Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 gru 2012, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Czy mozna załozyć opony o rozmiarze 385/55/22,5 na jedną oś a na pozostałych 385/65/22,5. Mam komplet ładnych 385/55 i troche mi szkoda zeby się zmarnowały


Post Wysłano: 05 gru 2012, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2007, 20:24
Posty: 39
Samochód: VW Polo 6n
Lokalizacja: Kraków

Zdajesz sobie sprawę, że różnica wysokości między tymi oponami to prawie 4cm? To daje średnicę różną o prawie 8cm.
Dalej niech się wypowie ktoś kompetentny w kwestii naczep, bo ja tylko rozmiar opon umiem przeliczać ;)

_________________
Na klockowym warsztacie: MAN Bussing F8 Colonia Schwertransport, VW T1 "Eye Scream", Jelcz 317 + Zremb N162


Post Wysłano: 05 gru 2012, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Tez tak chcialem zrobic ale...wystawilem opony na aledrogo i trudno poszly, dlaczego?- poniewaz przy pierwszej kontroli problem os zespolona rozmiary musza byc te same, wysokosc duza nizsza jesli damy taka gume na os poziomujaca cala naczepa bedzie 4 cm nizej stala juz o szerokosci nie wspomne niby tez 385 a duzo szersza od 65ki...niemniej jednak niedawno widzialem takie zestawienie na 3ciej osi w naczepie do przewozu drewna i nieda sie ukryc strasznie to sie rzuca w oczy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2007, 20:24
Posty: 39
Samochód: VW Polo 6n
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
[...] juz o szerokosci nie wspomne niby tez 385 a duzo szersza od 65ki...[...]
385 to szerokość opony w mm. profil (wysokość opony od płaszczyzny osadzenia na feldze do czoła bieżnika) jest podany w procentach szerokości:
dla 385/55 wynosi 211,75mm
dla 385/65 wynosi 250,25mm
Nie wiem skąd Ci się wzięła różna szerokość dla tych rozmiarów, tłumaczę to sobie zwykłym przejęzyczeniem i późną porą, ale wolę się na zapas zbulwersować, żeby ktoś potem tego dalej nie powtarzał ;)

_________________
Na klockowym warsztacie: MAN Bussing F8 Colonia Schwertransport, VW T1 "Eye Scream", Jelcz 317 + Zremb N162


Post Wysłano: 25 gru 2012, 12:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Chyba zaraz padne :lol:
Czyli kolega twierdzi ze niema roznicy szerokosci 385/55 a 385/65 ????
W takim razie prosze sobie zobaczyc jak wyglada jedna i druga opona, czolo bieznika jest szersze z 5 centymetrow w oponie 385/55...


Post Wysłano: 25 gru 2012, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Z tego co czytałem w warunkach technicznych dopuszczenia pojazdu do ruchu odnośnie opon, to było tam napisane że na jednej osi muszą być opony o takim samym bieżniku, oraz takiej samej konstrukcji.
Czyli rozmiar może być różny.
Cytuj:
5.Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
6.Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.
7.Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;
2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;
5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę;
6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi.
źródło
Cytuj:
§ 4. 1. Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, za oś wielokrotną zaś - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m.
źródło

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 25 gru 2012, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Z tego co czytałem w warunkach technicznych dopuszczenia pojazdu do ruchu odnośnie opon, to było tam napisane że na jednej osi muszą być opony o takim samym bieżniku, oraz takiej samej konstrukcji.
Czyli rozmiar może być różny.
Cytuj:
5.Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
6.Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.
7.Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;
2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;
5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę;
6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi.
źródło
Cytuj:
§ 4. 1. Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, za oś wielokrotną zaś - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m.
źródło

znów piszesz głupoty.
opony o różnych rozmiarach nie są oponami o "takiej samej konstrukcji" bo mają różne rozmiary.
możesz zadzwonic do byle jakiego gumiarza lub przedstawiciela firmy oponiarskiej to wytłumaczy ci to dokładnie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 gru 2012, 22:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Konstrukcja opony składa się z wymiarów?
Genialne
Popatrz sobie
OPONA
źródło http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedzi ... 60,40.html

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 25 gru 2012, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Konstrukcja opony składa się z wymiarów?
Genialne
Popatrz sobie
OPONA
źródło http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedzi ... 60,40.html
pocztaj poniższy tekst:

Nową oponę do naczep RHT II 385/65R22.5 zaprezentowano jako prototyp podczas targów branży transportowej IAA Commercial Vehicle Show 2010 w Hanowerze. Opona pozwala na obciążenie osi ciężarem 10 ton i przynosi operatorom flot korzyści dzięki nowemu podejściu do redukcji masy pojazdu. Za sprawa nowych opon można zastosować wózek dwuosiowy o nośności 20 ton zamiast typowego, 24-tonowego wózka trójosiowego.
Jest to możliwe ponieważ innowacyjne opony 385/65R22.5 wyróżniają się indeksem nośności 164, czyli 5 ton, zamiast typowego 160, czyli 4,5 tony. W przypadku ciągnika 4x2 z 20-tonową naczepą, typu tandem DMC, nośność wynosi 38 ton, zaś w przypadku ciągnika 4x2 z naczepą trójosiową - 40 ton, jednak wózek typu tandem jest o tonę lżejszy niż jego trójosiowy odpowiednik. Dzięki temu naczepa wyposażona w taki wózek wyróżnia się doskonałą nośnością przy znacznie niższym koszcie zakupu i użytkowania niż większość konwencjonalnych naczep trójosiowych.


za www.goodyear.eu

czy mając na uwadze wyższą nośność opony jest to opona o takiej samej konstrukcji -- NIE JEST to opona o takiej samej konstrukcji.
więc nie pisz głupot bo wprowadzasz użytkowników w błąd.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 gru 2012, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Tylko że "nośność opony" nie ma nic wspólnego z jej wymiarami.Nośność opony wynika z samej budowy, zastosowanych materiałów, a nie jej wielkości.
Oczywiście jeśli rozpatrujemy opony do danego typu pojazdu.
Bo zaraz mi zaczniesz udowadniać że rozmiar ma wpływ na nośność dając przykład opony w wozidła z kopalni odkrywkowej w porównaniu do opony od motoroweru.

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 25 gru 2012, 22:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Tylko że "nośność opony" nie ma nic wspólnego z jej wymiarami.Nośność opony wynika z samej budowy, zastosowanych materiałów, a nie jej wielkości.
Oczywiście jeśli rozpatrujemy opony do danego typu pojazdu.
Bo zaraz mi zaczniesz udowadniać że rozmiar ma wpływ na nośność dając przykład opony w wozidła z kopalni odkrywkowej w porównaniu do opony od motoroweru.
ty jednak jesteś debil.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Ostatnio zmieniony 26 gru 2012, 0:16 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Na szczęście inżynierowie z Volva ( nie tylko zresztą ) nie konsultowali tego problemu z Tobą i wyszło im takie "cuś"( środkowa oś w ciągniku ):
Obrazek
źródło http://www.flickr.com/photos/phatboyjim ... /lightbox/

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 26 gru 2012, 10:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Na szczęście inżynierowie z Volva ( nie tylko zresztą ) nie konsultowali tego problemu z Tobą i wyszło im takie "cuś"( środkowa oś w ciągniku ):
Obrazek
źródło http://www.flickr.com/photos/phatboyjim ... /lightbox/
Tak się składa że to nie inżynierowie volvo to cudo zrobiło. Tylko jest to zwykły ciągnik dwu osiowy z dołożoną trzecią osią przez firmę x nie związaną np z volvo. Bo taki cudak wychodzi taniej niż kupić fabryczny ciągnik trzy osiowy
I przestańcie bzdury pisać o szerokości opon, pierwsze cyfry z indeksu rozmiaru opon to szerokość opony w mm czyli np 315 to szerokość samego bieżnika a nie balona opony. Wiadomo że tym większy balon tym szersza opona ale sam bieżnik ma tą samą szerokość.
Jak ktoś nie wierzy niech sobie weźmie miarkę i przejdzie się po pierwszym lepszym parkingu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 gru 2012, 11:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

No nie jest dokladnie tak ze 385 to szerokosc bieznika, w tym rozmiarze pewno ma niewiele ponad 30 cm...niechce mi sie dzis isc do samochodu ale jak jutro skocze to pomierze dla przykladu moze zrobie foty dla ciekawskich...


Post Wysłano: 26 gru 2012, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2007, 20:24
Posty: 39
Samochód: VW Polo 6n
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Czyli kolega twierdzi ze niema roznicy szerokosci 385/55 a 385/65 ????
Ciekawe :)
Od kiedy 385mm jest różne od 385mm? :D

_________________
Na klockowym warsztacie: MAN Bussing F8 Colonia Schwertransport, VW T1 "Eye Scream", Jelcz 317 + Zremb N162


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lis 2011, 11:28
Posty: 155
Samochód: VOLVO

Tak z ciekawości sobie teraz zmierzyłem dwie opony, michelin 385/55 i goodyear 385/65 obie prowadzące i takie mają szerokości bieżnika: michelin 32cmm, goodyear 30cm. Więc jak widać różnica jest.


Post Wysłano: 27 gru 2012, 10:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

No tak zapewne te 2 cm różnicy są widoczne jak patrzysz na opony przykręcone do samochodu :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 gru 2012, 10:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lis 2011, 11:28
Posty: 155
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Cytuj:
Czyli kolega twierdzi ze niema roznicy szerokosci 385/55 a 385/65 ????
Ciekawe :)
Od kiedy 385mm jest różne od 385mm? :D
Odniosłem się do tego


Post Wysłano: 27 gru 2012, 14:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Przed chwila robilem pomiar szerokosci opon:
np. Michelin XFA2 385/55 szerokosc bieznika 335 mm
np. Kormoran T 385/65 szerokosc bieznika 285 mm
Czyli jak 385=385 ???
Optycznie roznica jest kolosalna poniewaz duzo szersza opona ma w dodatku duzo nizszy profil,
akurat mamy w jednym aucie przod 385/55 a w drugim 385/65 i patrzac na dwa auta jednoczesnie odnosi sie wrazenie ze 385/65 to wrecz waska 315....


Post Wysłano: 13 sty 2013, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2013, 21:07
Posty: 17

Jak założysz na którąś z osi na naczepie mniejszą lub większą oponę to będą cierpiały i amortyzatory i opona


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: