Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 maja 2013, 7:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

PNEUMASTER , powiedz mi jeszcze jedno , bedziemy w tym roku zamawiali 5 nowych ciagnikow siodlowych , brac przod 315/60 czy zamowic 385/55 ??


Post Wysłano: 14 maja 2013, 8:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
PNEUMASTER , powiedz mi jeszcze jedno , bedziemy w tym roku zamawiali 5 nowych ciagnikow siodlowych , brac przod 315/60 czy zamowic 385/55 ??
Jezeli masz naczepy 55 to moim zdaniem zdecydowanie 55. Dojeździsz je na naczepach, rozkład masy lepszy na przodzie, przebiegi większe no i zdecydowanie łatwiej odsprzedasz zjeżdżony karkas opony. 315/60 nikt nie chce skupować , nawet koncerny własne opony.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 14 maja 2013, 15:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

W szerokim przodzie tez jest jakis lider odnosnie jakosci i przebiegow czy to bardziej wyrownana stawka?


Post Wysłano: 14 maja 2013, 18:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
W szerokim przodzie tez jest jakis lider odnosnie jakosci i przebiegow czy to bardziej wyrownana stawka?
kwestia ile masz pieniędzy do wydania. Michelin, GY, Bridż czy Dunlop wszystkie dadzą radę. Mozesz wybrac Michała z fanaberią AntySpash i zapłacić jak za woły a możesz założyć o 25% tańszego Dunlopa i zrobi on 10-20% przebiegu mniej. Jak szofer przetnie będzie mniej bolało przy tańszej oponie.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 14 maja 2013, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Pierwsze ktore zalozylem na probe to wlasnie wspomniany michelin , przymierzam sie do zalozenia na drugie auto najtanszej opony z tej stawki w celu porownania.Myslalem wlasnie nad dunlopem lub bridgem.Bridge w tym rozmiarze wyciera sie tak samo jak w 315/60 , chodzi mi o ranty opony?


Post Wysłano: 14 maja 2013, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

najtańszy jest Dunlop z tej stawki, ja osobiście jakoś bardziej do niego jestem przekonany między ceną a jakością.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 19 cze 2013, 12:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Pneumaster , kolejny GY pekl w rowku bieznika.Tym razem LHS II HL+ po przebiegu 80tys km , w 6 miesiecznym aucie.Znajac zycie znow reklamacja nie zostanie uznana. Orientujesz sie jak duza partia tych opon byla z tej pekajacej serii?


Post Wysłano: 19 cze 2013, 17:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Pneumaster , kolejny GY pekl w rowku bieznika.Tym razem LHS II HL+ po przebiegu 80tys km , w 6 miesiecznym aucie.Znajac zycie znow reklamacja nie zostanie uznana. Orientujesz sie jak duza partia tych opon byla z tej pekajacej serii?
Z naszego doświadczenia można uznać , że istniał ten problem ale rok a nawet 1,5 temu. Mieliśmy takie sygnały (osobiście nie spotkaliśmy się z tym problemem, opowiadania klientów) i co ciekawsze tylko na oponach właśnie z pierwszego montażu. Oczywiście GY nie przyznał się do tego oficjalnie ale .... problem dotyczył częściej pęknięć w innym miejscu niż w biezniku i nie słyszalem o problemie w HLce (wzmocniona). Coś mi tu nie pasuje. Chętnie bym zdjęcia w dużej rozdzielczości oglądnął. Z drugiej strony nie podchodź do reklamacji negatywnie, u nas Michelin (także Kormoran jako grupa) i GY (także Dunlop jako grupa) reklamacje istnieją niezwykle rzadko i w 99% przechodziły bez problemu. Kluczem do sprawy jest dobry serwis a w tym przypadku oznacza to kontrole/monitoringi opon na piśmie czyli raporty z badań i kontroli ciśnień średnio raz na 2-3 miesiące. Z dokumentacją reklamacje idą bez problemu. W tym sęk czy Twój serwis sprzedaje Ci tylko opony i je zakłada czy kompleksowo i dobrze obsługuje. Po tym poznajesz profesjonalny serwis , bo byle sprzedawców jest od liku. Zdejmuj i reklamuj do upartego. Wejdź na naszą stronę http://www.pneumaster.pl zakładka Małopolska , zadzwoń lub przejdźmy na meila , żeby tu nie "zaśmiecać" i podpowiem oraz nakieruję.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 08 lip 2013, 23:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

własnie załozyłem na przód315/70/22,5 do megi TGA (były 315/60/22,5) i ESP miestety odcina gaz przy ok 45 km/h. Autem zrobiłem ok 1 km wiec tak się zastanawiam czy ESP się przyuczy do nowego rozmiaru opon, na tyle sa załozone 295/60/22,5. Auto z 2006. Zamieniał ktoś w TGA z rozmiaru 315/60 na 315/70 i czy ESP poźniej sie przyuczyło do nowego rozmiaru?


Post Wysłano: 09 lip 2013, 10:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
własnie załozyłem na przód315/70/22,5 do megi TGA (były 315/60/22,5) i ESP miestety odcina gaz przy ok 45 km/h. Autem zrobiłem ok 1 km wiec tak się zastanawiam czy ESP się przyuczy do nowego rozmiaru opon, na tyle sa załozone 295/60/22,5. Auto z 2006. Zamieniał ktoś w TGA z rozmiaru 315/60 na 315/70 i czy ESP poźniej sie przyuczyło do nowego rozmiaru?
odczytuje uslizg tylnej osi (szybciej kręci się napęd do kół przodowych), trzeba w kompa wejść i przeprogramować, jak to się robi to nie wiem niestety.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 09 lip 2013, 17:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
własnie załozyłem na przód315/70/22,5 do megi TGA (były 315/60/22,5) i ESP miestety odcina gaz przy ok 45 km/h. Autem zrobiłem ok 1 km wiec tak się zastanawiam czy ESP się przyuczy do nowego rozmiaru opon, na tyle sa załozone 295/60/22,5. Auto z 2006. Zamieniał ktoś w TGA z rozmiaru 315/60 na 315/70 i czy ESP poźniej sie przyuczyło do nowego rozmiaru?
Miałem podobny przypadek w Renault Premium. Auto praktycznie "nie jechało". Z tego co się orientowałem to przeprogramowanie jest niemożliwe, przynajmniej w Renault.


Post Wysłano: 12 lip 2013, 14:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Witam, mam 3 many tga low deck i na przodzie 315/70/22,5 tył 295/60/22,5, wypoziomowany na kompie i jest ok. większe opony na przodzie= większy przebieg i lepszy komfort jazdy!!! ostatni też założyłem "70" do premium dxi low deck i też nie ma problemu! :)

Jak widac na kolegi przykladzie w TGA i Premium DXI tez da rade zrobic taki manewr.Skontaktuj sie z kolega moze cos podpowie.


Post Wysłano: 16 lip 2013, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

temat juz dawno rozwiązany:) po ok 20 km auto "przyuczylo" ebs do nowych opon. Ciągnik juz smiga bez zadnego problemu i ESP nie wychamowuje silnika wiec auto normalnie moze jechać z szybkością 90 km/h


Post Wysłano: 21 lip 2013, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
temat juz dawno rozwiązany:) po ok 20 km auto "przyuczylo" ebs do nowych opon. Ciągnik juz smiga bez zadnego problemu i ESP nie wychamowuje silnika wiec auto normalnie moze jechać z szybkością 90 km/h
a jak kolego spalanie ? Generalnie mozna nie czuć wyhamowywania. Tak sobie gdybam bo zmienialiśmy ale raczej w dół (295 z tyłu i zmiana na 295 przód z 315 - klient chciał karkasy 315 wykorzystywać na napęd). W dół + komp poziomowanie nie było problemu, ale w górę to już bym się deko bał zaryzykować. Ale jak widać spoko można ...
Tylko generalnie ma to sens jak w firmie jest pare aut na 70tkach, bo jak nie to to karkas nie do wykorzystania.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 08 sty 2014, 15:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Panowie , co mozecie polecic na os wleczona do zestawu ? rozmiar wleczonej 295/60 , mialem michala ( 200tys ) i GY ( 170tys ) i opony do naciecia.W tym rozmiarze po nacieciu dlugo nie pojezdza bo zaraz je wyrwie. Czeka mnie w najblizszym czasie wymiana i zastanawiam sie co tym razem zalozyc.


Post Wysłano: 08 sty 2014, 19:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Panowie , co mozecie polecic na os wleczona do zestawu ? rozmiar wleczonej 295/60 , mialem michala ( 200tys ) i GY ( 170tys ) i opony do naciecia.W tym rozmiarze po nacieciu dlugo nie pojezdza bo zaraz je wyrwie. Czeka mnie w najblizszym czasie wymiana i zastanawiam sie co tym razem zalozyc.
czyli jak takie małe przebiegi (o ile były na wleczonej nowe) oznacza mocny zwis za osią lub bardzo ciężko wożone. Załóż coś twardego bo trakcja nie jest w takim przypadku priorytetem zatem Bridż lub Conti. Przemyśl czy nie zakładać przodów i właśnie wleczonej 295/60 wykorzystasz później na napędy plus 4 karkasy, bo za 315/60 płacą grosze o ile sami producenci chcą odkupić. My tak właśnie stosujemy i polecamy.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 08 sty 2014, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Cytuj:
Panowie , co mozecie polecic na os wleczona do zestawu ? rozmiar wleczonej 295/60 , mialem michala ( 200tys ) i GY ( 170tys ) i opony do naciecia.W tym rozmiarze po nacieciu dlugo nie pojezdza bo zaraz je wyrwie. Czeka mnie w najblizszym czasie wymiana i zastanawiam sie co tym razem zalozyc.
czyli jak takie małe przebiegi (o ile były na wleczonej nowe) oznacza mocny zwis za osią lub bardzo ciężko wożone. Załóż coś twardego bo trakcja nie jest w takim przypadku priorytetem zatem Bridż lub Conti. Przemyśl czy nie zakładać przodów i właśnie wleczonej 295/60 wykorzystasz później na napędy plus 4 karkasy, bo za 315/60 płacą grosze o ile sami producenci chcą odkupić. My tak właśnie stosujemy i polecamy.
Nie wiem dlaczego tak leca ale nie jest to wina duzego zwisu , auta to oryginalne chinczyki ( 3 osie ) z zabudowa Wecon-a o dlugosci 7,7 + przyczepa 7,7.Nie woza tez ciezko bo w miesiacu ciezki ladunek trafia sie dwa moze trzy razy wiec tez odpada.Moze po prostu za czesto kierowcy opuszczaja os wleczona.Niestety tego juz nie jestem w stanie sprawdzic.


Post Wysłano: 08 sty 2014, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

mimo wszystko tak dla wiedzy pomierz ten zwis za osią i porównaj z innymi autami. Obsługujemy kilkanaście Premiumek , część z nich krótsza, część dłuższa. Wożą cięzko prawie zawsze ale nie przeładowują. Te krótsze robią przebiegi standardowe (na Michałach) te dłuższe są juz pogłębiane przy 150-170tkm (oczywiście też na Michałkach) więc dokładnie Twoje wyniki. Co więcej przody dłużej wytrzymały niż wleczone (auta nowe, opony nominał). Spory wpływ oczywiście mają rodzaje tras czyli solo to zazwyczaj regional z licznymi zakrętami a to nie pomaga.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 08 sty 2014, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Ile robia na przodzie 295/60 ? moje auta to tez nowizny z oryginalnymi oponami.


Post Wysłano: 08 sty 2014, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Ile robia na przodzie 295/60 ? moje auta to tez nowizny z oryginalnymi oponami.
stosujemy od roku te sugestie. Różne firmy, różne ładunki ale uśredniając ostatnio założone i dające jakieś miarodajne wyniki to 70tkm i zarówno Dunlop 344 jak i Conti HSL spadły po 3mm z 13mm więc co najmniej 3x70tkm jeszcze. Najstarsze mają 150tkm i są w połowie więc 300tkm nei powinno być problemem biorąc pod uwagę, że czym niżej tym wolniej lecą. Rzeczywiste wyniki gdzieś w połowie/pod koniec 2014.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: