Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 paź 2016, 13:59
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Witam.

Od dłuższego czasu borykam się z pewnym problem. A mianowicie. Nie wiem w jaki sposób ale w dużym zbiorniku wytwarza mi się ciśnienie. Jest ono na tyle duże, że kiedy wracam z trasy i przychodzi do tankowania, w momencie otwierania korka słychać jest upust ogromnego ciśnienia ze zbiornika. Ciśnienie jest na tyle duże, że w przypadku gwałtownego otwarcia zbiornika korek po prostu szybuje w górę. Mam już, 3 pływak z tego modelu i bez zmian, ciśnienie nadal jest w zbiorniku. Duży zbiornik został połączony z małym zbiornikiem za pomocą tekalana, wpinając się poprzez czujniki poziomu paliwa. Problem nie ustał. Ciśnienie z dużego zbiornika zaczęło przepływać przez przewód wypełniając drugi zbiornik ciśnieniem do momentu, aż nie wyrówna się ono w obu zbiornikach. Kiedy otwieram, zbiornik od strony pasażera, uchodzi ciśnienie z niego i słychać jak przez przewód przebija się ciśnienie z tego dużego. Z tego co sobie przypominam zaworki w "sondach" działają tylko w jedną stronę, tzn. zasysają powietrze, ale nadmiaru nie wypuszczają.

Czy ktoś spotkał się jjuż z takich problemem? Jeśli tak to co było przyczyną i jakie rozwiązanie przyniosłoby usunięcie usterki?

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 05 lis 2016, 16:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Tak fabryczne zaworki odpowietrzajace sa jednokierunkowe, wpuszczaja powietrze do baku, kiedyś w Scanii HPi mielismy problemy z podłączeniem drugiego zbiornika i wywalil te zaworki montujac zwykle kolanka i tekelan, działało i nie spierdzielalo paliwo :)

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 06 lis 2016, 9:18
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Byłem wczoraj u mechanika i również był elektryk. Co wynikło? Otóż podejrzenie pada na to, że dziwnym ale to naprawdę dziwnym trafem na powrocie paliwa, gdzieś łapie powietrze. Skąd? Na chwilę obecną nie ma konkretnego miejsca, gdzie te powietrze miałoby się dostać no ale się dostaje. Elektryk twierdzi, że wyczytał gdzieś, że w DAFie standardowo w bakach ciśnienie powinno dochodzić do 0,3 bar.

Pomysł jest taki by rozwiercić w pływaku wiertłem 1mm ten zaworek i zrobić po prostu luźny dostęp powietrza do zbiornika. W Poniedziałek odbiorę klamota, zatankuję to zobaczę czy zda egzamin to rozwiązanie.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: