Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 gru 2014, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

Mam problem jak w temacie. Na zimnym silniku wszystko ok, nigdzie płyn nie cieknie. Na rozgrzanym wypycha go górą zbiornika. W silniku nie widać zmian na wskaźniku oleju. Przy rozpalaniu jest chwile biały dym. Jak się rozgrzeje są momenty, że wali chmurę białego dymu. Wczoraj nawet chwile był niebieski. Sprężarka sprawna. Mocy auto nie traci. Jak doleję płynu na pełno ujadę ok 5-10 km wytwarza się duże ciśnienie w zbiorniku z płynem chłodniczym.
To objawy uszczelki pod głowicą ? może oring i tuleja ?


Post Wysłano: 13 gru 2014, 0:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Od oringow na tulejach woda pojawia się w oleju.

To uszczelka Wydmuchalo uszczelke do kanału wodnego.
Polej wodą między glowicami, może przebija na zewnątrz to będzie widać.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 13 gru 2014, 4:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W tym silniku lanie wody nic nie daje bo uszczelki mają gumkę na krawędzi.
Typowy objaw wydmuchanej uszczelki pod głowicą

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 gru 2014, 6:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

jak będzie głowica robiona to co jeszcze można posprawdzać ? Wtryski na pewno


Post Wysłano: 13 gru 2014, 8:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
jak będzie głowica robiona to co jeszcze można posprawdzać ? Wtryski na pewno
Mechanik ci powie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 13 gru 2014, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

jeszcze dzisiejsze objawy - załadowane auto do pełna po rozgrzaniu silnika przy ruszaniu kłęby białego dymu :(
przy zjeździe z górki załączam intarder później dodaję gazu i kłąb dymu za mną, bez ładunku nie ma białego dymu - ale zawsze wywala płyn i robi się ciśnienie w zbiorniku z płynem chłodniczym


Post Wysłano: 13 gru 2014, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To szybko wymieniaj uszczelkę bo płyn idzie na cylinder i któregoś razu nie zapalisz silnika bo nie obróci wałem rozrusznik jak płyn będzie stał w cylindrze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 gru 2014, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

w poniedziałek auto idzie na serwis do Lublina
Głowica jest dzielona na 6 części możliwe, że to tylko jedna jest uszkodzona ? I czy wtedy tylko tą robię czy planowanie dotyczy wszystkich ?


Post Wysłano: 14 gru 2014, 6:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W tym konkretnym modelu silnika cieźko stwierdzić która głowica padła, można wykręcić po jednej konkretnej szpilce przy kanale wodnym od strony kolektora sącego aby zobaczyć ślady wycieku płynu na szpilce ślady korozji.
Jak ktoś czasem przegrzał wcześniej silnik to na bank masz wszystkie głowice do ściągnięcia

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 lut 2015, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

Awaria zaczęła się od przegnitego EGR-u, nadgnite tuleje, głowice do regeneracji, wymieniłem też wtryski, oczywiście uszczelki po głowicą też przepuszczały. Koszt spory ale..

Spalanie mam mniejsze o 10-15 litrów/100 km.

Dziękuje za podpowiedzi


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: