Strona 31 z 31 [ Posty: 619 ] Przejdź na stronę Poprzednia 127 28 29 30 31
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 sty 2012, 0:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

To tylko może się tak wydawać na zdjęciu. Przeglądałem wiele zdjęć i zwracałem właśnie też na rozmiary opon. Z początku myślałem, że jedna może być 65, a ta następna 55, ale nie, obie są 65.

Tutaj mam następne volvo z profilem opony 385/65

Obrazek

Zobaczcie jaki on ma duży prześwit.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 31 sty 2012, 0:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Obrazek

To mamy zagwozdkę, ale pewnie nam wydzielą temat. To pewnie coś mechanicznego, bo poduszki są w Megach, a czy w standardowych wysokościach to nie wiem. Może, można sobie zamówić w opcji glebe (obniżone zawieszenie) :D lepszy lans na parkingu przy banie :D


Post Wysłano: 31 sty 2012, 1:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Taki prześwit jest spowodowany grubością ramy oraz tym ile przednie zawieszenie ma resorów.


Post Wysłano: 31 sty 2012, 8:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Po pierwsze Volvo ma bodajże 2 rodzaje przednich belek. Jedna jest prosta druga jest trochę bardziej połamana, przez co obniża pojazd jak w tym białym Volvo. Po drugie ma też różne wysokości tych dokładek do nadkola. W medze jest wąska, w standardzie dużo grubsza. Możliwe, że dla różnych konfiguracji opon dają różne rodzaje belki na przodzie i do tego różne dokładki do nadkoli.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 31 sty 2012, 9:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Cytuj:
Po drugie ma też różne wysokości tych dokładek do nadkola.
To już wiem, dlatego wstawiałem zdjęcia z tymi większymi nakładkami :wink: .

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 31 sty 2012, 12:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

Cytuj:
Po pierwsze Volvo ma bodajże 2 rodzaje przednich belek. Jedna jest prosta druga jest trochę bardziej połamana, przez co obniża pojazd jak w tym białym Volvo. Po drugie ma też różne wysokości tych dokładek do nadkola. W medze jest wąska, w standardzie dużo grubsza. Możliwe, że dla różnych konfiguracji opon dają różne rodzaje belki na przodzie i do tego różne dokładki do nadkoli.
brak podstaw budowy i zasady dzialania pojazdu ciezarowego !!!!! albo przejezyczenie :p

jest 9 roznych typow przednich belek do volvo FH/FM montuje sie je zaleznie od specyfikacji i nosnosci jak zamawia klient .... a nie zeby ladnie wygladaly na zmniejszonych kolach :D
jest wiele sposobow podniesienia i obnizenia zawieszenia i przedniego i tylnego i to zarowno na resorach jak i pneumatyce

wielu ludzi nie potrafi pojac ze ciezarowka to nie daewoo matiz i WIES-tunning zawieszenia moze doprowadzic do tragedii na drodze zawieszenia sa montowane po skomplikowanych obliczeniach wytrzymalosciowych bo takie maja przeznaczenie NOSNOSC a nie wyglad czy kolor nie jest to element dekoracyjny i podniesienie zawieszenia przez osobe niekompetentna powoduje oslabienie konstrukcji zwiekszenie prawdopodobienstwa skrecenia ramy wplywa na efektywnosc ukladu kierowniczego i hamulcowego nie mowiac o bezpieczenstwie kierowcy w przypadku kolizji

to co na niektorych zdjeciach wyglada na ladnie zrobiona ciezarowke ktora nisko siedzi na kolach jest najczesciej dowolna interpretacja stwierdzenia " przeciez pasuje i dziala wiec o co chodzi "
przyklad z wlasnego podworka daaardzo ladnie prezentujaca sie ciezarowka oblala przeglad techniczny z powodu niedozwolonych przrobek zawieszenia , osadzona z przodu i tylu bardzo nisko ( przerobione mocowanie resora przod i brak blokow dystansowych pomiedzy belka osi i resorem oraz za niska wytrzymalosc srub mocujacych resory ( powinno byc 10.9 lub wyzsze a nie 8.8 jak sie czesto spotyka przy przerobkach bo sa krotsze ~~:D )) auto zdjete z ruch wlasciciel przyznal ze przerobil auto sam wiec ukarany wysoka grzywna i ostrzezeniem na pisnie o mozliwosci zawieszenia licencji transportowej a auto odholowane ze stacji diagnostycznej ( bo nie spelnia wymogow bezpieczenstwa na drogach publicznych ) do warsztatu i powrot do specyfikacji fabrycznej na koszt wlasciciela

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 31 sty 2012, 15:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

tszpak dzięki za wyjaśnienie kwestii belki przedniej. Sam spotkałem się z 2 rodzajami, a raczej 2 wysokościami przedniego zawieszenia, stąd prawdopodobnie moje przejęzyczenie. Chodziło mi o to, że Volvo wkłada różne typy do różnych specyfikacji i to przy ciągnikach długodystansowych są załóżmy 2 typy, budowlance lekkiej kolejne 2, a przy zabudowach specjalnych (typowe czteroośki, pojazdy terenowe itd) kolejne rodzaje przedniego zawieszenia. Aż tak bardzo nie zagłębiałem się w to, a mój tekst opiera się tylko i wyłącznie na własnych obserwacjach.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 31 sty 2012, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2006, 18:10
Posty: 67
GG: 3407033
Lokalizacja: PNT

Cytuj:
brak podstaw budowy i zasady dzialania pojazdu ciezarowego !!!!! albo przejezyczenie :p

jest 9 roznych typow przednich belek do volvo FH/FM montuje sie je zaleznie od specyfikacji i nosnosci jak zamawia klient .... a nie zeby ladnie wygladaly na zmniejszonych kolach :D
jest wiele sposobow podniesienia i obnizenia zawieszenia i przedniego i tylnego i to zarowno na resorach jak i pneumatyce

wielu ludzi nie potrafi pojac ze ciezarowka to nie daewoo matiz i WIES-tunning zawieszenia moze doprowadzic do tragedii na drodze zawieszenia sa montowane po skomplikowanych obliczeniach wytrzymalosciowych bo takie maja przeznaczenie NOSNOSC a nie wyglad czy kolor nie jest to element dekoracyjny i podniesienie zawieszenia przez osobe niekompetentna powoduje oslabienie konstrukcji zwiekszenie prawdopodobienstwa skrecenia ramy wplywa na efektywnosc ukladu kierowniczego i hamulcowego nie mowiac o bezpieczenstwie kierowcy w przypadku kolizji

to co na niektorych zdjeciach wyglada na ladnie zrobiona ciezarowke ktora nisko siedzi na kolach jest najczesciej dowolna interpretacja stwierdzenia " przeciez pasuje i dziala wiec o co chodzi "
przyklad z wlasnego podworka daaardzo ladnie prezentujaca sie ciezarowka oblala przeglad techniczny z powodu niedozwolonych przrobek zawieszenia , osadzona z przodu i tylu bardzo nisko ( przerobione mocowanie resora przod i brak blokow dystansowych pomiedzy belka osi i resorem oraz za niska wytrzymalosc srub mocujacych resory ( powinno byc 10.9 lub wyzsze a nie 8.8 jak sie czesto spotyka przy przerobkach bo sa krotsze ~~:D )) auto zdjete z ruch wlasciciel przyznal ze przerobil auto sam wiec ukarany wysoka grzywna i ostrzezeniem na pisnie o mozliwosci zawieszenia licencji transportowej a auto odholowane ze stacji diagnostycznej ( bo nie spelnia wymogow bezpieczenstwa na drogach publicznych ) do warsztatu i powrot do specyfikacji fabrycznej na koszt wlasciciela

Aaaaa!!! Interpunkcja. Tego się czytać nie da. Tak trudno wstawić kilka kropek i wyznaczyć z wielkiej litery nowe zdanie? Sorry za OT.

_________________
Jadę, jadę,
drogą lecę.
Ja mam towar,
Oni becel... :D


Post Wysłano: 31 sty 2012, 23:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Może ktoś z serwisu volva wie o co chodzi, co tam wkładają resory, poduszki?
Trochę rozglądałem się po parkingu, ale na 10 aut stoi tylko 1 volvo, większość z wąskimi nakładkami :/ .

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 31 sty 2012, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
Może ktoś z serwisu volva wie o co chodzi, co tam wkładają resory, poduszki?
Trochę rozglądałem się po parkingu, ale na 10 aut stoi tylko 1 volvo, większość z wąskimi nakładkami :/ .
Na przodzie masz resory. Jeżeli auto ma nośność przedniego zawieszenia 8 ton to wtedy ma zamiast dwóch piór zamontowane są trzy, co wiąże się z większym prześwitem między kołem a kabiną ale bardziej prześwit zwiększa się jeżeli jest grubsza rama.


Post Wysłano: 05 lut 2012, 0:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 cze 2010, 22:51
Posty: 29
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 460

Cytuj:
Cytuj:
Może ktoś z serwisu volva wie o co chodzi, co tam wkładają resory, poduszki?
Trochę rozglądałem się po parkingu, ale na 10 aut stoi tylko 1 volvo, większość z wąskimi nakładkami :/ .
Na przodzie masz resory. Jeżeli auto ma nośność przedniego zawieszenia 8 ton to wtedy ma zamiast dwóch piór zamontowane są trzy, co wiąże się z większym prześwitem między kołem a kabiną ale bardziej prześwit zwiększa się jeżeli jest grubsza rama.
Znaczenie ma też ilość podkładek pomiędzy belką zawieszenia a resorem.


Post Wysłano: 11 paź 2013, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2013, 22:48
Posty: 5
Samochód: VW B6
Lokalizacja: Świdnica

Mógłby mi ktoś powiedzieć, jaki to jest kabel aby podłączyć pod AUX? to wyglada jak jakis USB, ale testowalem i to nie jest to :) seryjne radio w volvo fh 2013

_________________
VOLVO FH XL 440
PL-F-PL
DOLNYSLASK


Post Wysłano: 12 paź 2013, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Z dwóch stron kabla musi być zwykły jack 3,5 mm :)

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Post Wysłano: 19 paź 2013, 8:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2013, 22:48
Posty: 5
Samochód: VW B6
Lokalizacja: Świdnica

To moze zapytam inaczej. Gdzie w volvo znajduje sie wejście na AUX? Rok 2013

_________________
VOLVO FH XL 440
PL-F-PL
DOLNYSLASK


Post Wysłano: 21 paź 2013, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

obok radia, usb takze. w starej budzie i w nowej tez.
nie ukryli tego pod dywanikiem pasazera:P


Post Wysłano: 22 paź 2013, 16:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2013, 22:48
Posty: 5
Samochód: VW B6
Lokalizacja: Świdnica

Kurcze nie mogę znaleźć :( Jak wyciągam to jest tylko takie wejscie podobne do mini USB, a do auxa nie ma :( A dokladnie kolo czego? Koło zapalniczki czy centralnie obok radia?

http://img825.imageshack.us/img825/1516/img1695m.jpg dokladnie takie radio

_________________
VOLVO FH XL 440
PL-F-PL
DOLNYSLASK


Post Wysłano: 22 paź 2013, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2012, 7:37
Posty: 39
Samochód: Scania R480

Cytuj:
Kurcze nie mogę znaleźć :( Jak wyciągam to jest tylko takie wejscie podobne do mini USB, a do auxa nie ma :( A dokladnie kolo czego? Koło zapalniczki czy centralnie obok radia?

http://img825.imageshack.us/img825/1516/img1695m.jpg dokladnie takie radio
Wejścia na USB i AUX w Volvie są na środku pod uchwytem na kubki koło zapalniczki lub nad radiem wbudowane zamiast przycisku , lecz to była opcja dodatkowa więc niektóre wersje nie miały tych wejść :D


Post Wysłano: 24 paź 2013, 10:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

w tym co jezdze teraz jest miedzy nawiewem a recznym.
ps radio mam takie jak ty, ale u mnie jest cd/aux - to moze ta roznica, nie masz tej opcji na radiu wiec watpie aby byla na desce


Post Wysłano: 24 paź 2013, 16:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2013, 22:48
Posty: 5
Samochód: VW B6
Lokalizacja: Świdnica

akurat te zdjęcie na szybko w internecie znalazłem, ale u mnie jest normalnie CD/AUX, wiec mysle ze ten AUX gdzies jednak musi byc, bo po co robic funkcje na radiu jak jej nie ma :)Jak auto przyjedzie z trasy to bede musiał zobaczyć

_________________
VOLVO FH XL 440
PL-F-PL
DOLNYSLASK


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 31 z 31 [ Posty: 619 ] Przejdź na stronę Poprzednia 127 28 29 30 31


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: