Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 wrz 2017, 15:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 wrz 2017, 20:34
Posty: 8
Samochód: DAF105 Olejak ;)

Witam mam problem z Dafem 105.410 z 2007r
Auto na pusto (trasa 500km) spalił 23l/100km
Załadowany (13ton) i powrót pusty, trasa całkowita (350km) spalanie mierzone to aż 37l/100km to trochę przy dużo. Komputer pokazuje że spalił 32.5l/100km
Auto nie ma problemów z rozruchem, silnik pracuje równo bez falowania obrotów.
Wskaźnik ciśnienia turbiny pokazuje przy pełnym obciążeniu max 1.5 bara (nie za mało trochę?)
Moje pytanko do czego tu zajrzeć dlaczego tak dużo spala moje auto?
pytanko na marginesie ile zużywa paliwa webasto ?


Post Wysłano: 16 wrz 2017, 16:12
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

2007r. To pewnie przebieg ponad milion albo blisko w tych granicach. To co mogę podpowiedzieć to:

1. Turbo ma już słabe ładowanie 1.8 powinno być. Można zrobić obrót na cięgnie ale jak turbo nie zmieniane to tylko szybciej go załatwisz. Zatem proponuję sprawdzić i zmienić póki nie wysrało się na drodze.

2. Mozna sprawdzić zawory i je wyregulować.

3. Jeśli ci kopci przy odpalaniu na zimno to sprawdźcie wtryski. Przy przebiegu z milionem na przodzie albo okolicach mogą już lać.

Webasto jeśli masz mokre to na początek nawet 0.8L/h na rozruchu potem gdzoeś do 0.5-0.6L/h. Jeśli suche to nie wiem ale z pewnością mniej i nie na tyle by tak podniósł normę.

Ps. Jak masz go podkręconego na tacho to też będziesz miał inne spalanie.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 16 wrz 2017, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 gru 2012, 19:45
Posty: 270
GG: 11788624
Lokalizacja: BSK/BI

A kto jest kierowcą?


Post Wysłano: 16 wrz 2017, 17:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 wrz 2017, 20:34
Posty: 8
Samochód: DAF105 Olejak ;)

Kierowcą jestem ja czyli właściciel auta :) więc paliwo na boki nie ucieka.
Przebieg auta to 1.3mln
turbo ponoć było zmieniane przy 500tyś
Chodzi o podkręcenie tej dzwigienki co idzie od gruszki? mocno podkręcic?
Co do zaworów to nie zaglądałem i pewnie dawno nie było dotykane..
dzisiaj zmieniłem filtr powietrza na Hengst. może coś to da, odkręcałem również czujnik doładowania żeby zobaczyć czy nie zabrudzony, ale jest w porządku.
Co do odpalania rano to nie ma mowy o dymieniu, wogóle nic nie puści.. pompki nie wiem jakie powinien mieć ale ma delphi więc pewnie zmieniane były (kiedy to było też nie wiem. )
Co do webasta to jest suche zresztą w dafie 105 nigdy nie widziałem mokrego.. ale może są takie
Może mieć wpływ olej na zużycie paliwa? co prawda jest wlany ''MOBIL 2000 Diesel'' gdzie nie popieram tego oleju i za około 2-3tyg bedzie wymiana na jakiś LOW SAPS (możliwe że wolf który oferuje OPOLTRANS), Olejak ponoć był robiony, z tego co przedstawił mi sprzedający tą maszynę twierdzi że bierze około 7l na 10tyś/km, ja się z tym pogodziłem bo wiadomo ma swoje lata i tyle może brać


Post Wysłano: 16 wrz 2017, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
1. Turbo ma już słabe ładowanie 1.8 powinno być.
Ani mnie nie strasz... :shock:
Cytuj:
Co do zaworów to nie zaglądałem i pewnie dawno nie było dotykane.
Dobrze by było sprawdzić, bo Daf zaleca co 300-500 tys km
Cytuj:
dzisiaj zmieniłem filtr powietrza na Hengst.
Nie wiem, czy to był dobry pomysł...starzy wyjadacze, nawet ci którzy zakładają do Dafów tanie/ używane części to filtry zakładają oryginalne, a już na pewno się to tyczy filtra paliwa


Post Wysłano: 16 wrz 2017, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Wedlug serwisanta ebesprecher d4 na rozruchy przy duzym obciazeniu do 2l/h potem okolo 0.5.


Tak na marginesie moze glupota ale dywanik pod pedal hamulca nie podwija ci sie czasem

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 16 wrz 2017, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 wrz 2017, 20:34
Posty: 8
Samochód: DAF105 Olejak ;)

niee dywaniki leza w porzadku. . Fajne auto mi sie trafiło tylko te spalanie do bani.. bo tak nie powinno być


Post Wysłano: 16 wrz 2017, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

to nie jest auto to daf

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 17 wrz 2017, 8:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bzdury piszecie eberspacher d4 według instrukcji zależnie od mocy grzania zużywa od 0,13 do 0,51 litra paliwa na godzinę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 wrz 2017, 10:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 wrz 2017, 20:34
Posty: 8
Samochód: DAF105 Olejak ;)

Jak dokładnie sprawdzić Viskoze? czy nie huczy ze wzrostem obrotów auta na zimnym aucie? jeszcze mam takie coś że delikatnie faluje mi wskazówka od temperatury raz jest delikatnie(1-2mm) powyżej połowy wskaźnika a czasami poniżej wskaźnika (1-2mm) Ponoć w dafie trzeba wyjać i przemyć dobrze chłodnice.. ale nie wiem czy może visco szaleje.. (jeżeli chodzi o temperaturę to auto się nie grzeje, płyn jest nie ubywa bez zabarwienia.)


Post Wysłano: 17 wrz 2017, 10:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Zapał grota, zaskoczy z załączonym wisko. Daj obroty na 1000, po 2 -3 min tak jak by ucieknie. To wiskoza siewylaczy.
Tak przynajmniej jest w Volvie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 17 wrz 2017, 11:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W większości klamotów w których olej załącza visko wentylator ciągnie po odpaleniu silnika gdyż olej spływa nadu w visko na wyłączonym silniku i po włączeniu silnika visko ciągnie wentylator aż do momentu aż siła od środkowa wypchnie olej na zewnątrz kanałów które przenoszą napęd za pomocą lepkiego oleju

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 wrz 2017, 13:49
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Z wiskozą dobrze gadają chłopaki. Zapomniałem o tym ojciec miał w swoim na początku odbioru to nawet 42L wdupił na 100km. Odpal gruza na zimno i podkręć obroty do 1k i nasłuchvj. Po pewnym czasie wycie wiskozy powinno ucichnąć. Jak ciągle wyje to znakiem, że jest walnięta.

Sergiej, takie wytyczne są. U mnie na nowym turbo zrobili jeden obrót na cięgnie to teraz mam pod 2.0 ciśnienie. Ale tak 1.9 trzyma.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 17 wrz 2017, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 wrz 2017, 20:34
Posty: 8
Samochód: DAF105 Olejak ;)

A ten obót na turbo mam wkręcać czy wykręcać? żeby przypadkiem nie osłabło auto a w trasie nie chce mi się kabiny zadzierać.
Ile zapłaciłeś za nową turbine?
Ta gruszka to kierownica zmiennej geometrii czy zawor upustowy? to ma pracowac lekko czy z oporem?


Post Wysłano: 18 wrz 2017, 6:32
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Auto nie jest moje tylko szefa a w zasadzie banku bo leasing. Ja tym gruzem tylko jeżdżę więc w jakiej cenie to nie wiem. Cena chyba w granicach +/- 1kzł ale nie dam ręki uciąć. Wiem, że ciśnienie reguluje się tym cięgnem ale czy wkręcając czy wkręcając to nie wiem. Jednakże nie wiedząc w jakim stanie masz turbinę zamiast polepszyć możesz przyśpieszyć dokończenie jej żywota. Jak dobrze pamiętam mechanika to przy nowym turbo idzie łagodnie dźwignia jednak z czasem może się zapiec i na siłę lepiej nie kręcić. Wtedy trzeba całe turbo wyciągać, żeby podkręcić doładowanie. Osobiście jako kierowca najpierw sprawdziłbym czy wiskoza nie jest padnięta a potem w jakiej kondycji jest turbo. Jeśli obie rzeczy okażą się padnięte to siłą rzeczy będziesz musiał wymienić. Potem wyregulować zawory i sprawdzić czy jest różnica. Jeśli to nie pomoże to stawiałbym na wtryski.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 18 wrz 2017, 9:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1275
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

W Dafie wielkiej filozofii nie ma. Wywal filtr powietrza i wstaw oryginalny, sprawdź PLDki i wtryski.


Post Wysłano: 18 wrz 2017, 12:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 wrz 2017, 20:34
Posty: 8
Samochód: DAF105 Olejak ;)

Sprawdzałem visko i po 1minucie pracy na obrotach około 1200(ustawione na tempomacie) się ładnie wyłączyło.. więc raczej ten element jest dobry..
Dzisiaj bede miał program Delphi Truck to sprawdze parametry wtrysków, pompy, turbiny itp.


Post Wysłano: 18 wrz 2017, 20:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 wrz 2017, 20:34
Posty: 8
Samochód: DAF105 Olejak ;)

Wykonałem dzisiaj pomiary i jedynie co mi się wydaje nie normalne to ciśnienie paliwa pokazuje 18,5bara na wolnych obrotach. Gdzie powinno być 5bar
natomiast robiłem automatyczny test osiągów cylindra bądź test sprężania to wypadł bardzo pozytywnie.
Test osiągów cylindra:
1cyl = 100%
2cyl = 99,7%
3cyl = 98,9%
4cyl = 99,7%
5cyl = 99,7%
6cyl = 99,2%

Test sprężania:
1cyl = 99,6%
2cyl = 99,4%
3cyl = 100%
4cyl = 99,6%
5cyl = 99,9%
6cyl = 99,9%


Post Wysłano: 18 wrz 2017, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Tez mialem ten sam problem w moim z 2008 roku. Pił niemiłosiernie i olej silnikowy i napedowy. Wymianialem filrry na oryginalne, podstawe filtra paliwa, pompke wstepna paliwa itp... nic to nie dalo. Zregenerowalem wtryski, turbo i remont silnika. Spalanie spadlo do max 30/100


Post Wysłano: 20 wrz 2017, 15:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 wrz 2017, 20:34
Posty: 8
Samochód: DAF105 Olejak ;)

Znajomy powiedział że czujnik paliwa i oleju są takie same i żeby zamienić je miejscami. Tak też zrobiłem i teraz ciśnienie paliwa wskazuje na 3.7bara na wolnych obrotach.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: