Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 kwie 2018, 17:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

pisałeś że intercoler szczelny - sprawdzałeś na pojeździe czy wymontowałeś - może czujnik doładowania przekłamuje?
a jak z adblue - działa czy odłączyłeś może filtr brudny?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 19:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Wiem że pewnie nie pomogę. Actros mp3 2544 Tandem jazda po kraju w jedną stronę 24 tony w druga pusto trasy do 300km dziennie spalanie średnie około 36 litrów. Sprawdzaliście wtryski?? Podawanie paliwa itp?? może wrzucić go na komputer ,żeby wam wszystko sprawdzili. Po zagrzaniu ma odpowiednią temperaturę ?? Miałem przypadek , że nie potrafił się dogrzać i więcej palił. Wiadomo w naszym MP nie ma wskaźnika na desce więc mało kto na to patrzy :)

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 22:31
Posty: 21
GG: 0

Intercooler byl wymontowany, sprawdzony „na stole”, co do czujnika ciśnienia musiałbym podmienić go, adblue normalnie pobiera, około 80-85 litrów na 5500 km, filtr wymieniany od adblue naturalnie.

Wtryski sprawdzane nawet 2 razy, korekcje tak jak pisałem na jedyn cylindrze 0,9 % korekcji, reszta poniżej. Temperaturę łapie normalnie 90 stopni bez problemu.


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Zgadywać na pałę to możemy tu bardzo długo.
Bez diagnostyki komputerem podczas jazdy chyba nic mądrego się nie wymyśli.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 22:31
Posty: 21
GG: 0

Jutro moge podjechać do znajomego na diagnostykę komputerem delphi lecz on juz raz podłączał i nic nie wykrył, jaki parametr sprawdzic dokladnie podczas jazdy ? Moge cos tam wrzucić na forum jak juz bede miał


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ja bym zwrócił uwagę na czujniki temp. Może któryś wariuje, i one są takie że raz będzie dobrze, raz źle.
A tak to to co zwykle, wtryski, ciśnienie doładowania, kompresja.
Nie znam się na Actrosach. Ale coś musi wyjść.
Tylko komputer i komputerowiec musi być dobry.
Te texy, i inne, czasem nie mają możliwości odczytu wszystkich parametrów.
Serwisowym za to, zrobisz wszystko.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 22:31
Posty: 21
GG: 0

Ten test kompresji jest dosyc wiarygodny ?


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 20:32

Moja rada - jeśli już jedziesz na SERWIS to zgłaszaj auto na diagnostykę pod kątem dużego spalania. Nie żadne usterki układu paliwowego, czy inne cuda.
Był u nas jeden Actros (MP1), który niemiłosiernie palił. Poszedł na serwis Mercedesa i zgłoszony na usterkę układu zasilania. Podpięli komputer i nic nie wyszło. A sprawa skończyła się na tym, że był nieszczelny układ dolotowy (intercooler, przewody) oraz pęknięte kompensatory, o których pisałem wcześniej.

Dlatego jeśli pełna diagnostyka to tylko komputerem serwisowym i do tego diagnostyka pod kątem spalania a nie jakiejkolwiek usterki.


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 22:31
Posty: 21
GG: 0

Ogolnie samochod serwisujemy sami, ale wlasnie ze względu na bezradność pod katem diagnostyki okolicznych niezależnych serwisów byl taki pomysł zeby podjechać do aso do lublina na pełna diagnostykę.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2018, 21:15
Posty: 1

Koledzy przerabialem temat wysokiego spalania w actros ie przyczyna sa wtryski trzeba poprostu wyciagnac i dac na maszyne do sprawdzenia komputer z korekcjami przeklamuje. Przerobiłem temat wymienilem nawet intercooler i kilka innych rzeczy. U mnie lezala przyczyna najpierw w pompie ktora dawala za malo ciśnienia (to akurat pokaze komputer) ale wtryski w nich to podstawa i nie dajcie sie zrobic w zadne mycie tylko odrazu wymiana koncowek i podkladek koszt okolo z robocizna 2000zl i mnie actros z 38-40l spad 27 - 31 na Włochy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: