Strona 59 z 70 [ Posty: 1399 ] Przejdź na stronę Poprzednia 157 58 59 60 6170 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 mar 2015, 7:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Ostatnio w serwisie Scanii podsłuchałem kierowcy który wozi wiatraki i jechał po nowym Volvie 750km że jak cofa więcej niż 2km to komputer zaczyna wariować i błędy jakieś wyrzuca :roll:


Takie zabezpieczenie żeby licznika nie cofać :wink:



Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 28 maja 2015, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 mar 2009, 16:42
Posty: 77
GG: 0

Witam

Ostatnio spotkałem sie na zdjęciach z nowym łóżkiem dolnym w Fhaczu i to na dodatek
rozsuwanym (podobnie jak u scanii). Nie za bardzo można znaleźć jakies informacje o tym
a i sama stronka volvo nie jest w tym temacie wylewna. Poniżej test niemiecki w którym
widac takie rozwiazanie. Czy ktoś coś możew więcej o tym słyszał lub ma jakieś zdjęcia...?

https://www.youtube.com/watch?v=DzFOGMV-nyw


Post Wysłano: 07 lip 2015, 23:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lis 2013, 16:18
Posty: 22

chłopaki ma ktoś ten system I-ParkCool? Działa to jakoś fajnie, coś ala klima postojowa czy jak to sie odbywa?


Post Wysłano: 25 lip 2015, 23:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
chłopaki ma ktoś ten system I-ParkCool? Działa to jakoś fajnie, coś ala klima postojowa czy jak to sie odbywa?

Na filmie (1:23 przed zbiornikiem oleju do wspomagania) z poprzedniego postu widac sprężarke jest na 110V przetwornica jest za lewym przednim błotnikiem. działa jak normalna klima nawiewy przez kratki w desce sterowanie tez z panelu nawiewu. Działa tak długo jak akumulatory starczą 7-8 h
Cytuj:
Witam Ostatnio spotkałem sie na zdjęciach z nowym łóżkiem dolnym w Fhaczu i to na dodatek
rozsuwanym (podobnie jak u scanii). Nie za bardzo można znaleźć jakies informacje o tym
a i sama stronka volvo nie jest w tym temacie wylewna. Poniżej test niemiecki w którym
widac takie rozwiazanie. Czy ktoś coś możew więcej o tym słyszał lub ma jakieś zdjęcia...?

Ciekawe jest poszerzane tylko w środku poco? jak za fotelami i tak jest wąskie. Na filmie jest pakiet TV a łóżko nie podnosi się z prawej strony (tak do oglądania).

https://www.youtube.com/watch?v=DzFOGMV-nyw

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 26 lip 2015, 12:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Chopcy jak czesto wyskakuje wam czyszczenie Webasta?? Mi w tym tygodniu wybilo w dwumiesiecznym FH,wszystko pieknie ładnie ale k**** czemu w momencie jak na zewnatrz jest ponad 30 stopni? :lol:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 26 lip 2015, 15:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Przez pół roku ani razu

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 26 lip 2015, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Jeździ ktoś FH4 w manualu? Zrobiłem trasę takim autem i nie potrafiłem nim ruszać. Jak zawsze ruszam ciężarówką bez gazu, tak to Volvo jakby chciało zgasnąć... W ogóle poprzednią generacją jakoś lepiej mi się jeździło (jeśli chodzi o samą jazdę - prowadzenie, praca silnika i skrzyni) :)


Post Wysłano: 29 lip 2015, 8:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Jeździ ktoś FH4 w manualu? Zrobiłem trasę takim autem i nie potrafiłem nim ruszać. Jak zawsze ruszam ciężarówką bez gazu, tak to Volvo jakby chciało zgasnąć... W ogóle poprzednią generacją jakoś lepiej mi się jeździło (jeśli chodzi o samą jazdę - prowadzenie, praca silnika i skrzyni) :)
FH 600 manual, 100T rusza bez gazu z "małej 1" .... codziennie...... jak więcej na pace to z "małego C" ...:-)

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 29 lip 2015, 8:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Chopcy jak czesto wyskakuje wam czyszczenie Webasta?? Mi w tym tygodniu wybilo w dwumiesiecznym FH,wszystko pieknie ładnie ale k**** czemu w momencie jak na zewnatrz jest ponad 30 stopni? :lol:


Czyszcznie włącza się raz na dwa trzy miesiące, wystarczy "anulować", spokój na miesiac, dwa......


Cytuj:
Cytuj:
Jeździ ktoś FH4 w manualu? Zrobiłem trasę takim autem i nie potrafiłem nim ruszać. Jak zawsze ruszam ciężarówką bez gazu, tak to Volvo jakby chciało zgasnąć... W ogóle poprzednią generacją jakoś lepiej mi się jeździło (jeśli chodzi o samą jazdę - prowadzenie, praca silnika i skrzyni) :)
FH 600 manual, 100T rusza bez gazu z "małej 1" .... codziennie...... jak więcej na pace to z "małego C" ...:-)

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 20 sie 2015, 13:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1359
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Ktoś się może orientuje kiedy wkońcu Volvo wprowadzi na rynek ten cały układ I-Torque?Już podczas premiery głośne achy i ochy były a już prawie 3 lata po premierze i nadal cisza.Wiadomo,że to bardzo skomplikowany układ napędowy,ale całkowita cisza w tym temacie... :>

P.s. szkoda,że osobowe Volvo ''poszło'' do chińczyków bo w przypadku pierwszego liftingu obecnego FH bardzo chętnie bym widział jakieś akcenty stylistyczne z nowego XC90,bardzo mi się to auto podoba i moim zdaniem fajnie byłoby oddać część jego charakteru w ciężarówce.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 28 sie 2015, 16:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Ktoś się może orientuje kiedy wkońcu Volvo wprowadzi na rynek ten cały układ I-Torque?Już podczas premiery głośne achy i ochy były a już prawie 3 lata po premierze i nadal cisza.Wiadomo,że to bardzo skomplikowany układ napędowy,ale całkowita cisza w tym temacie... :>

P.s. szkoda,że osobowe Volvo ''poszło'' do chińczyków bo w przypadku pierwszego liftingu obecnego FH bardzo chętnie bym widział jakieś akcenty stylistyczne z nowego XC90,bardzo mi się to auto podoba i moim zdaniem fajnie byłoby oddać część jego charakteru w ciężarówce.
masz na myśli to:https://www.youtube.com/watch?v=mRl-nn7Xhdo?

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 9:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1359
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Tak zgadza się,to jest ten filmik w którym przedstawiają działanie tego systemu.Wszystko się zgadza,tylko że ja nie słyszałem żeby to było oferowane,albo żeby ktoś posiadał taki pojazd.Jednego elementu tej układanki jak dla mnie tu obecnie brakuje-silnika D13K z właściwościami momentu obrotowego wzmocnionego do poziomu silnika 16l:2800Nm w przedziale 900-1200obr/min z zasilaniem typu common rail.Nie mogło to być wczesniej oferowane,gdyż wtrysk tego typu podobno wszedł do produkcji w silnikach D13 dopiero w tym roku!Wszystkie inne komponenty są:I-shift DC,I-see ale jak dla mnie układ jest jeszcze niekompletny.

P.s.:http://www.volvotrucks.com/trucks/globa ... ubId=13608

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 12:25

Niby mówią w filmie o oszczędnościach paliwa itp. A jak maja się te oszczędności do kosztów, jakie poniesie przewoźnik na wymianę sprzęgieł? Obawiam się, że oszczędności wynikające z paliwa nie zrównoważą kosztów wymiany sprzęgła.
Cóż, obawiam się, że to kolejny marketingowy bełkot.


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 20:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

A ja jestem pewien, że to marketingowy bełkot. Nikomu do niczego niepotrzebny taki gadżet.

Łukaniu, kup sobie taki, nic nie zaoszczędzisz, a jak przyjdzie do wymiany sprzęgła to prędzej sprzedasz tego grota niż wymienisz.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Do jazdy po zwykłych drogach to może faktycznie zbędny gadżet ale w ciężkich warunkach np. we wywrotkach przydało by się takie rozwiązanie. Niejednokrotnie w grząskim terenie na danym biegu gdy zaczyna brakować mocy to zanim zredukuje to wszystko stanie i kaplica, a na dwu sprzęgłowej skrzyni przeszedłby jak przez masło.


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 20:39

Łukasz, może i masz rację. Ale mało to na budowie koparek, ładowarek i innego tałatajstwa, żeby wyciągnąć taka zakopaną ciężarówkę?
Wg mnie skórka niewarta wyprawki.

Zastanawiam się, ile firm się faktycznie na to skusi. Tak samo, jak ciekawi mnie to, ile firm ma w swojej flocie Volvo z niezależnym przednim zawieszeniem.


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1359
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Raczej mało,bo po pierwsze napewno nie jest to tanie w zakupie i pozniej przy zużyciu elementów itd w wymianie.A po drugie z tego co słyszałem to jest około 200kg różnicy w masie,co w przypadku wszelkiej maści transportów ''od tony'' raczej odpada-cysterny,wywrotki,silosy...itd. A co do tego całego pozostającego nadal pod znakiem ''?'' układu I-torque,to moim zdaniem jeśli faktycznie realna byłaby redukcja spalania dochodząca do 10% to gra warta świeczki.Zaoszczędzone kwoty mogą przemawiać dorzucić trochę Euro do raty leasingu,kredytu,wynajmu... :mrgreen:

P.s.:poza tym wiele firm obecnie użytkuje sprzęt do 3 lat i wymiana na nowy,a dziś większość producentów oferuje w tym czasie full service,więc rzekomo mogą spać spokojnie,niech się martwią ci co po nich odkupią takie auta... :>

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 21:12

Może i tak jest faktycznie, że daje zysk.
Ale czy ten zysk w postaci zaoszczędzonych iluś-tam Euro i straconego czasu (mam na myśli aktywne tempomaty itp.) się zbilansuje?
Pytam czysto teoretycznie, bo mam swoje zdanie w tym temacie i ciężko będzie mi zmienić pod wpływem tylko marketingowych haseł.
Dlaczego? Bo bardziej do mnie przemówi realna oszczędność (przy nadłożeniu iluś tam km) ale i tak wychodzi się in-plus patrząc z punktu czasu i ilości spalonego oleju napędowego, niźli jakieś tam toczenie się czy inne systemy "myślące" za kierowcę, powodujące stratę dajmy na to 3 h czasu jazdy na konkretnej trasie.


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Jak cena będzie rozsądnie skalkulowana, to wejdzie bardzo szybko do użytku. Będą to brały firmy np. na 3 lata w leasingu bądź wynajmie długoterminowym, dla których nie będzie istotny koszt wymiany takich sprzęgieł, a ile jest w stanie zaoszczędzić paliwa w ciągu czasu eksploatacji. Jeśli cena zakupu będzie mniejsza od tego co można zaoszczędzić, to sporo firm się na to skusi.


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 21:48

Nie twierdzę, że tak nie będzie. Wystarczy spojrzeć na obecny trend w układach przeniesienia napędu, a ściślej rzecz ujmując - skrzyniach biegów. Jeszcze nie tak dawno temu, za zautomatyzowaną skrzynię biegów trzeba było dopłacać, była traktowana jako opcja. Dziś automat jest standardem, "manual" dostępny jest za dopłatą, o ile w ogóle jest dostępny...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 59 z 70 [ Posty: 1399 ] Przejdź na stronę Poprzednia 157 58 59 60 6170 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: