Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Truck-Man Części Man

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radia



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostWysłano: 12 lut 2017, 10:17 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń
zzx pisze:
czarny1622 pisze:
no własnie bez zmian , pod obciążeniem tylko około 1/3 zielonej skali na wskaźniku, a dzisiaj podpiąłem sobie uniwersalny manometr ze skalą od -0,3 do 2,5 i na wolnych jest 0 a po dodaniu gazu robi się podciśnienie ok -0,2 . Co jest grane?? tzn że turbo w ogóle nie pompuje??

może to -0,2 jest przed turbiną :D .


Nie nie, żarty odstawmy na bok:) takie ciśnienie jest między turbo a głowicami;)



Kierownik pisze:
Turbina na postoju praktycznie nie pompuje, tak ma byc.
Najlepiej jest załadować, i pod jakieś wzniesienie dać w palnik.
Lub na pusto, na wysokim biegu przytrzymać hamulcem kilka sekund aż bedzie czuć że silnik ciągnie pełną parą.


W takim razie sprawdzę na tym manometrze jutro w trasie i dam znac

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Na górę
PostWysłano: 12 lut 2017, 13:27 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 140
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)
Nie znam Scani ale żeby turbina pompowała musi mieć odpowiednią ilość spalin i powietrza. Sprawdź ten trop ,regulacja zaworów ,uszczelki pod kolektorem wydechowym, klapka hamulca silnikowego.Przy sporej nieszczelności ic powinien dymić.Sprawdź też dolot powietrza od filtra do turbiny.Jako ciekawostka kolega jadąc jelczem 415 wyrzucił torbę foliową która trafiła na kominek od powietrza ,brak mocy natychmiast.


Na górę
PostWysłano: 13 lut 2017, 10:26 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 671
Może właśnie gdzieś wydech przytkany,też mocy nie będzie i dużo spali.I nie ma paliwa,nie ma spalin,nie ma powietrza w IC.


Na górę
PostWysłano: 13 lut 2017, 15:10 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS
Koledzy dobrze radzą jeśli masz już ogarniętą stronę za turbiną to teraz
przed turbiną czyli:
-filtr powietrza, czy nie zatkany jest dolot
-ogólnie kolektor wydechowy czy nie jest gdzieś mocno okopcony
-hamulec górski czy się cofa czy nie blokuje spalin
-no i wreszcie tłumnik czy się w środku nie rozleciał czy nie blokuje spalin

generalnie jeśli jest możliwość to najlepiej by było za turbiną
na rurze wydechowej wkręcić zegar i nie powinien być większy opór niż 0,2bara

no i na końcu sama turbina to że nie bierze oleju to nie znaczy że jest cacy mogą być łopatki
od strony "gorącej" uszkodzone i nie jest w stanie robić roboty
jak nic nie znajdziesz to zostaje ci zwieść turbinę do speca niech oceni ...

_________________
!!Kampania społeczna Nie Studjuj-Wybierz Prace - Wybierz Łopate! :)!!
http://demotywatory.pl/60460/Jaki-kraj- ... ansformers


Na górę
PostWysłano: 13 lut 2017, 16:37 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 cze 2006, 11:21
Posty: 95
Lokalizacja: Zamość/Sitaniec
Na sucho ciężko będzie Ci tak sprawdzić turbinę, najlepiej jakbyś załadował ze 22 tony i przeleciał z tym kawałek a z boku by siadł ktoś z komputerem, wtedy byś miał najbardziej rzeczywisty wynik mocy doładowania. Ja miałem taki przypadek że nie dość że intercooler był nieszczelny to dodatkowo w dolocie przy mocowaniu jednej ze śrub mocujących zrobiła się dziura że kciuk wchodził. Po wymianie IC i pospawaniu dziury wszystko gra.


Na górę
PostWysłano: 12 mar 2017, 10:28 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń
Temat rozwiazany, okazało się że nowy filtr powietrza był jakiś trafiony i turbina miała ciężko ciągnąć powietrze, po wymianie filtra moc wróciła.

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Na górę
PostWysłano: 12 mar 2017, 16:35 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 281
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Sprinter 412
Boss czy filtron?


Na górę
PostWysłano: 20 mar 2017, 10:12 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń
teraz ory, a wtedy chyba cassena.

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Na górę
PostWysłano: 20 mar 2017, 17:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 102
GG: 0
Samochód: W202
Jak chcesz mieć taniej oryginalny filtr powietrza do Scanii to kup z firmy Donaldson. Sprawdzone organoleptycznie - to jest ta sama linia produkcyjna, brak tylko napisu SCANIA.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Na górę
PostWysłano: 22 mar 2017, 16:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń
Dzięki, na przyszłość będę wiedział:)

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy