Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 sty 2017, 12:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

Witam. posiadam Scanie 164 v8 i dziwny problem. Auto nie ma takiej mocy jaką powinno mieć i dużo pali (39-42). Jak woziłem jesienią zeszłego roku betony na budowę S-3 to spalanie ok 39-42. Jak później woziłem kartony to spalanie najmniejsze wyszło mi 32,5. Moc nie jest taka jak powinna być bo ostatnio wyjeżdżałem z parkingu (ok 18 T ładunku) za mną wyjechało Volvo 420 z chłodnią i miał (24T) mimo że starałem się mu uciec to i tak wyszedł na lewy i pogonił do przodu. Już brakuje mi sił na to auto.
Mam je od zeszłego roku ale historie znam od nowości, jako 4 latek został sprowadzony z Danii od zaprzyjaźnionego przewoźnika a następnie przez 10 lat jeździło w spedycji z którą współpracuje a którą prowadzi moja kuzynka (dlatego mam 100% pewności co do wcześniejszego spalania).
Co wymieniłem.
W pierwszej trasie padł alternator, a w drugiej trasie smok wciągnął kawałek folii która zatkała zaworek w pompie paliwowej zębatej, auto nawet na pusto nie chciało się zbierać. w starym roku mam wymienioną pompę na nowa oryginalną z serwisu, zaworek przelewowy na listwie także nowy oryginalny. żadnej poprawy. wymieniłem też wtryski na regenerowane w Niemczech (sam je sprowadzałem) i teraz trochę moc wróciła ale tylko trochę i auto przestało nadmiernie dymić no i już nie wywala błędów pompowtrysków. Turbo suche, nie puszcza oleju, wszystkie rury, dolot i IC też suche. Mam zegar ciśnienia turbo w kabinie(oryginalny) i niepokoi mnie tylko to że nawet z ładunkiem pod górkę jak depnę to wskazówka wychyla się do połowy. Przekracza trochę połowę ale dopiero gdy auto przy obciążeniu ma ok 1850 obr. A według mnie to przy obciążeniu już przy mniejszej ilości obrotów powinno dochodzić na maxa czyli do czerwonego pola.

Proszę o pomoc jakieś wskazówki albo sugestie, bo już mi brak słów a jestem miłośnikiem serii 4 i V8 dlatego nie mam zamiaru sprzedawać:(

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Nie chcę źle wróżyc, ale skoro jest jak piszesz, to może motor ma już przedmuchy.. Zdrowe wszsytko, szczelny motor to turbina powinna się domykac przy depnieciu w pedał gazu w ciągu kilku sekund i nie zależnie czy pusto czy pełno (oczywiście na wyższych biegach). Ile to ma realnie nalatane ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

Też początkowo myślałem ze motor THE END, ale po kontroli komputerem i manometrami okazało się ze silnik ma tylko o kilka dziesiątych procenta odchyłki na kompresji także silnik ok, przedmuchów brak a na kulane realnie 1 896 000,
Co do turbiny to ona nie ma geometrii wiec nie zawsze będzie pompować na maksa. Jak silnik ma lekko to ona nie będzie i nie powinna nawet za bardzo pompować ale gdy jest zapotrzebowanie to powinna w moim przekonaniu pompować na maksa a tak nie robi:/ ale nie bardzo mam ochotę wymienić turbo na nowe tylko po ty by sie przekonać ze to nie to. bo tak miałem z pompą paliwa

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Dziurawy dolot, lub padnięte sterowanie turbiną.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Czujnik ciśnienia doładowania. Podmień na próbę z innego auta. To dość częsta usterka w serii 4.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

Cytuj:
Dziurawy dolot, lub padnięte sterowanie turbiną.
Ta turbina nie ma sterowania, dziurawy dolot a spalanie potrafi zejść na 32,5??
[EDIT]
Cytuj:
Czujnik ciśnienia doładowania. Podmień na próbę z innego auta. To dość częsta usterka w serii 4.
Był podmieniany wcześniej i żadnej różnicy, a na kompie nie wyszło że coś z nim nie tak.

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 16:27 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę nie pisać posta-pod-postem, lecz korzystać z funkcji "Zmień"


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Na wskaźnikach masz za niskie ciśnienie doładowania, wóz jest slaby. Przecież to oczywiste że jest albo dziurawy dolot, albo uwalona turbina.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

Cytuj:
Na wskaźnikach masz za niskie ciśnienie doładowania, wóz jest slaby. Przecież to oczywiste że jest albo dziurawy dolot, albo uwalona turbina.
Hm.. no w 100% to nie mam sprawdzonego dolotu tylko wiem ze jest suchy. a jak sprawdzic cały dolot bez rozkręcania wszystkiego i wyjmowania IC?? ma ktoś jakiś patent??

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Odkręcasz elastyczne węże od intercoolera, zaślepiasz deklami zrobionymi np. ze starych tłoków, w jednym wkręcony wentyl od kół i pompujesz tak na 2atm.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

Zrobiłem dzisiaj tak jak kazaliście i masakra. W IC jest dziura fi 6:)
Pytanko teraz jak najlepiej wyjać IC żebym za dużo czasu nie marnował:)??

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

W Scanii 4 żeby wyjąć IC trzeba zdemontować ławkę, barierke z siatka co jest pod maska. Podnieść kabinę porozkręcać przewody z IC i wyjmować dołem. Na dole z lewej i prawej stronę są nakretki M8 musisz je odkręcić.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

Cytuj:
W Scanii 4 żeby wyjąć IC trzeba zdemontować ławkę, barierke z siatka co jest pod maska. Podnieść kabinę porozkręcać przewody z IC i wyjmować dołem. Na dole z lewej i prawej stronę są nakretki M8 musisz je odkręcić.
Jeśli dołem to znaczy że kanał potrzebny??

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Nie, jak dźwigniesz kabinę na maxa to wyjmujesz go w stronę zderzaków. Przechodzi pod drążkiem kabiny. Jak wyjmiesz IC to będziesz miał dosjcie do umycia chlodnicy(może być uwalona, zawalona syfem zwłaszcza w dolnych partiach), to wtedy masz fajny dostęp.
Ps jak masz chlodnice klimatyzacji będziesz musiał ja jakoś podwiesić, żeby nie przeszkadzała Ci w wyjęciu. Po podniesieniu maski masz po bokach czarne blaszki na klucz 12 będziesz musiał je odkręcić.


Ostatnio zmieniony 19 sty 2017, 21:44 przez soundtrack, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

a chłodnica klimy nie bedzie zawadzać??

i wszystko na podniesionej kabinie??

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Jak podwiesisz to nie będzie przeszkadzać. Kabine najlepiej na maxa podnieść.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

A wiec zdam relacje. Dziękuje za podpowiedzi z IC, poszło bez problemu. okazało się że była jedna dziura fi 5. IC naprawione, dolot sprawdzony ale różnicy brak. Czy turbina która nie bierze oleju i która ma całe łopatki może być uwalona??

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Ile teraz pompuje ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

no własnie bez zmian , pod obciążeniem tylko około 1/3 zielonej skali na wskaźniku, a dzisiaj podpiąłem sobie uniwersalny manometr ze skalą od -0,3 do 2,5 i na wolnych jest 0 a po dodaniu gazu robi się podciśnienie ok -0,2 . Co jest grane?? tzn że turbo w ogóle nie pompuje??

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
no własnie bez zmian , pod obciążeniem tylko około 1/3 zielonej skali na wskaźniku, a dzisiaj podpiąłem sobie uniwersalny manometr ze skalą od -0,3 do 2,5 i na wolnych jest 0 a po dodaniu gazu robi się podciśnienie ok -0,2 . Co jest grane?? tzn że turbo w ogóle nie pompuje??
może to -0,2 jest przed turbiną :D .

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Turbina na postoju praktycznie nie pompuje, tak ma byc.
Najlepiej jest załadować, i pod jakieś wzniesienie dać w palnik.
Lub na pusto, na wysokim biegu przytrzymać hamulcem kilka sekund aż bedzie czuć że silnik ciągnie pełną parą.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: