Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 maja 2016, 17:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Chciałem zwrócić waszą uwagę na pewne zagadnienie.Byłem świadkiem naprawy układu zasilania man-a w którym zaczęły robić się problemy z paliwem.Otóż przyjechała firma zamontować sondę w zbiornik.przyłożył szablon wywiercił otwory itd.niby wszystko w porządku z wyjątkiem tego że opiłki + pół wiertła po wierceniu które wpadły do zbiornika nie zostały z niego usunięte.Po roku auto stanęło na (awaria systemu sterowania) opiłki zassało przez filtr przedostały się do pompy wysokiego ciśnienia.U nas skończyło się tylko wyjęciem zaworku i przedmuchaniem całego układu.koszt nie był duży.Ale mechanik mówił że jeśli ma ktoś aluminiowy zbiornik paliwa i jest w nim wiercone to opiłki amelinium potrafią dojść nawet do wtrysku.Także zwróćcie uwagę bo szkoda waszej pracy i kasy.Czeka mnie jeszcze płukanie zbiornika :/


Post Wysłano: 19 maja 2016, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Chciałem zwrócić waszą uwagę na pewne zagadnienie.Byłem świadkiem naprawy układu zasilania man-a w którym zaczęły robić się problemy z paliwem.Otóż przyjechała firma zamontować sondę w zbiornik.przyłożył szablon wywiercił otwory itd.niby wszystko w porządku z wyjątkiem tego że opiłki + pół wiertła po wierceniu które wpadły do zbiornika nie zostały z niego usunięte.Po roku auto stanęło na (awaria systemu sterowania) opiłki zassało przez filtr przedostały się do pompy wysokiego ciśnienia.U nas skończyło się tylko wyjęciem zaworku i przedmuchaniem całego układu.koszt nie był duży.Ale mechanik mówił że jeśli ma ktoś aluminiowy zbiornik paliwa i jest w nim wiercone to opiłki amelinium potrafią dojść nawet do wtrysku.Także zwróćcie uwagę bo szkoda waszej pracy i kasy.Czeka mnie jeszcze płukanie zbiornika :/
ciekawe jak opiłki przedostaną się przez kilka warstw papieru filtrującego?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 maja 2016, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Cytuj:
Chciałem zwrócić waszą uwagę na pewne zagadnienie.Byłem świadkiem naprawy układu zasilania man-a w którym zaczęły robić się problemy z paliwem.Otóż przyjechała firma zamontować sondę w zbiornik.przyłożył szablon wywiercił otwory itd.niby wszystko w porządku z wyjątkiem tego że opiłki + pół wiertła po wierceniu które wpadły do zbiornika nie zostały z niego usunięte.Po roku auto stanęło na (awaria systemu sterowania) opiłki zassało przez filtr przedostały się do pompy wysokiego ciśnienia.U nas skończyło się tylko wyjęciem zaworku i przedmuchaniem całego układu.koszt nie był duży.Ale mechanik mówił że jeśli ma ktoś aluminiowy zbiornik paliwa i jest w nim wiercone to opiłki amelinium potrafią dojść nawet do wtrysku.Także zwróćcie uwagę bo szkoda waszej pracy i kasy.Czeka mnie jeszcze płukanie zbiornika :/
ciekawe jak opiłki przedostaną się przez kilka warstw papieru filtrującego?


też nie wierzyłem -aluminiowe opiłki.Droga opiłków aluminiowych czy też kawałków wiór stalowych przedostają się nie natychmiast.trwa to trochę,czasem zły sposób wymiany filtra paliwa może spowodować taką sytuacje.Jutro czyszczenie zbiornika.


Post Wysłano: 20 maja 2016, 18:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Powodzenia w czyszczeniu zbiornika, jak ci się uda wypłukać te opiłki między przegrodami w baku :lol:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 maja 2016, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Chciałem zwrócić waszą uwagę na pewne zagadnienie.Byłem świadkiem naprawy układu zasilania man-a w którym zaczęły robić się problemy z paliwem.Otóż przyjechała firma zamontować sondę w zbiornik.przyłożył szablon wywiercił otwory itd.niby wszystko w porządku z wyjątkiem tego że opiłki + pół wiertła po wierceniu które wpadły do zbiornika nie zostały z niego usunięte.Po roku auto stanęło na (awaria systemu sterowania) opiłki zassało przez filtr przedostały się do pompy wysokiego ciśnienia.U nas skończyło się tylko wyjęciem zaworku i przedmuchaniem całego układu.koszt nie był duży.Ale mechanik mówił że jeśli ma ktoś aluminiowy zbiornik paliwa i jest w nim wiercone to opiłki amelinium potrafią dojść nawet do wtrysku.Także zwróćcie uwagę bo szkoda waszej pracy i kasy.Czeka mnie jeszcze płukanie zbiornika :/
ciekawe jak opiłki przedostaną się przez kilka warstw papieru filtrującego?


też nie wierzyłem -aluminiowe opiłki.Droga opiłków aluminiowych czy też kawałków wiór stalowych przedostają się nie natychmiast.trwa to trochę,czasem zły sposób wymiany filtra paliwa może spowodować taką sytuacje.Jutro czyszczenie zbiornika.
co to znaczy zły sposób wymiany filtra?
jak mechanik brudas to nawet w warunkach laboratoryjnych da się zatrzeć pompę.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 maja 2016, 20:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Dowiedz się jak w manie można wymienić filtr paliwa w sterylnych warunkach a i tak cały syf pójdzie w układ.


Post Wysłano: 20 maja 2016, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Dowiedz się jak w manie można wymienić filtr paliwa w sterylnych warunkach a i tak cały syf pójdzie w układ.

Też wydawało mi się że nic trudnego,odkręcić nakrętkę wyjąć filtr włożyć nowy odpowietrzyć.Zasadniczo dobrze ale żle :( . paliwo które idzie z zbiornika przewodem (w którym jest zawór) do pompki ręcznej a dalej idzie do filtra, należy pierw spuścić paliwo a dopiero pózniej wyjąć filtr.Bo jeśli nie spuścimy paliwa z obudowy filtra to przy wyjmowaniu powstaje zawirowanie które zrusza brud który osadził się w obudowie filtra.I zruszony syf pędzi w przewód który idzie prosto do pompy.ot wszystko.

co do zbiornika to wiem że ma przegrody będę wymontowywał z auta. w


Post Wysłano: 20 maja 2016, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie wiem co ty zezbisz z tą wymianą filtra, chyba że ktoś zezbił przy obudowie filtra paliwa
Odkrecasz pokrywę od filtra ale go odrazu nie wyciagasz, przy odkrecaniu pokrywy otwiera się otwór w dnie obudowy filtra i przez ten otwór spływa paliwo z obudowy do zbiornika paliwa. Taka sama procedura jest przy wymianie filtra oleju.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 maja 2016, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Nie wiem co ty zezbisz z tą wymianą filtra, chyba że ktoś zezbił przy obudowie filtra paliwa
Odkrecasz pokrywę od filtra ale go odrazu nie wyciagasz, przy odkrecaniu pokrywy otwiera się otwór w dnie obudowy filtra i przez ten otwór spływa paliwo z obudowy do zbiornika paliwa. Taka sama procedura jest przy wymianie filtra oleju.
może sie zbyt mocno rozpisałem ale właśnie o to chodziło mi .pierwszy raz spotkałem się z tak wielkim problemem spowodowanym przez sondę i prawdopodobnie złą wymiane filtra.Opiłki dojechały do pompy więc pomyśl sam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: