Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 sty 2008, 16:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Mam do regeneracji zwrotnice w Manie 19.403(1995r). Czy robił już ktokolwiek to na tym forum. Na co zwrócić szczególną uwagę, jak najlepiej to zrobić :!: :!:


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 18:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nalepiej kupić zestaw naprawczy i się udac do warsztatu, koszt regeneracji nie jest aż tak durzy aby samemu się stym męczyć

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 07 sty 2008, 1:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2007, 18:56
Posty: 99
Lokalizacja: Szczytno

Kolego łatwo nie będziesz miał.Najpierw zobacz czy sworzeń nie jest stopniowany.Jak jest demontaż belki Cię nie minie.Potem dobry młot,dobra prasa i rozbierzesz.

_________________
Bo dory Bóg zrobił co mógł,a teraz trzeba fachowca!!


Tytuł:
Post Wysłano: 07 sty 2008, 8:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Servisant W manie niema tragedi nie trzeba belki wyciagać chyba że się mocno zapiekło, to są sposoby by urzyć siłownika hydraulicznego lub nawet zwykły lewarek hydrauliczny aby wydobyć sworzeń z zwrotnicy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 sty 2008, 13:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2007, 22:33
Posty: 18
Lokalizacja: dolny śląsk

witam! ja wymieniałem zwrotnice ale w manie 18., wyglądało to następująco:
1. Rozebranie wszystkiego kola, ham. itp.
2. to było wybicie sworznia, czyli belka podpierała sie na lewarku a młotem wybijało sie sworzeń na zmianę z podgrzewaniem go palnikiem, bo bardzo ciężko wychodził
3. kupiłem nowy zestaw (sworzeń, łożysko oporowe, zabezpieczenia i podkładki) cena jakieś 240 zł, zamontowanie tez szlo dość ciężko,bo było ciasno,ale sie udało bez podgrzewania.
życzę powodzenia z wymiana, nie było tak źle czasowo, jakoś 2dni. pozdrawiam

_________________
Vier zylinder und schwarz plasick-meine motor ist phantastick!


Post Wysłano: 01 paź 2010, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Przepraszam za odkopanie tematu.

Mam ciężki temat z moim Manem (tyle że M90 12-232). Chodzi o sworzeń zwrotnicy, a dokładnie jak on powinien wyjść. Czy ma wyjść od góry czy od dołu? Mierzyłem suwmiarką nowy sworzeń i stwierdziłem, że jest on stożkowy u góry jest cieńszy a u dołu grubszy. Różnica wynosi max. około 0,1mm. Próbowałem wybić młotem ale bez efektu, w ogóle nie ruszył się. W związku z tym mam pytanie: czy wystarczy podgrzać go palnikiem i wybijać go (choć nie chce prać żeby go nie zklepać), czy trzeba wyciągać oś i wyciskać go prasą?
Z jednej strony obawiam się podgrzewania palnikiem, ponieważ nie wiem czy potem dam rade wbić nowy, gdyż sworzeń będzie "zabierał" temperaturę ze zwrotnicy i efekt będzie marny, a z drugiej strony nie chce się wyciągać osi bo jest mnóstwo roboty i kilka dni zmarnowanych.
Doradźcie mi co jest lepiej zrobić i z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam :wink:

_________________
...


Post Wysłano: 01 paź 2010, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

W tym Manie wychodzi w dół( miałem taki sam typ 2 tygodnie temu była to wywrotka) i wychodził w dół ale ,żeby potwierdzić na 100% numer ramy potrzebny. Co do grzania ja w życiu nie grzałem bo po 1 nie można podgrzewać materiału z osi do iluś tam % bo już zmienia swoje właściwości a oś jak wiadomo ważna jest po 2 jak podgrzejesz i nie wybijesz to wtedy już na pewno młot nie pomoże chyba ,że kafar a po 3 byłem świadkiem jak oś po nagrzaniu pękała w miejscu gdzie było grzane czyli duże ryzyko. Dlatego zrobiłem sobie prasę żeby robić to w samochodzie tylko ,że to na raz do za droga impreza. Rada dla ciebie ustawić tą stronę co wybijasz na idealnej sztywnej powierzchni ( żeby nie było amortyzacji), dorobić sworzeń( byle nie kruchy) dospawać do niego rurkę i naciągnąć na nią wąż gumowy albo dobre rękawiczki, OKULARY, młot 10kg i jeden pojedzony człowiek . Nie gwarantuję skuteczności tej metody bo już mi osie podgrzewane i tylko ruszone przywozili żeby wycisnąć sworznie.Jak się z tym uporasz to już jest ciut prościej. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 04 paź 2010, 11:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Jak podasz rodzaj osi to zobacze jak dokladnie jest to zrobione .
Ale z praktyki .....bedzie Ci ciezko to wymienic ,w warsztacie maja (jak maja) duza prase do tego przygotowana i zrobia to szybciej i bezpieczniej niz grzanie i klepanie mlotem , zywotnosc takiej zwrotnicy regenerowanej domowym sposobem jest duzo krotsza.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: