Bezpłatna usługa Webfleet 2018 - TomTom Telematics PL

Scania Polska

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.euHOL-EXPO



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 20 kwie 2017, 21:26 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 kwie 2017, 21:19
Posty: 6
Samochód: daf
witam , poleciał mi w dafie xf 95 most ,,1: 3,07 a mogę dostać za free 1;3,31 tutaj pytanie czy dużo jest wolniejszy ??? z góry dzięki za odpowiedzi


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 22:26 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 356
Lokalizacja: OB
Kumpel z rok temu zmieniał w paryżance 385, z 2.96 chyba ( poniżej 3 w kazdym razie) na 3,16 to na kagańcu skoczyło o niemal 200 obr...


Na górę
PostWysłano: 21 kwie 2017, 20:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 176
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)
Przy odrobinie chęci da się to policzyć ,najwyższy bieg jest bezpośredni więc na twoim moście przy 1300 obr. silnika koło obraca się 423,5 razy na minute natomiast na tym drugim 392,7 .Pomnóż przez obwód koła i 60 i będzie wynik .Różnica będzie chyba ogromna na 315/80


Na górę
PostWysłano: 22 kwie 2017, 19:51 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 02 lis 2015, 19:30
Posty: 14
teraz jeździ się na 2,64 - 1280 obr.przy 90
a 3,31 to około 1600 obr
i jakieś 3-4 litry paliwa więcej.... i dlatego za friii


Na górę
PostWysłano: 22 kwie 2017, 20:18 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4057
Samochód: Volvo FH
Ej mondrole...
Jesli masz 70tki, to spokojnie możesz założyć wolniejszy mosy. Zmien ma 80tki i wyjdzie na to samo.

Ps.
Wszystkie te nowe wozy palą mniej m. In z powodu szybkich mostów. Bo jak się ma 1150obr na odcince to bedzie palić mniej.
Nie sluchaj bajek że wóz oslabnie. Nie. Moc będzie ta sama tylko ew jej przełożenie bedzie inne.
Inaczej, ta samą górę wyjdziesz tą samą prędkością tylko nizszym biegiem.

Chyba że masz 80tki, i na odcieciu 1400obr. Wtedy wolniejszy most to nie jest dobry pomysł. Więcej spali, będzie trzymał wyższe obr. Nie polecam.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 22 kwie 2017, 21:36 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 kwie 2017, 21:19
Posty: 6
Samochód: daf
daf 95 380 z 2002 roku dziadek już trochę koników uciekło... , górkę nie widać ale już czuje... , opony ,,80,, zobaczymy...?? w poniedziałek składamy zobaczymy??? , jak złożymy to powiem jak to wyszło...


Na górę
PostWysłano: 24 kwie 2017, 17:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 kwie 2017, 21:19
Posty: 6
Samochód: daf
no i tak... , tacho zawyża o 5 km/h względem nawigacji a obroty coś około 150-200 obrotów więcej , na nawi 85 -1350-1400 obrotów, myślałem że będzie gorzej ,zobaczymy spalanie...???


Na górę
PostWysłano: 24 kwie 2017, 20:46 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4057
Samochód: Volvo FH
Jak nie jeździsz autostradami na odcinie, tylko wkoło komina wojewódzkimi, to tragedii nie będzie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 15 wrz 2018, 10:19 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 kwie 2017, 21:19
Posty: 6
Samochód: daf
witam , może temat stary ale wszedłem to już napiszę... , latam patelnią do portu , kółka 500-600 km oczywiście pełne ładunki 25 t i spalanie 38l i ani boże mniej... oczywiście jak się bujnę to do odcięcia... :D


Na górę
PostWysłano: 17 wrz 2018, 21:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 332
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
ja mam w scani 114 1600 przy 90 :) na kołach 295/60r22.5

Czyli pewnie od tego nie mogę zejść poniżej 35 litrów :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Targi Polska Pomoc Drogowa HOL-EXPO

Forum Samochodowe