Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lip 2017, 11:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2017, 11:20
Posty: 3
Samochód: FH 460 Euro6

Witam,
Posiadam Volvo FH 460 Euro 6. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość przerobienia go na FH 500. Jaki modyfikacje trzeba wykonać? Domyślam się, że nie jest to tylko kwestia oprogramowania. Turbiny jednak są chyba te same? Może wykonywał już ktoś z Was podobny zabieg?
Miałem dylemat jaki model wybrać, wstępnie skłaniałem się ku 460 ale później z nadzieją na niższe spalanie stwierdziłem, że lepiej wypadnie 500. Niestety zamówienia nie mogłem już zmienić.


Post Wysłano: 07 lip 2017, 11:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Mam E6 460 i 500 i na górkach 500 idzie troszeczkę lepiej niż 460 ale jednak spalanie na korzyść 460 o jakiejś 0,7L/100km. Przy tej samej robocie i przy tych samych trasach i tych samach przełożeniach mostu. I różnica w tych silnikach to tylko oprogramowanie. Gdybym dziś mial zamawiać kolejne auto wziął bym 460.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 07 lip 2017, 15:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Zadzwoń do Pyskowic na serwis Mercedesa (Viva Trans) i popytaj, mają hamownie i cipujo motory...


Post Wysłano: 07 lip 2017, 18:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2017, 11:20
Posty: 3
Samochód: FH 460 Euro6

Dzięki Panowie za odpowiedzi.
Wstępnie z tego co się dowiedziałem dzwoniąc do serwisu Volvo to oni odradzają i nie wykonują takich zabiegów :/


Post Wysłano: 07 lip 2017, 21:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

Cytuj:
Mam E6 460 i 500 i na górkach 500 idzie troszeczkę lepiej niż 460 ale jednak spalanie na korzyść 460 o jakiejś 0,7L/100km. Przy tej samej robocie i przy tych samych trasach i tych samach przełożeniach mostu. I różnica w tych silnikach to tylko oprogramowanie. Gdybym dziś mial zamawiać kolejne auto wziął bym 460.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tak z ciekawości jakie masz przełożenie mostu jakie gumy i ile ma obr na odcięciu? jakie spalanie wam wychodzi na tych trasach co robicie? bo z tego co mi sie cos obilo to glownie de/nl/be-s-i nazad ;) to nowsze oszczedniejsze jak e5 IIIgen:?: :>

a i jeszcze jedno zapytowywanie u was tez nawet przy 24t rusza z 3biegu i szarpie przy ruszaniu, i przy ok 1-1,1tys oobr biegie przerzuca? jezdzilem starszym i troche inaczej to chodzilo, moj 2011r

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 08 lip 2017, 6:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Uuuuja sie tam znata.

Mocniejszy zawsze poli mniej!

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lip 2017, 12:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Nie wiem jakie przelozenie mostu jest. Nie pamietam. Gumy to 315/70 Michały xline eco-gownooszczedne. Przy pelnym zazwyczaj rusza z dwojki. Na odcieciu w 460 1300rpm a w 500 1250RPM. Tak mniej wiecej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 08 lip 2017, 15:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2017, 11:20
Posty: 3
Samochód: FH 460 Euro6

Nie pamiętam przełożenia mostu. Gumy 315/70, 1250 obr przy 90 km/h
Co do spalania nie będę się wypowiadać ponieważ mamy bardzo różne trasy i w większości po kraju. Do tego dochodzi PTO bo latamy z beczkami do cementu.
Przy 40 tonach niemal zawsze rusza z 2, rzadko kiedy z 3, czasami jak jest delikatny przechył do przodu.
Pytałem o I-SEE ale to działa tylko na tempomacie. Jeśli na tempomacie pokonuje się ok 50% trasy to wtedy sie opyla. W naszym przypadku nie bo nie jeździmy aż tyle po autostradach
Auto przerzuca bieg na wyższy wcześniej lub zrzuca na niższy później niż np moje Volvo z 2008 ponieważ jest dużo bardziej elastyczne. Wysoki moment ma już przy niższych obrotach stąd te zmiany w pracy skrzynii biegów. Dla porównania przy 40 tonach na górce FH 400 z 08' redukował przy 80 a 460 z 2016 dopiero 70. Czasem to jest za późno jeśli górka długa. Trzeba manualem dopomóc


Post Wysłano: 09 lip 2017, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

To fakt ze trzyma na najwyzszym biegu nawet do 70kmh a potem mu brakuje i szybko schodzi o jeszcze jeden. Czasem trzeba pomoc skrzyni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: