Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 cze 2013, 11:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2011, 0:21
Posty: 21
GG: 0
Samochód: premium

witam
mam problem z premiumem dci 2004 a dokladnie ze stabilnoscia tego auta.czy lekko cz ciezko czy sam czy z naczepa ciagle prowadza ja po drodze i trzeba ciagle komtrowac. wymienione wszystkie tuleje resorow z przodu, galki, drazki, silentbloki, amortyzatory przod i tyl ,zbieznosc i nic jak prowadza tak prowadza. dzwonilem do regeneracji przekladni i po objawach twierdza ze to przekladnia do wymiany(nie da sie tego zregenerowac). znajomy mechanik twierdzi ze uszkodzenie takiej przekladni jest prawie nie mozliwe.
moje pytania:
1.czy wystepuje jakas regulacja luzu w tej przekladni
2.co wy sadzicie o tym problemie


Post Wysłano: 22 cze 2013, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

a jakie masz zawieszenie z przodu?
resor czy resor z poduszką?
sprawdź jeszcze krzyżaczki na kolumnie kierownicy są dwa i nawet minimalny luz bedzie powodował pływanie samochodu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 cze 2013, 19:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2011, 0:21
Posty: 21
GG: 0
Samochód: premium

zwykly resor bez poduszek
czy przy jezdzie po gladkiej rownej drodze np.autostrada krzyzaki mialyby az taki wplyw


Post Wysłano: 22 cze 2013, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

no nie koniecznie, ale ..... sprawdzić nie zaszkodzi.

przecież luz na przekładni kierowniczej też można sprawdzić.
jak nie to jeszcze może to:
może masz szpickop (z przodu) uszkodzony lub tuleje (silentbloki) w tylnych resorach mają luzy.
może jest luz na siodle lub coś dzieje się z zawieszeniem naczepy - przyczyn może być milion dwieście.
dopóki wszystkiego po kolei nie sprawdzisz nie dasz rady.

moja renata ma z przodu poduszkę z resorem i też lubi "pływać".

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 cze 2013, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2011, 0:21
Posty: 21
GG: 0
Samochód: premium

co to jest szpickop
jezeli chodzi o sprawdzenie wszystkiego to na kilku szarpakach nie stwierdzono nic
zestaw siodla wymieniony, nie pisalem o tym bo bez naczepy robi to samo
najwieksza poprawa widoczna byla po amorach z przodu.powymianie tylnych zero reakcji


Post Wysłano: 22 cze 2013, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

szpickop - metalowy sworzeń który ustala położenie resoru względem belki zawieszenia lub tylnego mostu.
zerwanie (uszkodzenie) szpickopu powoduje że sanochód ''idzie bokiem'' ( robi 4 ślady)

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 cze 2013, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przede wszystkim, prze smaruj zwrotnice, po drugie tą przekładnie kierowniczą da się regenerować.
Jeśli będą zwrotnice zapieczone to będziesz co chwile kierownica robił kontry jak w Kamazie, minimalny luz na kierownicy musi być

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 cze 2013, 11:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2011, 0:21
Posty: 21
GG: 0
Samochód: premium

przy wymianie tulei wymienilem jeden resor bo bylo pekniete trymanie tulei. na tym resorze ta plyta ustalajaca jest ok natomiast na drugim nie widac sladow przesuniecia jarzma wzgledem resoru wiec chya jest dobrze(nie rozkrecalem wiec nie wiem).przez zwrotnice smar przechodzi bez wzgledu czy smaruje z gory czy z dolu(dwie kalamitki).od kiedy auto jest u mnie raczej regularnie smaruje zwrotnice jednak co byla wczesniej ciezko powiedziec(tuleje na resorach doslownie sie rozpadly).
slyszalem ze wymiana tulei w zwrotnicach w RVI to duzy problem, czy ktos cos o tym wie


Post Wysłano: 23 cze 2013, 11:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

do naprawy zwrotnic musisz mieć dobrą (dużą) prasę.
belkę trzeba wyjąć z samochodu i na prasie wycisnąć i wcisnąć sworzeń oraz tulejki.

ciekawe że masz dwie smarowniczki w zwrotnicach - u mnie w 400 (taka sama belka) jest tylko jedna z dołu.

co rozumiesz pod pojęciem - trzymanie tulei? czy chodziło o ucho resoru

trochę to dziwne nie ma luzów, a samochód pływa.

opony i felgi z przodu masz w jakim wymiarze?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 cze 2013, 12:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja do zwrotnic wyciągam oś wożę na prasę o nacisku 70ton :wink:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 23 cze 2013, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2011, 0:21
Posty: 21
GG: 0
Samochód: premium

dzieki za rade. zdemontuje belke i oddam do wymiany tulei.
mocowanie tulei to ucho na koncu resoru. przy tylnym mocowaniu bylo pekniete od gory tak ze po rozkreceniu srub tuleja sama wypadla. mozecie nie wierzyc ale na kilku szarpakach nie stwierdzono na niej luzu.
jezeli takie uszkodzenie nie wychodzi to po co te szarpaki.
kalamitki w obu autach mam od gory i od dolu i sa przelotowe bo bijac dlugo np. w dolna smar wychodzi gorna


Post Wysłano: 23 cze 2013, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Podnieś najpierw oś z dwóch stron i przekręć kołami w prawo i lewo, jak lekko chodzą to sprawdź luz na zwrotnicach i łożysku jak będzie ok to przesmaruj podniesione auto i zostaw ośkę w spokoju. Możesz jechać na diagnostykę sprawdzić zbieżność. Jeszcze jedno - nie obracałeś opon na przodzie - bo czasami jak są nierówno zużyte to po obróceniu auto pływa. Przekręcaj za koła rękami nie kołem kierownicy - ma chodzić lekko.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: