Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 lut 2013, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2013, 17:16
Posty: 1
Samochód: DAF

Gdzie w DAFie 105 znajduje się filtr adblue?


Ostatnio zmieniony 01 lut 2013, 17:28 przez Anonymous, łącznie zmieniany 2 razy.
Przeniesione do odpowiedniego działu. Poprawiona nazwa tematu


Post Wysłano: 01 lut 2013, 17:37

Filtr AdBlue masz zamontowany w module dołączonym z boku skrzynki akumulatorowej.
Na zdjęciach masz uchwycone 2 filtry:
1. Biały korpus (bliżej ramy, z napisaną datą) jest to filtr powietrza - pneumatyki wtryskującej AdBlue
2. Ścięty stożek z głowicą nakrętki 6-kątnej - odkręcasz stożek i wyjmujesz wkład filtra AdBlue

Zdjęcia:
Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 01 lut 2013, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja mam na połowie długości ramy między silnikiem a skrzynią, ten biały.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 01 lut 2013, 23:58

Hmm to zapewne masz 2 zbiorniki na olej napędowy.
Z tego co miałem do czynienia na obsłudze okresowej (byłem przy tym osobiście) to miałem wymieniany zarówno biały, od pneumatyki jak i wymieniany był wkład filtrujący samego AdBlue, umieszczony pod tym ściętym stożkiem - odkręcało się go.


Post Wysłano: 02 lut 2013, 0:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Tak dwa zbiorniki

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 mar 2013, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 kwie 2006, 20:06
Posty: 43
Lokalizacja: DZL

Witam. Pojawił się dzisiaj komunikat ''układ wydechowy - ostrzeżenie'' , czy ma to związek z ad-blue , jest też symbol jakby wtryskiwacza . Auto Daf XF 105 460 KM .


Post Wysłano: 14 mar 2013, 19:01

Tak, ma związek. A dokładnie z czujnikiem NOx. Albo jest to awaria czujnika na wejściu do tłumika albo drugiego - na wyjściu z tłumika (katalizatora).
Po pewnym czasie licz się z tym, że będziesz miał komunikat o ograniczeniu mocy silnika o ok. 40%.
A z tego co wiem, to te czujniki lubią "ulatywać" w jednym czasie, dlatego możesz wymienić oba. Koszt jednego czujnika (w serwisie DAFa) to 1600 zł.
Istnieje też możliwość, że poleciał moduł od AdBlue, a to już droższa zabawka.
Sugeruję "przelecieć" DAVIE'm albo innym programem diagnostycznym i będziesz miał pewność.


Post Wysłano: 14 mar 2013, 19:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 kwie 2006, 20:06
Posty: 43
Lokalizacja: DZL

No to pięknie, chyba bez wizyty w serwisie się nie obędzie , auto ma przejechane 17 tyś.


Post Wysłano: 14 mar 2013, 19:29

To jest na gwarancji. Zasuwaj w takim razie na serwis. Z tym, że jeśli idzie o czujniki to nie wiem, czy jako tako podlegają pod gwarancję.
W każdym bądź razie zdiagnozować powinni choćby z tytułu gwarancji za darmo.


Post Wysłano: 14 mar 2013, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 kwie 2006, 20:06
Posty: 43
Lokalizacja: DZL

Dzięki za podpowiedzi , na razie i tak stoję bo czekam na modulator do naczepy - tez nowej- i jak do poniedziałku się nie poprawi to odwiedzę serwis . Miałem już różne komunikaty i znikały po pewnym czasie - bolączki wieku niemowlęcego. Jak go rano odpaliłem to było ok, ale on gaśnie sam po 5 min , i po ponownym rozruchu to wyskoczyło.


Post Wysłano: 15 mar 2013, 0:21

Tak na marginesie, jak już będziesz na serwisie - niech Ci sprawdzą ustawienie hamulców koń-naczepa. Większość DAFów ma spaprane ustawienie hamulców, objawiające się tym, że w zasadzie hamuje sam ciągnik a naczepa w wyjątkowych przypadkach. Mam u siebie ustawione (też byłem w serwisie i mi przestawiali):
Ciągnik, przód-tył: 100%
Ciągnik-naczepa: 10, można też dać 11, naczepa ciut mocniej będzie brała.
Dowodem tego może być fakt, że tarcze i klocki na przedniej osi, na których mam zrobione 100 tyś km wyglądają na niemalże nie ruszone. A poza tym nie pękają tarcze, jak to w większości DAFów jest.


Post Wysłano: 15 mar 2013, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 kwie 2006, 20:06
Posty: 43
Lokalizacja: DZL

No i jestem w kropce - jako , że miałem inne zadania na dzisiaj inny kiero pojechał autem na serwis , no i wrócił bo wszystko zgasło i nie wskazuje żadnej usterki . Przejechał z 10 km i stał się cud. I teraz co ? Czekać na następny wybryk ?



'


Post Wysłano: 15 mar 2013, 18:57

Wiesz, to, że zgasło to nie znaczy, że nie ma błędu.
Jak podepną DAVIE to odczytają zapamiętane błędy. Ten, o którym wspominasz będzie zapisany, ale stan "Nieaktywny". Tak, czy tak dojdą do tego, co spowodowało błąd.


Post Wysłano: 15 mar 2013, 19:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 kwie 2006, 20:06
Posty: 43
Lokalizacja: DZL

Przy pierwszej okazji postaram się to sprawdzić . Pozdrawiam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: