Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 cze 2015, 19:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Orientuje się ktoś o ile mm można pogłębić Bridgestone M749 315/80 R22,5, żeby jej nie popsuć?


Post Wysłano: 08 cze 2015, 23:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

Wogóle :D

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Post Wysłano: 18 cze 2015, 11:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

na oponie z boku jest wskaznik TWI ze strzałką pokazującą dopuszczalną głębokośc nacięcia


Post Wysłano: 18 cze 2015, 21:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2014, 20:02
Posty: 14

TWI pokazuje dopuszczalną głębokość bieżnika z jaką można jeździć (pojęcie bardzo względne).
Moja rada - nie nacinać. Po nacinaniu różnie to bywa, czasem coś się lubi oderwać.


Post Wysłano: 19 cze 2015, 6:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Cytuj:
TWI pokazuje dopuszczalną głębokość bieżnika z jaką można jeździć (pojęcie bardzo względne).
Moja rada - nie nacinać. Po nacinaniu różnie to bywa, czasem coś się lubi oderwać.
Kazdy liczacy koszty powie Ci ze jestes w bledzie, opony sa specjalnie projektowane pod poglebianie bieznika i jesli jest to zrobione dobrze to nic sie stanie.Oczywiscie jesli beda zalozone na odpowiedniej osi czyt: naped lub srodkowa w naczepie.


Post Wysłano: 19 cze 2015, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 207
Samochód: AFN

Co prawda nie Bridgestone ale Michelin - http://ciezarowki.michelin.pl/Produkty/ ... wanie-opon
Kilka cytatów:
"Pogłębianie bieżnika opon MICHELIN polega na usunięciu 3–4 mm warstwy gumy znajdującej się pod bieżnikiem. Czynność ta może być wykonywana w nowych oponach firmy MICHELIN przeznaczonych do samochodów ciężarowych lub oponach MICHELIN Remix® i jest całkowicie bezpieczna."
Firma Michelin zaleca przeprowadzanie pogłębiania bieżnika, gdy jego głębokość wynosi 2–4 mm.
Nowe opony MICHELIN oraz MICHELIN Remix® posiadają jednolitą warstwę gumy pod powierzchnią bieżnika o grubości 4–5 mm, która pozwala na przeprowadzenie w pełni bezpiecznego pogłębiania, nie wpływając negatywnie na właściwości opony.
Proces pogłębiania bieżnika opon MICHELIN jest zgodny z przepisami europejskimi, a także ustawodawstwem krajów europejskich. W przypadku większości krajów przepisy stanowią, iż opony do samochodów ciężarowych mogą być pogłębiane, jeśli posiadają oznaczenie „Regroovable” lub „U” umieszczone na ściance bocznej oraz gdy proces przeprowadzany jest przez profesjonalistów, którzy korzystają z odpowiednich metod.
Pogłębianie bieżnika jest zalecane przez organizację ETRTO (Europejska Organizacja Techniczna ds. Opon i Felg)."


Post Wysłano: 20 cze 2015, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Cytuj:
Moja rada - nie nacinać. Po nacinaniu różnie to bywa, czasem coś się lubi oderwać.
Skoro opona ma już tylko 2-3 mm bieżnika to do wyboru mam kupić nowe albo spróbować naciąć. Jeśli po nacięciu zacznie się wyrywać to nic straconego bo i tak złomy i tak.


Post Wysłano: 20 lip 2015, 21:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

DAJANO słusznie prawi, tak producent wziął pod uwagę pogłębianie. Nie może zrobić tak głębokiego bieznika od razu ponieważ podczas eksploatacji dochodziłoby do kiwania podstawy bieznika, stąd i odpowiednie pogłębianie w odpowiednim czasie. Co ważne : nic się nigdzie nie będzie wyrywało jeżeli zastosujecie odpowiednią nie tylko głębokość ale i odpowiedni nóż który nie pozostawi punktowo naciętych kantów ale równo i półokrągło rozłożenie naprężeń przy skręcie/ruszaniu/hamowaniu. To nie jest proces prosty w stylu narżnąć do druta i heya do przodu :lol:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 14 lis 2019, 17:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Nacinał ktoś XDA2+ inaczej jak zaleca producent?
Chodzi mi o to że zalecane jest na środkowych żebrach zrobić takie duże klocki, inaczej niż przebiegają oryginalne małe lamele.
Rok temu na próbę pogłębiałem po oryginalnych śladach, ale delikatnie może milimetr czy półtora i nic się nie działo więc teraz chce naciąć do końca.
Raz u kogoś widzialem pogłębienie po fabrycznym śladzie i nic się z oponą nie działo.

Aha najważniejsze dlaczego chce zrobić inaczej? Brat kiedyś nacinał takie opony zgodnie z zaleceniami i lipa. Opona trakcji niema wogóle, zresztą nawet wygląda jak jakis slik wyczynowy na tor F1 :lol:


Post Wysłano: 14 lis 2019, 17:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Rznij jak Ci pasuje i tak odpowiedzialność po Twojej stronie i pod Twoją nogą. Widziałem sporo powycinanych wszystkich kostek, część z nich się powyrywała ponieważ producent dlatego zaleca takie wielkie płaty zostawić aby ich nie urwać jak się będą kiwać oczywiście kosztem przyczepności. Ale podpowiem Ci :wink: rozwiązanie pośrednie: zrób jak producent zaleca ale wzdłużnych zamiast 3 zrób 5 podobnie jak multiwaya się nacina, osiągniesz deko lepszą przyczepność a nie wyrwiesz kosteczek.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 14 lis 2019, 18:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Dzięki, ja właśnie te wzdłuż zrobiłem wcześniej do "dna" na 5 pasków zygzakiem, i teraz prawie już niema poprzecznych lamelek, barki otwarte ale i tak trakcji zero. Wczoraj po deszczu na pusto niemoglem pod górki się uciagnąć, normalnie jak po lodzie :lol:
Pomyślę jeszcze jakie klocki wyciąć


Post Wysłano: 14 lis 2019, 18:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

.....a będzie tylko gorzej choćbyś tam wyrzeźbił gołą babę :mrgreen: nie wiem ile Ci tych mm zostało ale po prostu zdejmij je, załóż nowe a do tych wróć na wiosnę i dokończ przez lato, abo po prostu DOŚĆ skoro swoje zrobiły i zarobiły na kolejne. :wink:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 14 lis 2019, 18:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

W wielu oponach są takie znaczniki jak TWI ale z otworem. Głębokość tego otworu to max głębokość nacięcia. Chyba. A wyrywanie to zależy od woźnicy, fachowiec to nową zwyrywa.


Post Wysłano: 14 lis 2019, 19:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
W wielu oponach są takie znaczniki jak TWI ale z otworem. Głębokość tego otworu to max głębokość nacięcia.
Tu masz racje.
Cytuj:
A wyrywanie to zależy od woźnicy, fachowiec to nową zwyrywa.
A tu masz częściową rację. Uwierz mi że wzór pogłębienia i zastosowany nóż jest ściśle związane z wypadaniem klocków po pogłębieniu do czego woźnica może się przyczynić ale niekoniecznie musi.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 14 lis 2019, 19:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
.....a będzie tylko gorzej choćbyś tam wyrzeźbił gołą babę :mrgreen: nie wiem ile Ci tych mm zostało ale po prostu zdejmij je, załóż nowe a do tych wróć na wiosnę i dokończ przez lato, abo po prostu DOŚĆ skoro swoje zrobiły i zarobiły na kolejne. :wink:
Kurde zdjąć i znów założyć to sie nie bardzo opłaca, ja je montowałem w 2013 roku i jak teraz je jeszcze na ponad pół roku odłoże to już nic z nich niebędzie. Rowki wzdłużne to po nacięciu z 7 mm mają jeszcze.
Także tak jak mówisz muszę jakąś gołą babę wyrzeźbić na nich żeby dobrze " ciągnęła " :lol:


Post Wysłano: 14 lis 2019, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

To weź im już odpuść jak to mówią : "nie dziaduj - podrutuj" :mrgreen:
Sporo naszych klientów stara się omijać takich problematycznych momentów gdzie już nie jadą a jeszcze by w lecie można było oponę wykorzystać. Jedni zakładają nowe i zamykają oczy wyrzucając, inni mają gdzie skończyć na podwieszanych a jeszcze inni inwestują w 4 felgi (żaden duży wydatek obecnie) i robią sobie tzw zestaw Last Summer :wink: - generalnie Twój wybór.
Najgorszy przypadek (miałem taki) jak sknerowi szkoda było wyrzucić słabych dziadów noooo to zapłacił na Bańskiej za wyciągnięcie z rowu 1000 ojro :> :mrgreen: ..... i takich mi nie żal. A jaki był zdziwiony :mrgreen: że go wciągło po białym w rów jak bocian ślimaka. Tydzień wcześniej mu się mówiło, że nie dość, że ma przepis na Słowacji to dla własnego bezpieczeństwa trza to zdjąć....."eeee jeszcze kółeczko se zrobie" :lol: i se zrobił, równe kółeczko tyle że w ojro :mrgreen:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 15 lis 2019, 14:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja myślę że jeszcze je muszę porzeźbić, 7,5 mm jeszcze jest w rowku wzdłużnym więc wyrzucić takie Miszelę to profanacja by była :lol:
Zresztą "dopiero" zrobiły 402 tysiące i to w drugim życiu :lol:


Post Wysłano: 15 lis 2019, 15:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Zdecydowanie rzeźbić. To pół życia dla XDA2+ nooo może nie pół bo 1,6mm trzeba prawnie odjąć. Ja osobiście wziąłbym 4 felgi za tysiaka i na zimę nowy komplet fajnych napędów a do tych po rycinie wróciłbym w marcu. Ale to mój tok myślenia. 8) :D

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 15 lis 2019, 15:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Felgi są w garażu bo kiedyś się bawiłem w dwa komplety ale było dokładnie to samo. Zdjąłem Aeolusa przed zimą co miał z 5mm i założyłem nowe, a że były nowe to na wiosnę myślę niebede staroci zakładał spowrotem. I tak leżą do dziś.

Pomysł jest dobry dla tych co opony zjadają bo u mnie jeden komplet 6 lat....


Post Wysłano: 15 lis 2019, 21:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Pneumaster, mam sytuację podobną jak davo. Na ciągnącej mam GY KmaxD o głębokości ok. 4-6mm. Pisałeś, żeby na zimę kupić nowe, a stare nacięte założyć na wiosnę. Jeśli nowe, to jakie, Remixy Michalina, GY KmaxD nowe, czy może Dunlopa (jakiego?). Ewentualnie inne propozycje, na dzień dzisiejszy jeżdżę PL, CZ, SK, większość ladówkami. Ostatni miesiąc było wożone raczej lekko. Nie wykluczam, że po nowym roku (jakby czesi rozszerzyli płatności na landówki) to myślę nad jazdą po Szwecji. :)
Mam karkasy Michalina, ale gość mówi, że się czeka ok. 1 miesiąca jakbym chciał Remixy na swoich karkasach mieć.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: