] i na takim zdawałem. Potem siadłem na zestaw z naczepą - i podobnie jak koledze Fafal'owi - popi** mi się strony do cofania :( Dlatego jeśli kolego chcesz zwiększyć swoje szanse na zdanie egzaminu, zrób tak jak radzi Ci kolega Cyryl - zdawaj na tym, na czym się uczysz !!

Powodzonka w walce z WORD'ami :)

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 18:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2006, 12:28
Posty: 106
GG: 12479927
Samochód: MAN TGL 12.240 LX
Lokalizacja: Trzcianka

Cytuj:
tandemie [ze sztywnym dyszlem]
Tak mi się wydaje że wszystkie tandemy są ze sztywnym dyszlem... Nie ma tandemów z łamanym dyszlem... Bynajmniej tak mi sie wydaje :)


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 19:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

je się nie wypowiem bo nie znam się na nazwach 'fachowych' ale z tego co wiem tandem to samochód + taka przyczepa sztywna zwykle na podwójnej tylnej osi :D

_________________
gdzieś w unii


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2006, 0:33
Posty: 295
GG: 0
Lokalizacja: z nienacka

nie tylnej tylko, bo raczej jest to jak już przyczepa centralna osiowa, a po 2 podwójna oś to hmmm.... taką to widziałem tylko w rozżutniku do gnoju (serio) jak już to 2 osie, no ogolnie od jednej do 3 osi.
Jak robiłem w warsztacie w firmie transportowej to nazywali taką przyczepę "periba" spotkaliście się z taka nazwą panowie??


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

qrde no-każdy wie o co chodzi ale jakby jeszcze nie to o to biega Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 22:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Cytuj:
Nie ma tandemów z łamanym dyszlem...
Dobra kolego. Ja sobie przyjąłem podział na zestawy z naczepami, tandemy ze sztywnym dyszlem [takie jak na zdjęciu], i tandemy z ruchomym dyszlem [z obrotnicą - takie jak w starych sprzętach].
Może to z mojego "przyjęcia :D" wyszło to całe zamieszanie :)

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2006, 12:28
Posty: 106
GG: 12479927
Samochód: MAN TGL 12.240 LX
Lokalizacja: Trzcianka

Cytuj:
tandemy z ruchomym dyszlem [z obrotnicą - takie jak w starych sprzętach].
Czyli poprostu przyczepy :)


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 22:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Cytuj:
Sam uczyłem się jeździć na tandemie [ze sztywnym dyszlem] i na takim zdawałem. Potem siadłem na zestaw z naczepą - i podobnie jak koledze Fafal'owi - popi** mi się strony do cofania :( Dlatego jeśli kolego chcesz zwiększyć swoje szanse na zdanie egzaminu, zrób tak jak radzi Ci kolega Cyryl - zdawaj na tym, na czym się uczysz !!

Powodzonka w walce z WORD'ami :)
Kolego coś ci się pomieszało?
Skoro cofałeś tandemem rozumiem, że masz na myśli przyczepę centralnoosiową ze sztywnym dyszlem, a potem cofałeś z naczepą i twierdzisz, żę cofa się inną techniką, to chyba miałeś przyjemność jeżdzić jakąs nowoczesną naczepą, o której ja jeszcze nie słyszałem. Według mnie i naczepą i tandemem cofa się taką samą techniką. Natomiast tandem mniej zachodzi na zakrętach z tego co zauważyłem.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 22:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Cytuj:
Jak usiadłem na zestawie (ciągnik+naczepa) to przy cofaniu miałem problemy mianowicie pierdzieliły mi się strony w którą kręcić. Kręciłem kierownicą tak jakbym jechał tandemem.
Cytuj:
Skoro cofałeś tandemem rozumiem, że masz na myśli przyczepę centralnoosiową ze sztywnym dyszlem, a potem cofałeś z naczepą
Widzę że, nie tylko mi się popier** :( Bo kolega Fafal popełnił ten sam błąd :) Tandem i naczepa to w sumie to samo - tylko punkt obrotu ma troszkę w innym miejscu :) Róznica jest - gdy się cofa z normalną przyczepą ...

Wielki plus za spostrzegawczość :)

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 18 wrz 2007, 0:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2006, 0:33
Posty: 295
GG: 0
Lokalizacja: z nienacka

Cytuj:
Widzę że, nie tylko mi się popier** Sad Bo kolega Fafal popełnił ten sam błąd Smile Tandem i naczepa to w sumie to samo - tylko punkt obrotu ma troszkę w innym miejscu
o matko!! tandem i naczepa to samo?? przecież po różni się sposobem połączenia z autem, bo naczepa chodzi po siodle a przyczepa jest zapięta do zaczepu co przy przyczepach tandemowych robione jest na dolny zaczep, poza tym tandemem inaczej sie troche cofa bo zestaw łamie się w połowie, a nie tak jak w przypadku naczepy.
No i nikt nie odpowiedział na moje pytanie czy przyczepoa do tandemu prawdiłowo jest nazywana peribą??????????????????????


Tytuł:
Post Wysłano: 18 wrz 2007, 4:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
No i nikt nie odpowiedział na moje pytanie czy przyczepoa do tandemu prawdiłowo jest nazywana peribą
Periba to jeden z producentów przyczep
Cytuj:
o matko!! tandem i naczepa to samo?? przecież po różni się sposobem połączenia z autem, bo naczepa chodzi po siodle a przyczepa jest zapięta do zaczepu co przy przyczepach tandemowych robione jest na dolny zaczep, poza tym tandemem inaczej sie troche cofa bo zestaw łamie się w połowie, a nie tak jak w przypadku naczepy.
Co ztego że jest inaczej zaczepiona skoro tak samo się cofa do tyłu i powiem że zrobiłeś durzy błond że poszedłesz na kurs na ciągnik z naczepą, owiele trudniej ci będzie wykonać manewry na placu zwłaszcza jazdę po łuku poniewarz naczepa potrzebuje więcej miejsca na ten manewr niż tandem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 18 wrz 2007, 5:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

1. Periba to dawna agencja celna, która w ostatnim czasie, tuż przez wejściem do UE otworzyła działalność transportową.

2. jazda z naczepą, czy przyczepą centralnoosiową nieczym się nie rózni jak zauważył kolega MAN. inny sposób zaczepenia, oraz inne miejsce "łamania się" nie ma wpływu na różnice w jaki zachowuje się taki zestaw przy jeździe do przodu i przy cofaniu. mechanizm jest ten sam.

jednak te różnice są niewielkie dla doświadczonego kierowcy, dla zdającego dopiero na prawo jazdy mogą być niezywkle istotne, więc jeżeli zaczniesz już jeździć na jednym to staraj się zdawać na tym samym.


Ostatnio zmieniony 18 wrz 2007, 13:01 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: