Strona 5 z 16 [ Posty: 309 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 716 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lut 2017, 0:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Nie wiem jak w 385/65 ale u mnie w 385/55 powycinalo na barkach okregi. Bieznika jeszcze bylo sporo ale musialem je zdjac wczesniej.


Post Wysłano: 09 lip 2020, 0:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

Jakie przebiegi osiągacie na oponach 315/70 r22,5 na osi prowadzącej u siebie(marka opon)?? ma ktoś sensowne porównania a 385/65 22,5??

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 09 lip 2020, 10:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja od czasu wypadku przekładam 385/65 na naczepę do 200 tysięcy, wtedy mają jeszcze 10-11 mm tyle że barki już wiadomo podfazowane....
Wtedy co mi wystrzeliła to miały coś 365 tysięcy i 6-8 mm, ale jak widać ryzyko jest spore dojeżdżać przody do końca... Dlatego według mnie jest nieporozumieniem używać 315/70 bo albo trza ryzykować do końca, albo w połowie zużytą oponę wyrzucać jeśli kogoś na to stać... A tak wpada 385 na przód, dwie stówki i do naczepy dożywocie, święty spokój bezcenny a i opona wykorzystana w 100%


Post Wysłano: 09 lip 2020, 10:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

W tym temacie ja nie przeciągam w jedną czy w drugą stronę bo to zależy po pierwsze od docelowgo zastosowania a po drugie preferencji - ile kierowców tyle opinii, trzeba po prostu podać spostrzeżenia a wybór zostawić każdemu z osobna :
-to co napisałeś o wystrzale/wypadku to się nie zgodzę, zagrożenie i tu i tu takie samo
-ale tak jak podałeś ekonomia wykorzystania na naczepie jak najbardziej
-poza drogą zdecydowanie mniej zapada się szeroki (wanny, drewno, las, budowa)
-po białym zdecydowanie wąski lepiej gryzie, większy nacisk jednostkowy
-wyrwać szerokiego z koleiny czasem można osiwieć w kilka minut :mrgreen:
-dodatkowe obciążenie nad szoferką typu HDS to tylko szeroki
i wiele innych:
komfort prowadzenia, hamowanie, stabilność w zakręcie, naciski, przebiegi, opory, po w końcu wygląd bo o ile 55 z przodu dobrze wygląda do 70tki na napędzie o tyle 65 z przodu do 70tki na napędzie już tak sobie jednemu przeszkadza innemu nie itd itd
więc ten temat trzeba indywidualnie rozpatrywać po rzetelnej informacji za i przeciw
Cytuj:
Jakie przebiegi osiągacie na oponach 315/70 r22,5 na osi prowadzącej u siebie(marka opon)?? ma ktoś sensowne porównania a 385/65 22,5??
zdecydowanie przebieg większy na szerokim w stosunku do wąskiego przodu. Różnica tym większa im tańsza opona. Opony z półki top wykazują już zbliżone przebiegi ale mimo wszystko na korzyść szerokiego co do samego przebiegu.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 09 lip 2020, 11:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

No tym zagrożeniem bym się kłócił, to nie jest bardziej pewna opona dwu letnia 200 przebiegu niż czteroletnia pod 400???
Dla mnie teraz liczy się żeby przednia opona była w miarę nowa. Na 315 dojeździć do końca bym się już bał, a co z tym zrobić potem skoro zostało 20-30% opony?


Post Wysłano: 21 lip 2020, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

@pneumaster jakies opinie o hankooku al10 eco plus... ? 315/70 22,5

u mnie 235tys, lewa
Obrazek

prawa, amortyzatory zmieniane niedawno czy poporstu guma wyjechała swoje i tyle?

Obrazek


Obrazek


Obrazek

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 22 lip 2020, 0:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Opona przyzwoitej klasy, taka średnia półka. Widać, że ani nie rotowana od założenia ani nawet koła nie przekręcone. Jak zamontowane tak jeździła. Te spływania to często przegrzanie tyle, że AL10 nie powinna mieć problemów z oddaniem ciepła. Składowych może być kilka nałożonych na siebie, waga + słaba kontrola ciśnień co nie zmienia faktu, że gdybyś choć je przekręcił stronami po 100tkm to zrobiłaby teraz 50tkm więcej. Pod jakim to autem jeździło i w jakich warunkach/trasach? Wygląda jak sporo hamowań na krętych drogach. Często takie zużycie pojawia się przy małym luzie na zaczepie królewskim. Możesz tego nie czuć ale wtedy tył ramy lekko "pływa" a to przenosi się na pojedyncze koła najbardziej. Generalnie mają dość.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 22 lip 2020, 9:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

zamienione stronami były przy ok 150tys może mniej może więcej nie pamiętam, ale tylko tydzień bo sie jeździć nie dało w ogóle, taony to to auto wozi przez 70% życia na tych oponach 5t, ciśnienie pilnowane na 8,5, teraz mam dobite ponad 9, auto to volvo fh, trasy, przedtem zachód niemcy be nl, obecnie od roku jazda po pl

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 22 lip 2020, 9:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

To jeśli w aucie wsio ok to weź je reklamuj bo tak to nawet chińska nie pracuje. Przy 5t to ona powinna 400tkm zrobić. Coś jest nie tak.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 22 lip 2020, 9:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

po 2 czy tam 3latach ktoś uzna gwarancje na opony? :roll:

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 22 lip 2020, 10:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

To ja może streszczę te pierwsze Pneumusiowe wypociny: Nie wiem, czemu się tak stało, ale jako pirszy gumiorz RP, coś muszę nasmarować elaborat, standartowo czepiajac się ciśnień, a jako zalecenie dam porade "za dużo hamujesz na krętych drogach" :lol: :lol: :lol: .
To ostatnie to hit zresztą.

Od siebie dodam tyle, że to pewnie jakaś wada opony, konkretnie mieszanki, lub budowy.
Edler ostatnio pokazywał zdjęcie naczepówki podobnie wybranej, i w sumie diagnoza była "ten typ tak ma".

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 22 lip 2020, 14:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Mi w pierwszym samochodzie jeszcze bardziej poleciały bridge i potem się okazało że to zwrotnice....


Post Wysłano: 22 lip 2020, 18:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Jest to możliwe, teoretycznie. Jednak ja miałem wozy gdzie kierowca wyrżnął drążkiem poprzecznym tak, że auto zrobiło się rozbieżne, i po miesiącu wyraźnie scięło opony od środka, i było to równe zużycie, płynnie przechodzące od środka do zewnątrz, a nie wybrana jedna lamelka (to się nazywa lamelka?).

Poza tym, ja coś słyszałem, że w tym volvie nie długo wcześniej była robiona geometria w serwisie.
Przyzwoite serwisy nie robią geometrii, jeśli w układzie są luzy, bo to zwyczajnie nie ma sensu.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 22 lip 2020, 22:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
To ja może streszczę te pierwsze Pneumusiowe wypociny
no popatrz a ciebie nie zapytał, najwazniejszego z największym doświadczeniem. Słabo to wyszło.....znowu. Jakby się zwrócił do ciebie dostałbyś głos a tak to czasem lepiej sobie pierdnąć niż się odezwać.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 23 lip 2020, 10:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

@Pneumaster, zapytałem Ciebie bezpośrednio bo ponoć prowadzisz statystyki zapiski, serwis dmuchania posprzedażowego itd. to może nawet przez przypadek sie spotkałeś z podobnym problemem, no i ładnie zdania ubierasz :D jak @kierownik wspominał geometria robiona była w serwisie volvo jakoś marzec kwiecień może luty, nie mam zapisków a FV nie chce mi sie szukać, czyli reasumując krótka i na temat to wina mieszanki tak jak sobie w duchu po ciuchu sądziłem, dobra ale @Pneumaster nie odpowiedziałeś mi jako autoryzowany serwis czy uznają mi wadę opony po 2,5roku :?: bo to w sumie dla mnie jest najważniejsze teraz a nie zakręty w prawo czy lewo, lub minimalny luz na siodle :roll:

EDIT
@davo prócz wydzieranych opon, są jeszcze jakieś objawy "zwrotnic"?

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 23 lip 2020, 11:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Podnieś koło i poruszaj w osi pionowej. Jak jest luz to albo łożysko albo zwrotnica.


Post Wysłano: 23 lip 2020, 14:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

no i pewnie cos stuka, ale zawsze można pogłośnić radio

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 lip 2020, 15:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
@Pneumaster, zapytałem Ciebie bezpośrednio bo ponoć prowadzisz statystyki zapiski, serwis dmuchania posprzedażowego itd. to może nawet przez przypadek sie spotkałeś z podobnym problemem, no i ładnie zdania ubierasz :D jak @kierownik wspominał geometria robiona była w serwisie volvo jakoś marzec kwiecień może luty, nie mam zapisków a FV nie chce mi sie szukać, czyli reasumując krótka i na temat to wina mieszanki tak jak sobie w duchu po ciuchu sądziłem, dobra ale @Pneumaster nie odpowiedziałeś mi jako autoryzowany serwis czy uznają mi wadę opony po 2,5roku :?: bo to w sumie dla mnie jest najważniejsze teraz a nie zakręty w prawo czy lewo, lub minimalny luz na siodle :roll:

EDIT
@davo prócz wydzieranych opon, są jeszcze jakieś objawy "zwrotnic"?
dlatego własnie uważam że Hankook to przyzwoita półka średnia i nie zużywa się standardowo tak szynowo jak wskazałeś. Stąd też poszukiwania w aucie po sugestie nawet co do zaczepu królewskiego co mocno przeszkadza kierownikowi nie wiem dlaczego. Były przypadki przestawionej osi na naczepie na cybantach i ta też ciągnęła przód na jedną stronę. Były przypadki złego magazynowania opon bo znam i serwisy i już po zakupie u użytkowników gdzie opony leżą pół roku w zaolejonym kanale a po takim czasie zmienia się właściwość gumy.
Oczywiście nie można pominąć wady produkcyjnej więc ściągnij sobie z neta kartę gwarancyjną Hankooka (ja nie jestem autoryzowanym Hankooka), standardowo na opony jest 5 lat gwarancji na nowe i 3 lata na bieżnikowane w fabryce licząc od daty produkcji.
Jaki błąd popełniłeś? Nie dałeś szans po przekręceniu stronami pokazać drugiej oponie czy to wina opon czy auta na jednej stronie. Gdybyś oprócz stronami obrócił jeszcze na felgach dałoby się na tym jeździć choć chwile na złapanie czy ów problem wychodzi na drugiej oponie na tej stronie czy nie.
Ale jeśli w tej chwili ważniejsze dla Ciebie zamiast uchwycić problem to czy reklamacja przejdzie czy nie to Ci powiem, że gwarancja jest tyle warta kiedy przejdzie albo nie :mrgreen:
Chłopie nooo weź proszę Cię mam Ci odpowiedzieć on line czy uznają Ci gwarancję czy nie? Obiecuję Ci że może rozpatrzą albo nie :mrgreen: weź gadaj ze swoim sprzedającym. Jak to handlarz a nie serwis to Ci mogę powiedzieć już dzisiaj jak to się skończy.
Ale żebyś nie odczuł, że olewam to podpowiem do gwarancji dołącz kwit z geometrii będą wiedzieć, że z byle kim nie gadają a i że poważnie podchodzisz do problemu a raczej nie odpuścisz.

Geometria była na wiosnę robiona w Volvo? Coś chyba nie opowiadasz do końca wszystkiego. Jeśli była robiona to coś było nie tak czy było OK. Jak było nie tak to oponę "spływało" wcześniej a później już efekt domina. Chcesz mi powiedzieć że na wiosnę opony były w idealnym stanie na tyle że Volvo tego nie zauważyło a posypały się w ten sposób w 3 miesiące. Jeśli to powstało w 3mce to ta zawiecha żyje własnym życiem, jeśli było wcześniej to jak wyżej efekt domina.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Ostatnio zmieniony 23 lip 2020, 15:24 przez PNEUMASTER, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 23 lip 2020, 15:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Mi w pierwszym samochodzie jeszcze bardziej poleciały bridge i potem się okazało że to zwrotnice....
tez obstawiam problem na aucie a być może i na naczepie. Ale są ważniejsze sprawy niż rozklekotana zawiecha. Ważne czy reklamacja przejdzie. :mrgreen:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 23 lip 2020, 16:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

@Pneumaster odstaw kiełbasę, bo widzę że jak ktoś ma inne zdanie niż Ty to już problem, no ale co człowiek to inaczy widać. Młody jestem mało wiem, ucze się dopiero, ale przynajmniej to wiem, Ty za to "madry" widzę że chej, tylko pamiętaj by z tyłu Ci nie brakło. Ale do sedna:

Geometria była robiona bo były zmieniane drążki kierownicze, autem jeżdżę sam, transport mi nie wychodzi bo Januszem nie jestem, wiec o zawieszenie nie musisz się martwić akurat, Wsie inne oponki, os ciągnąca m729 elegancko równo sie zużywają, naczepa r168, i remix na środkowej wsio równo bez jakiś bocznych zużyć, spływań ścięć itd.

A o gwarancję pytam no bo przecież ponoć wybitnym serwisem jesteś więc teoretycznie powinieneś mieć wiedzę "głębszą" co do reklamacji i innych tym podobnych syt. ale jak widać zajarzyć ocb i podpowiedzieć sensownie to tak średnio, ale za to pięknie napisać a i owszem :mrgreen:
Poza tym ja płacę za te opony, kupuję chciałbym mieć przedmiot sprawny, a jeśli tego wymaga by mi uznali gwarancję.

A i gdyby to miała nie być wada opony to z chęcią chciałbym dojść do tego co to jest, ale te sugestie o "hamowaniu w lewo czy prawo" to tak trochę słabo mnie się wydaje, zaznaczam mi się wydaje a Ty wiesz napewno :/

_________________
:mrgreen:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 5 z 16 [ Posty: 309 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 716 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: