Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 sty 2015, 12:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2008, 19:40
Posty: 84
Samochód: R410
Lokalizacja: TK

Jaka będzie różnica przy zmianie opon z 70 na 80, skrzynia GRS900R, przełożenie mostu 3,08, fabrycznie wyszedł na 70.
Poruszam się teraz Scanią 420 2003r. na oponach 70 i wydaję mi się że lepiej by było założyć 80 i obniżyć jej trochę obroty co by przełożyło się na mniejsze spalanie przy większej prędkości, fakt będzie taki że trochę osłabnie. Opłacalny będzie taki zabieg?


Post Wysłano: 16 sty 2015, 12:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Najpierw sprawdź jaki masz most. Jeśli pod 70 to nie kombinuj


Post Wysłano: 16 sty 2015, 19:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Najpierw sprawdź jaki masz most. Jeśli pod 70 to nie kombinuj
słusznie Jabcok ... :mrgreen: ups....Jabson prawi, stracisz 1,5 biegu na pewno. Gdyby to było tak proste to 90% użytkowników w taki sposób oszczędzałaby paliwo :wink:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 17 sty 2015, 10:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2008, 19:40
Posty: 84
Samochód: R410
Lokalizacja: TK

Po konsultacjach zostaje bez zmian.


Post Wysłano: 17 sty 2015, 11:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Ja zmieniałem ale w drugą stronę . U mnie po zmianie przy 90km/h mam równo koniec zielonego pola czyli uciekło jakieś 5km/h . Przed przestawieniem tacha jadąc na odcięciu jechałem 85 . Mowa oczywiście o scani z grs 900 .

_________________
https://t.me/pump_upp


Post Wysłano: 17 sty 2015, 14:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Pytanie jakie kolega ma obroty na odcięciu, ja obstawiam jakieś 1600.
W R420 HPI na 80tkach przy odcięciu mam ok 1400-1430obr/min przy tym samym przełożeniu,
Do 70 dedykowane przłożenie to 2,92(lub 2,95) choć jężdziłem taką G420 i miała ok 1340obr przy 90km/h.
Do jazdy po autostradach/ekspresówkach to przełożenie 3,08 nadaje w sam raz, odcięcie ma na końcu maksymalnego momentu obrotowego.
Do jazdy po krajówkach/powiatówkach/ mieście nie zmieniaj bo dużo nie oszczędzisz.

Pozatym HPI z TurboCompound lubi niższe obroty.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 17 sty 2015, 16:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2008, 19:40
Posty: 84
Samochód: R410
Lokalizacja: TK

Obroty mam równo 1500 koniec zielonego pola przy 90km/h, i raczej nie będę tego zmieniał.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: