Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 maja 2011, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2011, 21:58
Posty: 24
GG: 8236892
Samochód: ACTROS MP4

Witam.Mam Magnumkę z 2003r. Od jakiegoś czasu ciężko chodzi kierownica.Ale nie zawsze.Raz chodzi ciężko i po jakimś postoju zaczyna chodzić lekko.I za jakiś czas znowu ciężko i nie chce odbijać, tzn koła się nie prostują samoczynnie przy wychodzeniu z zakrętu.
Przy podniesionym przodzie na lewarku wszystko jest ok.
Zwrotnice są przesmarowane zarówno na opuszczonym i podniesionym przodzie i smar wychodzi.
Olej i filtr we wspomaganiu wymieniony.Pompa nie szumi. żadnych wycieków nie ma.
Jedyne co zauważyłem to chyba za duży luz na przekładni.
Czy miał może ktoś taki przypadek? I co było przyczyną? Czy można samemu i jak zlikwidować luz na przekładni? Czy na uniesionym aucie da się skręcić zwrotnicą "napierając" na kolo przy zgaszonym silniku?
Dzięki.Pozdrawiam.


Post Wysłano: 25 maja 2011, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 wrz 2009, 22:42
Posty: 12
GG: 0

Cytuj:
Witam.Mam Magnumkę z 2003r. Od jakiegoś czasu ciężko chodzi kierownica.Ale nie zawsze.Raz chodzi ciężko i po jakimś postoju zaczyna chodzić lekko.I za jakiś czas znowu ciężko i nie chce odbijać, tzn koła się nie prostują samoczynnie przy wychodzeniu z zakrętu.
Sprawdź stan krzyżaków przy walku od kierownicy ja miałem tak już w dwóch Magnumkach ze "przycinała" się kierownica.


Post Wysłano: 25 maja 2011, 23:10

Pierwsze co to otwórz lewą lampę i pryśnij smarem (najlepiej penetrującym) w aerozolu na krzyżak. Najczęstszą przyczyną jest właśnie przycierający się krzyżak w kolumnie kierowniczej.


Post Wysłano: 26 maja 2011, 16:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2011, 21:58
Posty: 24
GG: 8236892
Samochód: ACTROS MP4

Dzięki chłopaki,ale to raczej nie krzyżak.Dzisiaj rano jak odpaliłem auto w ogóle nie mogłem skręcić kierownicą.Dopiero jak dodałem gazu to jakoś ukręciłem.Ujechałem parę kilometrów,zostawiłem auto do załadunku,a gdy po godzinie odpaliłem wszystko chodziło jak należy.


Post Wysłano: 26 maja 2011, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Pompa wspomagania albo przekładnia, bo na zatarte zwrotnice mi to nie wygląda.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 27 maja 2011, 10:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

ja tylko powiem tyle, że wielu wymieniało pompy ..a kończyło się mimo to na krzyrzakach..które chodzą w zależności jak są przytarte ...więc raz dobrze raz do kitu...pompy w magnumkach to raczej cierpia czasem na nieszczelność a popsuć się tam nie ma co...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 27 maja 2011, 15:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Ja mam podobny, jak nie ten sam problem. Jak wcisnę kierownicę do dołu to ciężko idzie i nie wraca do środka, ale gdy ja podniosę do góry idzie leciutko. Chodzi mi tutaj o regulację góra-dół a nie przód - tył. Też pierwszym kursem nie wiedziałem co jest grane. Jade - idzie lekko, stanąłem i jadę dalej idzie ciężko. Tak jak mówię na pewno na podniesionej kierownicy kręci Ci się lekko i bez oporu.


Post Wysłano: 29 maja 2011, 13:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2011, 21:58
Posty: 24
GG: 8236892
Samochód: ACTROS MP4

Żeby nie było chłopaki,ze mi się nie chce,to wczoraj ściągnąłem wałek kierowniczy i krzyżaki chodzą bez najmniejszych oporów we wszystkie strony.Pozostaje tylko jak mówi serwisantMB albo pompa,albo przekładnia.Niestety i to i to kosztuje kupę kasy więc wolałbym mieć 100% pewności co wymienić.Poczekam może ktoś się jeszcze odezwie w tej sprawie.A może to jednak zwrotnice,które mimo to że wychodzi, smar gdzieś się przycierają?


Post Wysłano: 21 lip 2011, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2011, 18:54
Posty: 23
Samochód: Volvo

Najtańszy wariant: zdejmij drążek podłużny - zobacz jak chodzi kierownica - jeżeli dalej jest problem,a krzyżaki sprawdzone to pompa lub przekładnia.

Przekładnię mogę zregenerować za ok 1500zł netto z 6 mcy gwarancji.
(ale cena może się zmienić w zaleznoścu od typu przekłądni)

Plus włożenie i wyjęcie - ok. 200zł - czas naprawy 2, góra 3 dni dni.

Jak jeździsz DK-1 to zajedz - sprawdzimy od ręki.


Post Wysłano: 30 lip 2011, 18:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2011, 21:58
Posty: 24
GG: 8236892
Samochód: ACTROS MP4

Dzięki wszystkim za zainteresowanie.Problem rozwiązany.Zatarta była lewa zwrotnica,a konkretnie łożysko igiełkowe.koszt naprawy to 2x300zł-zestaw naprawczy plus 800zł. robocizna za dwie strony.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: