Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 paź 2012, 18:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

Witam,
W dniu dzisiejszym przy niezbyt ciepłym poranku po odpaleniu mana zauważyłem sporą plamę płynu od wspomagania. Wyrzuciło ok 100 ml. płynu. Zastanawiam sie co może być przyczyną, zatkany układ? Czy jest tam jakiś filtr? Wspomaganie działa bez problemu. Przy okazji jaki płyn wlać bo ten wygląda jak przepalony olej.


Post Wysłano: 29 paź 2012, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

w naczyniu wyrownawczym jest filtr a olej jaki potrzebujeszt to ATF


Post Wysłano: 29 paź 2012, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

Jutro sprawdzę bo nie mogę sobie wyobrazić gdzie w tym małym zbiorniku może zmieścić się filtr. A co do przyczyny jakieś sugestie. Przed odpaleniem śladu wycieku nie było, płyn wywaliło po odpaleniu. Chwile po odpaleniu nawet kropla nie spadła.


Post Wysłano: 30 paź 2012, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

Wiem już, że płyn ATE, ale jaki?? Są różne, ja mam jakąś czarną mazista substancje. Jest jakiś konkretny zalecany przez MANA??? A co do wymiany to wystarczy odpiąć wąż pod zbiornikiem?? A ile tego płynu wchodzi??


Post Wysłano: 31 paź 2012, 14:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Najlepiej odkręć przewód hydrauliczny pod kolumna kierowniczą i spuść olej,

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 lis 2012, 21:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Najlepiej odkręć przewód hydrauliczny pod kolumna kierowniczą i spuść olej,
W kolumnie na dole jest korek spustowy na klucz jak pamiętam 16. Służy do spuszczania oleju z układu.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 lis 2012, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

Dzięki za namiary, a jeszcze co do rodzaju płynu jakaś podpowiedź? Czy brak podpowiedzi oznacza ze lać można byle co, byle ATE :/


Post Wysłano: 05 lis 2012, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie ATE tylko ATF i przynajmniej ATF II powinno ci wystarczyć 5 litrów na wymianę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 lis 2012, 21:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

byle ATF - kup cokolwiek renomowanego producenta jak Mobil, Texaco, Castrol, ELF, Total czy jeszcze inny i na pewno bedzie gitara


Post Wysłano: 05 lis 2012, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
byle ATF - kup cokolwiek renomowanego producenta jak Mobil, Texaco, Castrol, ELF, Total czy jeszcze inny i na pewno bedzie gitara
Byle nie mineralny tylko półsyntetyk bo przy dużych mrozach wykończy uszczelniacz na pompie wspomagania i zacznie ciągnąć olej silnikowy do wspomagania :]

Możliwe ze już ciągnie olej z silnika i dlatego wywala z zbiornika, odciągnij/spuść olej pojeździj i zobacz czy się nie podnosi stan oleju w zbiorniku wyrównawczym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 08 lis 2012, 0:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

Idąc za radą kolegi Mana sprawdziłem połączenia na wężach i doszedłem do sprężarki. Całkowicie zalana olejem, wyciek musi być już od dłuższego czasu ale widać też świeży olej na niej. W wolny czasie muszę zlokalizować wyciek i zastanawiam się czy przy montażu mogę mieć jakieś problemy( ustawienie na wyznaczonych punktach itp. bo chyba jest napędzana przez jakieś zębatki w bloku silnika, czy tak???) Sprężarka jest połączona przewodem z pompą od wspomagania więc ewentualny olej w pompie dostaje się tym przewodem. Przy włączonym silniku powinno dmuchać stamtąd powietrze, a jeżeli pluje olejem to kwestia wymiany uszczelniacza?


Post Wysłano: 03 sty 2013, 17:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

Mógłby ktoś naświetlić teoretycznie sprawę z napędem sprężarki i połączeniem z układem wspomagania??? Chciałbym wiedzieć czy choć trochę mam racji zanim oddam auto do mechanika.


"Możliwe ze już ciągnie olej z silnika i dlatego wywala z zbiornika, odciągnij/spuść olej pojeździj i zobacz czy się nie podnosi stan oleju w zbiorniku wyrównawczym[/quote]"



Poziom płynu we wspomaganiu podnosi się nieznacznie.


Post Wysłano: 03 sty 2013, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Normalnie w sprężarce powietrza jest wał korbowy jak w silniku na jednym jego końcu są takie dwa kły metalowe na które nakłada się "sprzęgło" taka duża metalowa podkładka z wycięciem w kształcie krzyża. W pompie wspomagania na końcu wałka napędowego też są dwa takie kły i te sprzęgło przekazuje napęd z sprężarki powietrza na pompę wspomagania. Całość jest smarowana olejem z silnika. Układ olejowy silnika i układ olejowy wspomagania kierownicy oddziela tylko jeden simering na wałku napędowym pompy wspomagania. Jeśli simering dobrze nie uszczelnia to pompa wspomagania wytwarza pod ciśnienie po stronie ssącej czyli po stronie wałka wirnika z łopatkami. I te pod ciśnienie zasysa olej z zbiornika wyrównawczego układu wspomagania kierownicy i przy okazji zaciąga bokiem olej z silnika wraz z powietrzem.
Można spróbować rozebrać pompę i kupić zestaw naprawczy do niej koszt nie duży jet tam parę uszczelek i simering. Tylko przy montażu nie włoży odwrotnie łopatek w wirnik bo łopatki są dotarte z jednej strony jak wsadzisz odwrotnie to zniszczysz gładź na obudowie pompy i przestanie pompa wytwarzać odpowiednie ciśnienie w układzie wspomagania. Lub kupić nową pompę wspomagania

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 sty 2013, 15:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

Dzięki za wyjaśnienie.

Zastanawiam się jedynie którędy może mieszać się olej ze wspomagania z olejem silnikowym bo nie widzę żadnych kanałów olejowych?

Jeszcze jedno, czy przy montażu dać silikon czy powinna być uszczelka?

http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 09252.jpg/


Post Wysłano: 09 sty 2013, 16:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Zastanawiam się jedynie którędy może mieszać się olej ze wspomagania z olejem silnikowym bo nie widzę żadnych kanałów olejowych?
Bo ich tam niema, czy ty wiesz co to jest w ogóle simering?. Takie coś czarnego na twoim zdjęciu między tym czymś co sie obraca w środku a obudową pompy.
I to coś nie trzyma i prze puszcza olej silnikowy do środka pompy wspomagania
Cytuj:
Jeszcze jedno, czy przy montażu dać silikon czy powinna być uszczelka?
Powinien być nowy oring za parę groszy o wymiarze 46x3

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 sty 2013, 17:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

Chyba trochę zirytował kolegę mój poprzedni post:) Przyznać muszę, że rozwiałeś wszelkie wątpliwości, przy okazji nie tylko moje, dzięki!
Pomijając kwestie uszczelnienia oringiem chodziło mi o połączenie pompy ze sprężarką. Czy pomiędzy nimi jest uszczelka?


Post Wysłano: 09 sty 2013, 17:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
chodziło mi o połączenie pompy ze sprężarką. Czy pomiędzy nimi jest uszczelka
Tylko wyłącznie powyższy oring, jak niemasz nowego oringu możesz to złożyć na sylikon smarując tylko kołnierz pompy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 gru 2017, 0:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Byle nie mineralny tylko półsyntetyk bo przy dużych mrozach wykończy uszczelniacz na pompie wspomagania i zacznie ciągnąć olej silnikowy do wspomagania :]

Możliwe ze już ciągnie olej z silnika i dlatego wywala z zbiornika, odciągnij/spuść olej pojeździj i zobacz czy się nie podnosi stan oleju w zbiorniku wyrównawczym
Kolego MANik zamierzam wymienić u siebie przy FE 410A olej i filtr wspomagania układu kierowniczego bo nigdy nie wymieniałem. Przeglądałem ATF I i ATF II akurat z JASOLa oraz VENOLa bo do tych mam blisko dostęp i ATF II (DEXRON II D) to był mineralny a ATF III (DEXRON III E) to półsyntetyk. Jaki wybrać? Czy do mojego starego auta lać ten półsyntetyk czy jakieś potem nieszczelności mogą się pojawić? Różnica cenowa nie jest wielka więc wszystko mi jedno...


Post Wysłano: 07 gru 2017, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Wlej shella spiraxa s4 atf hdx i nie łaszcz się na taniznę .. typu jasol i venol
Jak chcesz to dam Ci numer klienta w Gordonie gdzie kupisz go za 19 pln brutto


Post Wysłano: 10 mar 2018, 1:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Dziękuję Wam bardzo za pomoc, zalałem ATF II (DEXTRON II) i auto kilka miesięcy śmiga bez problemu.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: