Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Dalekie dystanse - Scania Polska

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radiaNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 245 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 09 lis 2016, 0:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2069
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Moze nie z megi ale Michały Multiway i Pirelli jakiś tam szeroki przód zrobiły 340k km. Co najmniej zadowoly jestem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2016, 0:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 664
Lokalizacja: Kraków
Edler pisze:
Moze nie z megi ale Michały Multiway i Pirelli jakiś tam szeroki przód zrobiły 340k km. Co najmniej zadowoly jestem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobno nie ale jednak w tym przypadku rozmiar ma znaczenie :wink: , 340tkm w szerokim przodzie to jest przebieg powiedzmy OK, akceptowalny.


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2016, 17:59 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 319
GG: 0
Samochód: VOLVO
PNEUMASTER pisze:
DAJANO pisze:
PNEUMASTER pisze:

Po mojemu 200tkm pęknie i to bez pogłębienia.


Oby wiecej bo to bedzie marny wynik. Ostatnie HD hybrid sciagalem przy 260tys bez naciecia z tego auta.

Dlatego w styczniu się okaże. Zależy jak się będa wyrównywać. Albo przy 220tkm bedzie OK i nacięcie przy 240tkm wtedy 270-280tkm i to będzie ich koniec, albo pesymistycznie w styczniu konieczność nacięcia i max 250tkm i wtedy będzie ich koniec.
Tak czy siak jak na mege HD Hybrid bardzo ładny wynik wykręciły ale na to się składa wiele czynników, głównie to trasy i kierowca. W jednej firmie na takich samych oponach wykręcamy 280tkm na jednym aucie (słabszym i kierowca z głową oraz więcej dystrybucji = dłuższe przestoje = mniejsze przegrzewanie) a na drugim aucie (Volvo 500, mocny retarder i ostry kierowca z ciężkimi butami plus mocne grzanie opon) 220tkm dojechać nie możemy. Masz podobnie u siebie ? Takie rozbieżności na takich samych oponach co do marki - niezależnie od jej marki ?


Oczywiscie , ze mam:) przykladem moze byc XDA2+ 315/60 , sciagalem ostatnio z jednego auta przy 320tys lyse jak kolano , nastepne z przebiegiem 280tys maja jeszcze 6mm do TWI :D auta identyczne , trasy identyczne, roznia sie tylko diametralnie kierowca :)


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2016, 18:33 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 664
Lokalizacja: Kraków
DAJANO pisze:
PNEUMASTER pisze:
DAJANO pisze:

Oby wiecej bo to bedzie marny wynik. Ostatnie HD hybrid sciagalem przy 260tys bez naciecia z tego auta.

Dlatego w styczniu się okaże. Zależy jak się będa wyrównywać. Albo przy 220tkm bedzie OK i nacięcie przy 240tkm wtedy 270-280tkm i to będzie ich koniec, albo pesymistycznie w styczniu konieczność nacięcia i max 250tkm i wtedy będzie ich koniec.
Tak czy siak jak na mege HD Hybrid bardzo ładny wynik wykręciły ale na to się składa wiele czynników, głównie to trasy i kierowca. W jednej firmie na takich samych oponach wykręcamy 280tkm na jednym aucie (słabszym i kierowca z głową oraz więcej dystrybucji = dłuższe przestoje = mniejsze przegrzewanie) a na drugim aucie (Volvo 500, mocny retarder i ostry kierowca z ciężkimi butami plus mocne grzanie opon) 220tkm dojechać nie możemy. Masz podobnie u siebie ? Takie rozbieżności na takich samych oponach co do marki - niezależnie od jej marki ?


Oczywiscie , ze mam:) przykladem moze byc XDA2+ 315/60 , sciagalem ostatnio z jednego auta przy 320tys lyse jak kolano , nastepne z przebiegiem 280tys maja jeszcze 6mm do TWI :D auta identyczne , trasy identyczne, roznia sie tylko diametralnie kierowca :)


Czyli zostaje jak zwykle : 90% sukcesu to kierowca - warto w tych rozumnych inwestować. Choć ....właściciel floty akceptuje taki stan rzeczy. Zwracaliśmy mu uwagę, mając potwierdzenie że przebieg o 50 000km niższy nie bierze się głównie z innych czynników ale od kierowcy rzeźnika. Ten jednak odpowiedział, że akceptuje to bo ma z nawiązką oddane pieniądze w ilości zrobionej pracy (jego porównania i statystyki rozwózek) przez kierowcę agresora. Poinformowaliśmy, robimy co możemy aby dojechał do akceptowalnego przebiegu i nie wnikamy dalej.
A taki temat poboczny : też część aut przekuliśmy na 315/60 napęd (te które właścicielowi dawka puściła po przekalibrowaniu) i jest jak u Ciebie : 295/60 max 250tkm a to samo na 315/60 pod 300tkm. Obydwa wyniki +/- 20tkm. Spora różnica in plus w stosunku do ceny zakupu. Jednak z przekłuciem nawet o taką drobnostkę trzeba uważać i nie tyle na wysokość ile na możliwości dawki : DAF osłabł i zaczął żłopać więcej mimo, że mu obroty przy Vmax spadły ale widział górkę o cały bieg wcześniej niż przed zmianą. Oczywiście sporo czasu i pieniędzy te próby kosztowały ale pomysł obniżenia 200obrotów wyszedł od właściciela, w sumie pozytywnie, że jest otwarty na wszelkie testy. Zaczyna od dwóch aut, monitorujemy my swoje on swoje potem porównujemy i wyciągamy wnioski. A składowe mamy takie jak : dawki, korekty, szybkie i wolne mosty, niskie i wysokie baki, moce, no i oczywiście trasy dystrybucja czy długa logistyka. Da się to wypośrodkować inwestując jakieś 10-20 tyś zł na całość a później odzyskując z paliwa i opon jakieś 5-8tyś zł z każdego auta rocznie (przy 10 zestawach już warte gry).


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2016, 19:04 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 319
GG: 0
Samochód: VOLVO
Z tym paliwem ,to trzeba troszke poczekac, bo na poczatku, PAN kierowca, zapewne bedzie marudzil i narzekal. Mialem tak samo , "wiecej pali , jest slaby" itp. Pozniej jakos to minelo i auto zaczelo znow palic tyle co wczesniej.
Pod koniec roku oddaje karkasy Michala i Dunlopa do next tread-a , zobaczymy jakie to bedzie robilo przebiegi. Powiedz mi , lepiej brac LHD 2 czy KMAX-D ?


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2016, 19:15 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 664
Lokalizacja: Kraków
DAJANO pisze:
Pod koniec roku oddaje karkasy Michala i Dunlopa do next tread-a , zobaczymy jakie to bedzie robilo przebiegi. Powiedz mi , lepiej brac LHD 2 czy KMAX-D ?

Nooo tak, zużyte 315/60 to nawet ciężko sprzedać, Michał nawet swoich nie chce.
My jedziemy na Kmaxie-D. LHD2 była fajną oponą dalekobieżną ale coś co nie jest już ogólnie dostępne powinno się z tego wychodzić - kwestia standaryzacji i dokładania w razie draki. No i zobacz czy już możesz zlecić Kmaxa jako NT.


Na górę
PostWysłano: 10 lis 2016, 19:04 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 319
GG: 0
Samochód: VOLVO
Obrazek

Obrazek

GoodYear nie przestaje mnie zaskakiwac , to znalazlem na tych opisywanych wyzej KMAX-ach :evil:


Na górę
PostWysłano: 10 lis 2016, 20:59 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 994
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA
DAJANO pisze:
GoodYear nie przestaje mnie zaskakiwac , to znalazlem na tych opisywanych wyzej KMAX-ach :evil:

Auto moje było kupione na Kmax'ach z przodu, co prawda inny rozmiar bo 385/65/R22.5, zrobiłem na nich już ok. 70 tys km i nie ma takich pęknięć. Opony mają ok.8-9 mm, a dzisiaj je przełożyłem z prawej na lewą. Za ok. 2 tygodnie mam zamiar założyć na przód nowe, a te pójdą na środkową oś do naczepy.


Na górę
PostWysłano: 10 lis 2016, 21:21 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 319
GG: 0
Samochód: VOLVO
SergiejTG pisze:
DAJANO pisze:
GoodYear nie przestaje mnie zaskakiwac , to znalazlem na tych opisywanych wyzej KMAX-ach :evil:

Auto moje było kupione na Kmax'ach z przodu, co prawda inny rozmiar bo 385/65/R22.5, zrobiłem na nich już ok. 70 tys km i nie ma takich pęknięć. Opony mają ok.8-9 mm, a dzisiaj je przełożyłem z prawej na lewą. Za ok. 2 tygodnie mam zamiar założyć na przód nowe, a te pójdą na środkową oś do naczepy.


SergiejTG , moze po prostu rozmiary standardowe nie maja tego problemu.


Na górę
PostWysłano: 10 lis 2016, 23:08 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 664
Lokalizacja: Kraków
DAJANO pisze:
SergiejTG pisze:
DAJANO pisze:
GoodYear nie przestaje mnie zaskakiwac , to znalazlem na tych opisywanych wyzej KMAX-ach :evil:

Auto moje było kupione na Kmax'ach z przodu, co prawda inny rozmiar bo 385/65/R22.5, zrobiłem na nich już ok. 70 tys km i nie ma takich pęknięć. Opony mają ok.8-9 mm, a dzisiaj je przełożyłem z prawej na lewą. Za ok. 2 tygodnie mam zamiar założyć na przód nowe, a te pójdą na środkową oś do naczepy.


SergiejTG , moze po prostu rozmiary standardowe nie maja tego problemu.

Na pewno 70tki i rozmiary powyżej nie mają żadnego problemu. Co więcej tylko przody 60tki spotkałem z tym pęknięciem, na napędach zero niespodzianek jak do tej pory, nawet na TM. Jaki na nich masz DOT i czy to nominał czy TM ? Z nieoficjalnych informacji o przodach ponoć jakaś przekładka wew była zbyt mało zakładkowa, okiełznali temat. Alternatywnie w SP446 (które już są w medze) definitywnie usunęli ta wadę. Czas pokaże.... :>


Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 0:16 przez PNEUMASTER, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostWysłano: 11 lis 2016, 0:06 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 2460
GG: 997
Samochód: 18.480
Lokalizacja: CG
Kolega właśnie zmienił w naczepie opony. Miał fuelmax T, ciśnienia pilnowane, "rotacja", itd.
360-380tkm :o

_________________
"...bo wie, że zostanie skazany zboczeniec nie przez sąd ale przez typową rękę jak to się mówi, Człowieka Charakternego..."


Na górę
PostWysłano: 11 lis 2016, 12:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 319
GG: 0
Samochód: VOLVO
Napędy Kmax mam oryginalne , DOT sprawdzę jutro.
Dot 3415.


Na górę
PostWysłano: 12 lis 2016, 16:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 319
GG: 0
Samochód: VOLVO
Długi pisze:
Kolega właśnie zmienił w naczepie opony. Miał fuelmax T, ciśnienia pilnowane, "rotacja", itd.
360-380tkm :o


Wszystkie osie ?


Na górę
PostWysłano: 12 lis 2016, 17:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 2460
GG: 997
Samochód: 18.480
Lokalizacja: CG
Jo. Były od początku, odbieralem z nim naczepe. Także nie są to fantazje. Pierwsze poszły przy 360, do nacięcia i na odjechanie. Chłopaki na Lidlu zadowolone :D

_________________
"...bo wie, że zostanie skazany zboczeniec nie przez sąd ale przez typową rękę jak to się mówi, Człowieka Charakternego..."


Na górę
PostWysłano: 10 lut 2017, 16:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 319
GG: 0
Samochód: VOLVO
Mierzylem dzis moja testowa Save Orjak 4 295/60 , chodzi na ciagniku FH 460KM z i-shiftem. Po 123tys km zostalo jej srednio 7mm. Powinna do 200tys dociagnac bez naciecia :) zapowiada sie rewelacja :)


Na górę
PostWysłano: 10 lut 2017, 21:10 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 gru 2014, 20:02
Posty: 24
DAJANO pisze:
Mierzylem dzis moja testowa Save Orjak 4 295/60 , chodzi na ciagniku FH 460KM z i-shiftem. Po 123tys km zostalo jej srednio 7mm. Powinna do 200tys dociagnac bez naciecia :) zapowiada sie rewelacja :)

Ożesz ty orzeszku... żeby nie wyszło, że nie warto dopłacać do Goodyeara czy innego premiuma...


Na górę
PostWysłano: 28 mar 2017, 19:07 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 319
GG: 0
Samochód: VOLVO
Na kolejnym komplecie KMAX-D 295/60 zaczely pojawiac sie pekniecia w rowku bieznika.Tak jak na zdjeciach powyzej. Waldku, nie zauwazyliscie tego przy monitorowaniu tych opon?


Na górę
PostWysłano: 28 mar 2017, 20:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 664
Lokalizacja: Kraków
na napędach ani jednej rysy a przewaliliśmy tego sporo.


Na górę
PostWysłano: 28 mar 2017, 21:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 3571
Samochód: Volvo FH
Czyli tradycyjnie.
Sprzedali my tego 1000sztuk, tylko ty masz problem! Pewnie masz coś źle we wozie!
:D

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 28 mar 2017, 21:18 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 664
Lokalizacja: Kraków
Kierownik pisze:
Czyli tradycyjnie.
Sprzedali my tego 1000sztuk, tylko ty masz problem! Pewnie masz coś źle we wozie!
:D

auto to i tak nie problem, rzecz nabyta, natomiast niektórzy mają takie problemy których nie da się ani naprawić ani wyleczyć ..... za żadne pieniądze i tu jest nad czym zapłakać 8)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 245 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy