Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 sty 2013, 15:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 16:05
Posty: 14

Posiadam przyczepe ACHLEITNER 2ANR ARE 20/2 w której wyrobiło mi sie juz ucho (to gdzie wchodzi sworzeń zaczepu auta) chciałbym wspawac nowe końcówke w Rzeszowie w Jelczance pokazali mi ucho zaczepu firmy V. Orlandi (włochy) o takich parametrach D=125 kN E1 00-0743 DC=66kN S=900kg V=20kN Posiada ktoś info. na ten temat albo wie kto na terenie podkarpacia zajmuje się takimi rzeczami albo wie coś na ten temat. Z góry dziękuje


Post Wysłano: 21 sty 2013, 8:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Posiadam przyczepe ACHLEITNER 2ANR ARE 20/2 w której wyrobiło mi sie juz ucho (to gdzie wchodzi sworzeń zaczepu auta) chciałbym wspawac nowe końcówke w Rzeszowie w Jelczance pokazali mi ucho zaczepu firmy V. Orlandi (włochy) o takich parametrach D=125 kN E1 00-0743 DC=66kN S=900kg V=20kN Posiada ktoś info. na ten temat albo wie kto na terenie podkarpacia zajmuje się takimi rzeczami albo wie coś na ten temat. Z góry dziękuje
Po co chcesz rzeźbić jeżeli w uchu masz tulejke i właśnie ją się wymienia :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 21 sty 2013, 15:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2013, 21:07
Posty: 17

No właśnie w uchu jest wymienna tulejka którą musisz później wprasować na prasie.
Jak my robimy takie rzeczy to i tuleja w uchu i zaczep a raczej sworzeń, który wchodzi w ucho i na jakiś rok jest spokój :P


Post Wysłano: 21 sty 2013, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

A moze koledze chodzilo o to ze ma juz po prostu ucho wyrobione i zadna tulejka tam nie pomoże??


Post Wysłano: 22 sty 2013, 1:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2013, 21:07
Posty: 17

Hmm nie chcę się tutaj sprzeczać bo nie wiem jak z takiej sytuacji wybrnąć jak tuleja jest wybita tak że jej wcale nie ma. W sumie to jeśli przeliczając na koszta to chyba lepiej kupić nowe bądź używane w dobrym stanie ucho. Bo wątpię że tanio remont wyjdzie. Jak remontujemy cały zaczep to wychodzi ok. 1200zł a nowy zaczep kosztuje ok. 1500-1700zł więc czy się opłaca ? Po remoncie tak jak mówiłem że wytrzyma nie więcej niż rok, a nowy wiadomo troszkę dłużej pociągnie.


Post Wysłano: 22 sty 2013, 17:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 16:05
Posty: 14

No właśnie ucho jest wyrobione i tylejka juz nic nie daje. i chce wymienic cale ucho stąd moje zapytanie czy ucho o tych parametrach co napisałem wystarczy. dodam ze na tym zaczepie ciągne 20 ton.


Post Wysłano: 24 sty 2013, 10:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2013, 21:07
Posty: 17

A sworzeń jaki masz rozmiar ? 40 czy 50 ?


Post Wysłano: 29 sty 2013, 18:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2013, 16:05
Posty: 14

40 kolego


Post Wysłano: 31 sty 2013, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2013, 21:07
Posty: 17

Hmm moim zdaniem 40 na 20 ton to jest ciut za dużo jeśli chodzi o 20 ton ładunku my jak mamy tandemy to ciągamy max 12-15 ton na sworzniu 50 i to ma wytrzymać.


Post Wysłano: 31 sty 2013, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Hmm moim zdaniem 40 na 20 ton to jest ciut za dużo jeśli chodzi o 20 ton ładunku my jak mamy tandemy to ciągamy max 12-15 ton na sworzniu 50 i to ma wytrzymać.
zaczepy montowane do tandemów mają taki duży sworzeń dlatego że jest taka konstrukcja zaczepu czyli: na zaczepie opiera się od1000 kg do 2500 kg.
w przypadku przyczepy z obrotnicą końcówka dyszla ( o której pisze KaMaZ87) o średnicy 40 mm w zupełności wystarcza ma słuzyc tylko do pociagnięcia przyczepy.

Dane techniczne końcówki dyszla, które przedstawiłeś w zupełności wystarczą. Możesz to jeszcze zweryfikować na stronie www.orlandi.pl
tam znajdziesz kontakt do P.Sapały i powinien cię utwierdzić w opinii że to jst zakup prawidłowy.
Na podanej stronie masz też rysunki techniczne końcówek dyszla i zaczepów.
Ze swojej strony proponował bym naprawę zaczepu na samochodzie czyli wymianę sworznia i tulejek, co do reszty to potrzebna jest weryfikacja i ewentualna wymiana.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 31 sty 2013, 23:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dobry ślusarz roztoczył by ucho i z dobrego towaru dorobił odpowiednią nad wymiarową tulejkę. Mówię o dobrym ślusarzu który zna wytrzymałość materiału, i nie zniszczy go obróbką cieplną. Podejrzewam że wyjdzie max 1/3 ceny nowego ucha.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: