Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 mar 2011, 18:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

Witam mam problem
Jak odpalam auto i nabija się powietrze to kabina nie chce sie podnieść jak poruszam klawiszem dolnej i górnej skrzyni biegów to wtedy się podnosi między czasie schodzi mi ciśnienie z fotela kierowcy a jak wcisnę pedał sprzęgła kilka razy to robi się twardy .?????Pozdrawiam i czekam na jakąś podpowiedz nadmienię że wymieniłem siłownik sprzęgł


Post Wysłano: 26 mar 2011, 20:20

A jak szybko spada Ci ciśnienie w układzie pneumatycznym przy kilkakrotnym wciśnięciu sprzęgła? Może masz wodę w butlach?


Post Wysłano: 26 mar 2011, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Jakiś ubytek słychać?

Jeśli nie, to możliwe, że zawór czterodrożny już się skiepścił.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 mar 2011, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

nie mam wody w zbiornikach a zawór wymienilem w zeszłym roku nie słychać żadnych przedmuchów ani ubytków powietrza


Post Wysłano: 26 mar 2011, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Jak masz czworaka dobrego na 100 % to wepnij się manometrem przed zawór sterowania poduszkami kabiny-na zasilanie i podkręć cisnienie zaworem 1 jest na butli nad zapasem 2 miedzy butlami -fabryka ustawia na 7,3-7,5 a to trochę mało tak 8,5 jest ok .To w starszym modelu bo w nowszych jest zawór bez śruby reg.. Nie ustawiaj więcej jak 8,5 bo zawór bezp. na butli pom.włancza sie przy 9atm.U mnie przenajmniej tak było


Post Wysłano: 26 mar 2011, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2011, 11:35
Posty: 12
Samochód: VOLVO

ja i tak stawiam na czworaka :lol:


Post Wysłano: 31 mar 2011, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

czworak trochę pomógł ale to nie to sprzęgło dalej twardnieje jak nacisnę kilka razy i w tym samym czasie schodzi powietrze z siedzenia


Post Wysłano: 31 mar 2011, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
czworak trochę pomógł ale to nie to sprzęgło dalej twardnieje jak nacisnę kilka razy i w tym samym czasie schodzi powietrze z siedzenia
Bo fotel i sprzęgło jest na jednym obwodzie, ciekawe ile ciśnienia pokazuje na zegarach na dwóch obwodach?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 kwie 2011, 9:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

na zegarach pokazuje mi 9.1 i na drugim 9,2


Post Wysłano: 02 kwie 2011, 10:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

witam kolego masz zapchany filterek powietrza na układy pomcnicze.Jest on w przewodzie który zasila kostkę aluminiową znajdującą się obok akumulatorów.Przewód idący od czwórdrożnego do tej kostki.Musisz go umyć najlepiej rozpuszczalnik nitro lub usunąć to sitko.


Post Wysłano: 03 kwie 2011, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Jeśli pokazuje Ci ok 9 atm, to za mało jest powinno być 11atm. Może w tym jest problem.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 kwie 2011, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

Kolego maderfakier nawet gdyby miał 9at to,nie powinno brakować ciśnienia już przy trzecim czy czwartym naciśnięciu sprzęgła. Nadal twierdzę że trzeba wyczyścić ten filterek bo ma zbyt małą przepustowość.Odpisz co było większość nawet nie wie że jesttaki filtr.


Post Wysłano: 04 kwie 2011, 11:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

No niby nie powinno. Nie twierdzę, że to jest na 100% przyczyną, ale może poprostu nasila dolegliwości.
Chyba bezdyskusyjne jest że 9atm, to mało. Tak czy tak trzeba sobie przestawić na 11.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 kwie 2011, 20:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

I tu się mylisz 11-12 atm idzie na butle z kompresora a za butlami jest obniżone dwoma zaworami oprócz poduszek do max 8.5-9 atm Jak będziesz miał więcej to ci ebs na naczepie będzie wyłączało


Post Wysłano: 04 kwie 2011, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ty jak człowiek mówi, że ma 9 atm na zegarach, to uważasz jst to ok? Nie mówie, że to jest przycyzna całego zła, poprostu to jest za mało.

Powinno być 11 i koniec.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 kwie 2011, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

moze to pomoze w zrozumieniu instalacji pneumatycznej w FH12

Obrazek

Note: Double line = High pressure system 12 bar
A. Air to air suspension system
B. Air to relay valve
C. Air to extra outlet
P. Rear wheel circuit
S. Front wheel circuit
F. Overflow valve, opening pressure 6.0 - 6.3 bar
G. Overflow valve, opening pressure 5.5 - 5.8 bar
1. Compressor 12 bar
2 a. Air dryer
10. Foot brake valve
11. Compressed air chamber, front wheel circuit 12 bar
12. Compressed air chamber, rear wheel circuit 12 bar
13. Compressed air chamber, parking brake
14. Compressed air chamber, primary tank 12 bar
24. Four-circuit safety valve
50. Compressed air chamber, air suspension, certain variants only
51. Pressure limiting valve 7.5 - 7.7 bar
52 a. Overflow valve, opening pressure 6.7 - 7.0 bar
52 b. Overflow valve, opening pressure 10 - 10.4 bar
P 1. Inlet to four circuit safety valve
P 11. Port to front circuit
P 12. Port to rear circuit
P 21. Port to front circuit
P 22. Port to rear circuit
P 23. Port to parking brake
P 24. Port to extra outlet

a co do usterki to za malo informacji zeby jednoznacznie stwierdzic ktory z zaworow, czy osuszacz czy kompresor nie dobija na poczatek przydal by sie nr VIN zeby sprawdzic ktora wersja i co w zasadzie jest zainstalowane na ktorym obwodzie

ps: kazdy po trochu ma racje zasilanie powietrzem pedalu sprzegla i zawieszenia siedzenia jest z zaworu czworodroznego (port 24 ) przez filtr (dosc czesto zapchany )
zasilanie do zaworu czworodroznego (port nr 1 z butli 1 i port 11 z butli nr 2 przez zawor limitujacy cisnienie do 10.5 lub 8.5 bar w zaleznosci od wersji, zaslilanie do butli 2 z butli 1 za posrednictwem czworaka z portu 21 wiec jesli na obu zegarch jest mniej niz 12 bar to masz problem z zasilaniem powietrza sprawdz osuszacz (najpierw elektryke) i czy czasami nie odcina kompresora za wczesnie ( prosty test odepnij wtyczke na osuszaczu i sprawdz czy nabije do 14 bar ( zawor bezpieczenstwa powinien zaczac uwalniac ) jak nie nabije to sprawdz czy nie masz zapchanego przewodu (metalowy) z kompresora do osuszacza....

pozdrowienia i czekam na dodatkowe inforamcje

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Ostatnio zmieniony 04 kwie 2011, 22:12 przez tszpak, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 04 kwie 2011, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

Witam dzisiaj obaj macie rację co do ciśnienia ,ale są trzy zegary ciśnienia DWA NA UKŁAD HAMULCOWY GDZIE POWINNO BYĆ 8,5at.do 9at.Jest trzeci zegar gdzie powinno być pełne ciśnienie 11-11,5at.


Post Wysłano: 04 kwie 2011, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

jezeli masz 3 zegary to masz wersje 1 sprzed 2002 roku i jak masz 9 bar na hamulcach i 11.5 na zawierzeniu to masz prawidlowe cisnienie sprawdz filterek jak doradzano wczesniej
Cytuj:
Witam dzisiaj obaj macie rację co do ciśnienia ,ale są trzy zegary ciśnienia DWA NA UKŁAD HAMULCOWY GDZIE POWINNO BYĆ 8,5at.do 9at.Jest trzeci zegar gdzie powinno być pełne ciśnienie 11-11,5at.

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 06 kwie 2011, 13:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

witam
Wyczyściłem filterek i tak to nie to jest dobrze a przez moment jest twardy pedał tak nie do końca .jeśli to pomoże to przy zaworze aluminiowymw kształcie klocka są elektro zawory jeden jest ciepły może to ma jakąś przyczynę jeszcze zwiększe ciśnienie z osuszacza zobaczę wtedy reakcje?


Post Wysłano: 06 kwie 2011, 16:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

kolego ty ciśnienie masz dobre więc nie kombinuj z osuszaczem,bo sprzęgło będzie chodziło nawet przy 5 atm tylko któryś zawór ma za małą przepustowość powietrza. Na szybko to bym się wpiął trójnikiem w butlę i zasilanie siłownika sprzęgła i będzie ok z kabiną i sprzęgłem a póżniej w wolnym czasie zajmij się czworakiem i dwoma zaworami reg cisnienie. Czworak ma rok jak mówisz,ale jak dalekie Chiny to może woda się dostała pomiędzy sprężynki i tłoczki i ten co odpowiada za obwód pomocniczy zwyczajnie się zaciera


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: