Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 mar 2011, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2011, 23:43
Posty: 26
GG: 0
Samochód: VOLVO FL6 10

Witam,

Mam do Was kolejną prośbę o rade. Muszę wymienić opony w moim FL6 10. Aktualnie mam 245/70/19,5 ale jak patrze na auto z boku to odnoszę wrażenie że koła są za małe względem całej bryły pojazdu. Widziałem że modele do 15 ton mają opony 275/70/19,5. Wygląda to już trochę lepiej, ale pytanie jest zasadnicze... czy te modele (mają takie same silniki) mogą się różnić skrzyniami biegów i dlatego są wyższe opony z którymi radzi sobie auto czy wszystkie te modele miały to samo a jedynie różniły się detalami i nośnością i moje auto da sobie rade z większymi oponami?? Będę wdzięczny za dobre pomysły <piwo> 8)


Post Wysłano: 10 mar 2011, 8:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

Nie wiem czy każdy model miał już inny rozmiar opon. Na pewno nie zakładaj wyższych opon (70) ze względu na tacho. Szersze jak najbardziej wiadomo że ma większe trzymanie auta na drodze i większą nośność.


Post Wysłano: 10 mar 2011, 13:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Koledzy pamiętajcie jednak ze opona o wymiarach 245/70/19,5 to nie tylko węższa opona ale i niższa od 275/70/19,5. Dlatego że 70 to wymiar podany w % a nie mm. Co za tym idzie 245 x 70% < 275 x 70%. Swoja droga najprościej chyba odwiedzić serwis i się dowiedzieć jakie opony powinny być w tym samochodzie. Chyba ze jest tabliczka znamionowa i na niej jest podany wymiar opon.


Post Wysłano: 10 mar 2011, 20:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

FL6, rozmiar opon dobierasz w zaleznosci od potrzeb i dopuszczalnej masy calowitej osi

OS PRZEDNIA dmc kg 4100
rozmiar 10 R 17.5 CISNIENIE 7.5 bar
245/70-19.5 CISNIENIE 6.5 bar

os przednia dmc kg 4500
rozmiar 10 R 22.5 cisnienie 6.2 bar
11 R 22.5 cisnienie 5.5 bar

os przednia dmc kg 5000
rozmiar 285/70-19.5 cisnienie 7.0 bar
10 R 22.5 cisnienie 7.0 bar
275/70-22.5 cisnienie 7.0 bar

os przednia dmc kg 5400
rozmiar 11 R 22.5 cisnienie 7.0 bar

os przednia dmc kg 6000

11 R 22.5 cisnienie 7.8 bar
275/80-22.5 cisnienie 7.8 bar

os przednia dmc kg 6500
295/80-22.5 cisnienie 7.8bar

os tylna dmc kg 7200
10 R 17.5 cisnienie 7.0 bar
245/70-19.5 cisnienie 6.5 bar

os tylna dmc kg 9200
285/70-19.5 cisnienie 7.0 bar
10 R 22.5 cisnienie 7.0 bar
275/70-22.5 cisnienie 7.0 bar

os tylna dmc kg 9500
11 R 22.5 cisnienie 6.6 bar

os tylna dmc kg 10000
11 R 22.5 cisnienie 7.0 bar
275/80-22.5 cisnienie 7.0 bar
295/80-22.5 cisnienie 6.5 bar

os tylna dmc kg 10500
11 R 22.5 cisnienie 7.3 bar

os tylna dmc kg 10900
11 R 22.5 cisnienie 7.8 bar
275/80-22.5 cisnienie 7.8 bar
295/80-22.5 cisnienie 7.4 bar
takie sa wytyczne fabryki
PRZYPOMINAM O KONIECZNOSCI KALIBRACJI TACHOGRAFU PRZY ZMIANIE ROZMIARU NA OSI NAPEDZANEJ

pozdrowienia
Cytuj:
Witam,

Mam do Was kolejną prośbę o rade. Muszę wymienić opony w moim FL6 10. Aktualnie mam 245/70/19,5 ale jak patrze na auto z boku to odnoszę wrażenie że koła są za małe względem całej bryły pojazdu. Widziałem że modele do 15 ton mają opony 275/70/19,5. Wygląda to już trochę lepiej, ale pytanie jest zasadnicze... czy te modele (mają takie same silniki) mogą się różnić skrzyniami biegów i dlatego są wyższe opony z którymi radzi sobie auto czy wszystkie te modele miały to samo a jedynie różniły się detalami i nośnością i moje auto da sobie rade z większymi oponami?? Będę wdzięczny za dobre pomysły <piwo> 8)

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 10 mar 2011, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2011, 23:43
Posty: 26
GG: 0
Samochód: VOLVO FL6 10

no i w końcu wyczerpująca odpowiedź :-) Serdeczne dzięki...

Ale teraz jeszcze jedna sprawa o którą pytałem... czy jak założę większe opony to auto nie będzie się zbytnio muliło. Widzę że masz fajne informacje, może masz też dane czy taki sam model z DMC 15 ton mający ten sam silnik ma też taką samą skrzynie biegów. Jeśli tak to nie mam więcej pytań :-)


Post Wysłano: 11 mar 2011, 0:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

odpowiedz na to pytanie jest trudna
trzeba by sprawdzic z nr VIN na volvovision specyfikacje silnika, typ skrzyni (fl6 mialo tylko 4 typy skrzyn z czego 2 sa w powszechnym uzytku a 2 do specjanych np. wozow strazy pozarnych ) i przelozenie mostu
(ma znaczenie rowniez dlugosc ramy , czy wal ma 1 czy 2 podpory czy ma przystawke w skrzyni, i czy most jest z redukcja na piastach)
zakladajac ze nie bylo przerobek i auto ma moc odpowiednia do fabrycznej
zwiekszenie kol poprawia trakcje, prowadzenie, szczegolnie na drogach gruntowych, ale pogarsza przyspieszenia, predkosci na poszczegolnych biegach beda sie roznic niewielea na najwyzszym wcale dzieki ograniczniku predkosci :P tak jak napisalem zalezy od tego do czego uzywasz auta , rowniez ksztalt bieznika nie jest bez znaczenia, na wiekszych klockach bardziej halasuje ma wieksze opory toczenia, wieksze spalanie i jest czuje sie bardziej mulowaty ale pomaga np na budowie

generalnie trzymaj sie wytycznych , sprawdz na tabliczce powinienes miec dmc kazdej osi

pozdrowienia

Cytuj:
no i w końcu wyczerpująca odpowiedź :-) Serdeczne dzięki...

Ale teraz jeszcze jedna sprawa o którą pytałem... czy jak założę większe opony to auto nie będzie się zbytnio muliło. Widzę że masz fajne informacje, może masz też dane czy taki sam model z DMC 15 ton mający ten sam silnik ma też taką samą skrzynie biegów. Jeśli tak to nie mam więcej pytań :-)

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 11 mar 2011, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2011, 23:43
Posty: 26
GG: 0
Samochód: VOLVO FL6 10

no z tego co pamiętam to mam 4100kg na przedniej osi bo zaglądałem do paszportu od HDS wiec wychodzi 245/70... ciekawe czy da rade sobie z oponami 285/70 tak jak jest w przypadku obciążenia osi do 5000kg


Post Wysłano: 13 mar 2011, 11:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

sprawdz czy przy pelnym skrecie nie bedzie ocieral o drazek kierowniczy i czy ci np pod pelnym obciazeniem nie zablokuje kola !!!!! 5000kg os ma inne mocowania sprezyn i wyzsze sprezyny

pozdrowienia

Cytuj:
no z tego co pamiętam to mam 4100kg na przedniej osi bo zaglądałem do paszportu od HDS wiec wychodzi 245/70... ciekawe czy da rade sobie z oponami 285/70 tak jak jest w przypadku obciążenia osi do 5000kg

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 23 mar 2011, 21:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2011, 23:43
Posty: 26
GG: 0
Samochód: VOLVO FL6 10

Aby można było zakończyć temat kupiłem opony 265/70 R19,5 i był to strzał w dziesiątkę. Nic nie obciera i samochód jeździ bardzo fajnie :P Temat zamknięty ...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: