Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 lip 2011, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lip 2011, 20:41
Posty: 1
GG: 0
Samochód: man f 2000

Witam czy ktoś wie co może być przyczyną że nie podnosi mi się oś wleczona, podłączałem komputer i wyskakuje sterownik wiec pożyczyłem sprawny i nic to nie dało, sprawdzałem też czujniki ciśnienia poduszek i wychodzi że są dobre.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

kolego miałem to samo w f 90 i f 2000 nie podnosiła się ośka środkowa poduszka się pompuje i podnosi oś ale poduszki te boczne jej nie dają zostaje w nich powietrze odpowiedzialny jest za to któryś zawór dokładnie nie wiem który w f 90 działa mi już poprawnie od ponad roku ale w f 2000 czasem nie chce podnieść więc robimy tak opuszczamy tyłek na ziemie podnosimy oś i poziomujemy i ośkę mamy w górze wtedy wypchnie nam powietrze z poduszek bocznych :wink:

_________________
MAN


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2006, 16:19
Posty: 51
Samochód: MAN
Lokalizacja: Poland/EU

Trzeba wyczyścić albo wymienić zawór który jest w przy ECAS'ie,taki grzybek.


Post Wysłano: 22 lip 2011, 19:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Witam czy ktoś wie co może być przyczyną że nie podnosi mi się oś wleczona, podłączałem komputer i wyskakuje sterownik wiec pożyczyłem sprawny i nic to nie dało, sprawdzałem też czujniki ciśnienia poduszek i wychodzi że są dobre.
jak mas dwa heble od podnoszenia osi (czyli na stałe i na ładunku ,do ulgi )to tak ci komputer będzie pokazywał że wszystko jest o.k._-sprawdz sobie przewody elektryczne na zaworze ,(korozja i.t.p)-miałem to samo >


Post Wysłano: 25 lip 2011, 14:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Z ECASu pin 30 ( 70318 ) i pin 12 ( 70319 ) sa odpowiedzialne za zawory sterujace podnoszeniem osi wleczonej .Podaj tam napiecie ( odlacz sterownik najpierw ) i zobacz reakcje ( przynajmniej klikanie zaworow w bloku zaworowym) .Jak nie bedzie zadnej reakcji to szukaj przyczyny w okablowaniu lub samych zaworach .


Post Wysłano: 26 lip 2011, 23:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Opuść do zera samochód włącz podnoszenie osi i ręcznie podnieś go do góry. Daj znać czy oś poszła w góre.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Post Wysłano: 26 lip 2011, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
nie chce podnieść więc robimy tak opuszczamy tyłek na ziemie podnosimy oś i poziomujemy i ośkę mamy w górze wtedy wypchnie nam powietrze z poduszek bocznych :wink:
To jest mój patent :wink:

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Od poczatku podnoszenie osi nie działało. mechanicy nie raz podjemowali się naprawi ale bez skutecznie. Podnosiłem oś tak jak piszecie. Patentem :)
Od kilku dni nawet patent nie działa. oś cały czas zostaje na ziemi. Gdzie szukać przyczyny ?


Post Wysłano: 24 lut 2015, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Skoro elektrycznie wszystko chodzi to jeszcze mozesz miec problem z zaworem upustowym/ podtrzymujacym niskie cisnienie w poduszce podnoszenia osi . Moze byc zablokowany .


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

No właśnie nie chodzi. 2 przelaczniki na blacie nie od dawna nie działają


Post Wysłano: 25 lut 2015, 10:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

System ECAS nie jest skomplikowany , mozna pomierzyc i sprawdzic wiekszosc komponentow bez sterownika .Jezeli elektryk sprawdzi elementy wykonawcze i czujniki oraz ich sygnaly poprzez diagnoze komputerowa to pozostaje usterka samego ECASu . Poprzez forum niestety tego nie zrobimy :( .


Post Wysłano: 28 lut 2015, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Dzieją się dziwne rzeczy. Otóż dziś oś sama się podniosła ( przełącznik był w pozycji podnoszenia osi od kilku dni) Gdy sie załadowałem to opuściłem oś, po rozładunku pewny że podnoszenie już działa oś nie reagowała na klikanie heblem. Ale chociaz patent z opuszczaniem tyłka działa.
Panowie proszę was powiedzcie od czego zacząć. Które kostki sprawdzić, które kable ? czyścić jakies zawory ? Nawet nie wiem w którym miejscu znajduje się ecas.
Na mechaników nie liczę , bo to ludzie którzy naprawiali Ursusy w pegeerze ( bez obrazy ale oni tak sama się będa się uczyć na tym pojeździe jak i ja) . A niestety na dobrego mechanika z serwisu nie mam co liczyć , bo mój szef tnie koszty, niestety nie tam gdzie trzeba.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Cytuj:
Z ECASu pin 30 ( 70318 ) i pin 12 ( 70319 ) sa odpowiedzialne za zawory sterujace podnoszeniem osi wleczonej .Podaj tam napiecie ( odlacz sterownik najpierw ) i zobacz reakcje ( przynajmniej klikanie zaworow w bloku zaworowym) .Jak nie bedzie zadnej reakcji to szukaj przyczyny w okablowaniu lub samych zaworach .
W którym miejscu jest ta wtyczka z pinami o których piszesz ?

Zauważyłem że gdy jest włączone podnoszenie osi to nie da sie opuścić tyłka.

Dziś cały dzień spędzony pod paką. Rozpinałem wszystkie kostki i znalazłem która była bardzo skorodowana. drugiego końca na zdjęciu nie widać , jest dokładnie pod tą kostką przykraca sie ją od góry. Od czego to jest ?

Obrazek


Druga kostka w ogóle nie była podlaczona , dyndała obok. też nie mam pojecia od czego ona jest :

Obrazek


Post Wysłano: 01 mar 2015, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Temat umarł ?


Post Wysłano: 02 mar 2015, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Podaj numery przewodow ale ten czujnik wyglada na czujnik od recznego . Przy zaworze od poziomowania powinieneś mieć dwa czujniki wyglądające jak ten na zdjeciu zewrzyj piny we wtyczce i sprawdz czy oska sie podniesie .


Post Wysłano: 02 mar 2015, 23:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Ok ale wydaje mi się że widziałem tam jeden czujnik. jutro sprawdzę


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Cytuj:
Z ECASu pin 30 ( 70318 ) i pin 12 ( 70319 ) sa odpowiedzialne za zawory sterujace podnoszeniem osi wleczonej .Podaj tam napiecie ( odlacz sterownik najpierw ) i zobacz reakcje ( przynajmniej klikanie zaworow w bloku zaworowym) .Jak nie bedzie zadnej reakcji to szukaj przyczyny w okablowaniu lub samych zaworach .
W którym miejscu jest ta wtyczka z pinami o których piszesz ?

Zauważyłem że gdy jest włączone podnoszenie osi to nie da sie opuścić tyłka.

Dziś cały dzień spędzony pod paką. Rozpinałem wszystkie kostki i znalazłem która była bardzo skorodowana. drugiego końca na zdjęciu nie widać , jest dokładnie pod tą kostką przykraca sie ją od góry. Od czego to jest ?

Obrazek


Druga kostka w ogóle nie była podlaczona , dyndała obok. też nie mam pojecia od czego ona jest :

Obrazek
Pierwsze pytanie chłopie czym ty jeździsz bo to co ja widze ze zdjęć to KATASTROFA!!!
Ta kostka była odłączona i odłącz ją byś przypadkiem nie włączył interdera bo zagotujesz skrzynie.
A dlaczego zagotujesz bo ktoś który był totalnym debilem usunął rurę która odpowiada za chłodzenie dokładnie za odprowadzanie gorącego płynu który chłodzi wymiennik czyli chłodnice intardera.
Ręce opadają po prostu.
Ta kostka nie odpowiada za podnoszenie osi nie podpinaj jej broń boże po przypadkowo włączysz wajhe przy kierownicy i ugotujesz skrzynie.
Ja za tydzień będe w f 90 walczył z ośką dzwiganą bo mam kropka w kropkę ten sam objaw co u Ciebie to możemy podziałać.
Jak chcesz podziałać intarderem to pisz podpowiem co i jak żeby go uruchomić, ale jeżeli szefa nie stać na rurę która kosztuje 160zł brutto mówie tu o TGX bo dziś zmieniałem no to chłopie co to za chlebodawca ja siew pytam :!: :>

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: